سرویس تئاتر هنرآنلاین: نمایش "باغ وحش شیشه‌ای" اثر تنسی ویلیامز، ترجمه منوچهر خاکسارهرسینی و به طراحی و کارگردانی ندا هنگامی از فردا 18 بهمن‌ماه ساعت 18:30 در تالار قشقایی مجموعه تئاترشهر روی صحنه خواهد آمد.

ندا هنگامی که پیش از این "نیمروز اسکاتلند" را براساس نمایشنامه "مکبث" روی صحنه آورده بود، در گفت‌وگو با هنرآنلاین درباره انتخاب این اثر از تنسی ویلیامز گفت: از سال‌ها پیش که در دانشگاه هنر، تدریس می‌کردم به دلیل علاقه‌ام به شخصیت لورا در این نمایشنامه و نگاه روانشناسانه این اثر که از مدت‌ها قبل در کارگردانی با آن درگیر هستم، در نظر داشتم که این اثر را به صحنه آورم.

او ضمن اشاره به اینکه تمرینات این نمایش حدود یک سال و نیم به طول انجامید، خاطرنشان کرد: مراحل تمرین نمایش "باغ وحش شیشه‌ای" با گروه جوانی که به دنبال ایده و هیجان بودند، آغاز شد و با حضور آن‌ها اجرای این اثر بر صحنه شکل پررنگ‌تری به خود گرفت و برایم جدی‌تر شد.

کارگردان نمایش "در خواب به سراغم آمد" درباره سبک و شیوه اجرایی "باغ وحش شیشه‌ای" عنوان کرد: این اثر شیوه اجرایی کنجکاوی برانگیز و عجیبی برای کسانی خواهد داشت که این نمایشنامه از تنسی ویلیامز را خوانده‌اند و قطعاً سوپرایز می‌شوند اما آن‌ها که آن را نخوانده‌اند اجرای متفاوتی را خواهند دید. "باغ وحش شیشه‌ای" تنها 4 شخصیت دارد که در اجرای این نمایش آن‌ها را افزایش داده‌ام.

هنگامی در ادامه افزود: این اثر دارای دیدگاه روانشناسانه‌ای است که با چالش مواجه است و پیچیدگی‌هایی را به تصویر می‌کشد. "باغ وحش شیشه‌ای" را به شیوه رئالیسم جادویی و با استفاده از حرکت و فرم اجرا خواهیم کرد.

او درباره فضا و طراحی صحنه نمایش اظهار داشت: تا صحنه 5، مخاطب صحنه را عریان و با  آدم‌ها و شی‌ای که از ابتدا ترجیح دادم در صحنه به شکل تکرارشونده باشد، خواهند دید اما از آنجا به بعد مخاطب با زاویه دیگری از صحنه مواجه خواهد شد.

این مدرس تئاتر با بیان اینکه حدود 4 سال است کار با هنرجویانی که قصد دارند وارد دنیای بازیگری شوند را آغاز کرده‌ام، یادآور شد: شیوه تمرینات و کانسپت‌های ذهنی من با هجمه کار بازیگران حرفه‌ای بسیار دشوار، غیر ممکن و بسیار فرسایشی است. هر چند که این شیوه نیز آسان نیست و نخستین بار است که تجربه می‌شود و ایده پیچیده‌ای است. مراحل خوانش، تحقیقات و پژوهش این اثر نزدیک به دو سال به طول انجامید و می‌شود گفت طی این پروسه آموزش و اجرا اتفاق افتاده است.

زهرا ایران‌نژاد، امیرحسین برادران، امیر تک‌فلاح، مهدی حیدرخان، سپهر حیدری‌نژاد، مهدی دربند حقیقت، غزل درسازان، امیرحسین صالحی، سحر طالب‌نژاد، امیرسجاد طبسی، سینا کتانی و نیما میرزاحسین بازیگران این اثر نمایشی هستند.

دیگر عوامل "باغ وحش شیشه‌ای" عبارتند از: مجری طرح، مدیرتولید و برنامه‌ریز: رها جهانشاهی، طراح صحنه و لباس: ندا هنگامی، طراح گریم: ماریا حاجیها، طراح نور: رضا خضرایی، طراح حرکت: بهاره رادمند، طراح صدا: حانیه موسوی، گروه کارگردانی: سپهر حیدری‌نژاد، بهار رادمند و آیدا ملک محمودی، مدیران صحنه:  حسین ثمری، محمد حبیبی، نیما نیازی و آرین رضایی، دستیار لباس:  شهرزاد کاظمی و بهاره رحمتی، دوخت لباس: سمیه خواسته، اجراى گریم: بهاره اسدى، اجراى گریم آقایان: بهمن صنیعی و حمیدرضا قاسمی، منشی صحنه:  آیدا ملک محمودی، طراحی گرافیک، عکاس و ساخت تیزر: محمد صادق زرجویان و مدیر روابط‌عمومی: ایلیا شمس (تئاتربازها و پراکسیس).

علاقمندان می‌توانند بلیت این نمایش را از سایت تیوال تهیه کنند.