به گزارش هنرآنلاین، نمایش "اهالی هوا" به نویسندگی، طراحی و کارگردانی دیانا فتحی یکشنبه شب 15 بهمن ماه در میان استقبال قابل توجه تماشاگران در پلاتواجرا مجموعه تئاتر شهر آغاز شد. 

در این اثر نمایشی که تهیه‌کنندگی آن بر عهده نورالدین حیدری‌ماهر است، یاسمن ادیبی، روزبه حصاری و سوگل خلیق به عنوان بازیگر حضور دارند. این در حالی است که محمدصادق زرجویان مدیرهنری، آرش والی‌نژاد موسیقی و مارال عبداللهی دستیار کارگردان، دیگر عوامل نمایش را تشکیل می‌دهند. 

نمایش "اهالی هوا" که اجراهای آن به حسین پاکدل تقدیم شده است، هر روز ساعت 19 به مدت زمان 45 دقیقه و قیمت بلیت 15 هزار تومان در پلاتو اجرا مجموعه تئاترشهر میزبان علاقه‌مندان است. 

برای کسب آخرین اطلاعات و اخبار تئاتر شهر به سایت این مجموعه به آدرس www.teatreshahr.com   و کانال تلگرام Theatershahr@ مراجعه کنید.

 

"قرمز" ِ جان لوگان در پالیز جان به صحنه میرود

نمایش "قرمز" اثر جان لوگان به کارگردانى اشکان امینى اسفند ماه در تماشاخانه پالیز به روى صحنه مى‌رود.

"قرمز" به قلم جان لوگان خالق آثارى چون مجموعه "جیمز باند"، "سویینى‌تا"، "هوگو"، "گلادیاتور" و "هوانورد"، به زندگی روتکو، زمانی که در حال آماد‌سازی سفارش فیلیپ جانسون مى‌پردازد.

این نمایشنامه در سال ٢٠١٠ برنده بهترین نمایشنامه جایزه تونى شده و مهرنوش فطرت مترجم این اثر بوده و رضا گوران به عنوان مشاور کارگردان همراه این نمایش خواهد بود و مهران وثوقی، کامیار حقی در این اثر ایفاى نقش مى‌کنند .

از دیگر عوامل مى‌توان به امید رضایى (مجرى طرح)، سارا حدادى (مدیر تولید و مشاور تبلیغات و رسانه)، امیر سپهر تقى‌لو (مدیر اجرا)، علیرضا حمیدین (بازیگردان)، فاطیما افتخاری (دستیار کارگردان و منشى صحنه)، اشکان امینى (طراح صحنه)، سوگل بهرام‌پور (طراح لباس)، رضا رضایى (طراح نور)، هیراد پناهى (موسیقى)، میثاق زارع (گرافیست)، هادى آموزگار (عکاس)، امیرحسین زواره‌ئى و سروناز مهتاب‌پور (ساخت تیزر)، محمد حسین طاهرى (تصویربردار تیزر)، تئاتر بازها (تبلیغات مجازى) و قاسم غضنفرى (ساخت دکور) اشاره کرد. 

نمایش "قرمز" از دوم اسفند در سالن شماره ٢ تماشاخانه پالیز ساعت ١٧ به روى صحنه مى‌رود و بلیت فروشى این اثر متعاقبا اعلام مى‌شود. 

 

فرهاد ناظرزاده‌کرمانی مهمان رادیو نمایش می‌شود

فردا در چهارمین برنامه از مجموعه "با درام نویسان معاصر ایران" فرهاد ناظرزاده‌کرمانی مهمان رادیو نمایش می‌شود.

در هر قسمت از برنامه، اثر منتخب از یک نمایشنامه‌نویس به صورت نمایش رادیویی تنظیم شده که در آن هنرمندان اداره کل هنرهای نمایشی رادیو به ایفای نقش می‌پردازند.

"با درام نویسان معاصر ایران" با هدف معرفی فعالیت‌های درام‌نویسان ایرانی در آیتم‌های گفت‌وگو، نمایش رادیویی و شناخت بیشتر مخاطب از مقوله نمایش و نمایشنامه‌نویسی به صورت هفتگی در ۵ قسمت از رادیو نمایش پخش می‌شود.

مهمان این هفته برنامه  "فرهاد ناظرزاده کرمانی  " از نمایشنامه نویسان معاصر ایران است .

"با درام نویسان معاصر ایران" به تازگی در اداره کل هنرهای نمایشی رادیو تولید شده است و جواد پیشگر، طراح، نویسنده و کارگردان ،محمود احمدی تهیه کننده، علی حاجی نوروزی صدابردارو نرگس موسی پور افکتور آن هستند. این برنامه فردا ساعت ۲۰:00 از رادیو نمایش پخش می شود.

 

تخفیف ویژه "میر مهنا" برای دانشجویان 

نمایش"میر مهنا" به دانشجویان تمامی رشته‌ها 50% تخفیف می‌دهد. دانشجویان برای استفاده از این تسهیلات باید به صورت حضوری به گیشه تماشاخانه سرو مراجعه کرده و با ارائه کارت دانشجویی نسبت به خرید بلیت اقدام کنند. 

این نمایش که تولید گروه هنرهای نمایشی روایت فتح است؛ از 12بهمن در تماشاخانه سرو به روی صحنه رفته است و در بخش مسابقه ایران سی و ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر نیز اجرا شد.

"میر مهنا" به نویسندگی و کارگردانی سیروس کهوری‌نژاد هر شب به جز شنبه ها ساعت 19 در تالار سرو به روی صحنه خواهد رفت. فروش اینترنتی این نماش در سایت www.tiwall.com  صورت می‌گیرد.

حمید ابراهیمی، جلیل فرجاد، حدیثه تهرانی، محمد رضا‍‍ پشنگیان، تیما پور رحمانی، پانته آ کیقبادی، داوود سلیمانی، رامین مسیبی، آرش ابراهیم‌زاده، محمد رضا موهبتی، حسین ابراهیمی، شکوفه حیدریان، ملیکا مشعل، سمیرامیس قاصدی، محمد کهوری‌نژاد، حسن رونده، مهلا دریایی، خاطره خوشدل، طهورا زهدی، ثمین بیطرف، دنیا سلیمانی، سپیده غلامی، امیر حسین شیرازیان، حسین حیدری، مظفر امیر عالی، رامبد مفخمی پور و یاسین حسینی بازیگران "میر مهنا" هستند که در خلاصه آن آمده: میر مهنا در حدود ۱۰۰ سال قبل در جنوب می‌زیست و جزو سردارانی بوده که در بوشهر حضور داشته است و علیه اشغالگران قیام و رشادت‌های زیادی انجام داده است. 

"میر مهنا"تا 5 اسفند ماه در تماشاخانه سرو روی صحنه می‌‌رود.

 

"شیرهای خان‌باباسلطنه" به دکتر علی رفیعی تقدیم شد

نمایش "شیرهای خان بابا سلطنه" که تاکنون حدود ۷۰ اجرای پرتماشاگر را پشت سر گذاشته تا به امروز میزبان بسیاری از هنرمندان و شخصیت‌های فرهنگی و سیاسی بوده است.

این گروه اجرای دیشب خود را به دکتر علی رفیعی تقدیم کرد که به گفته‌ کارگردان نمایش، بخشی از نگاه زیبایی‌‌شناسانه‌ نمایش‌اش مدیون اوست.

افشین هاشمى کارگردان در این‌خصوص چنین گفت: رسمى باب شده این روزها در تالارهاى تئاتر که هر شب نام هنرمندان حاضر در سالن را مى‌برند. ما به دلایلى خودخواسته هیچ‌گاه چنین کارى را نکردیم؛ اول آنکه به عقیده ما حضور همه تماشاگران در تئاتر مهم است و اگر تئاتر تماشاگر نداشته باشد تئاتر معنا ندارد و دوم آنکه اگر شبى خواستیم نامى ببریم نام بردن‌مان معنا داشته باشد.

وى در ادامه افزود: اگر این نمایش زیبایى‌ای داشته و یا زیبایى‌شنایى‌ای داشته بخشى از آن را مدیون کسى که من همیشه تماشاگر آثارش بودم و یک بار هم بازیگرش، دکتر على رفیعى است. 

در دور پیشین اجرای این نمایش (شهریور ۹۶) حسین علیزاده و مهدی هاشمی دو هنرمندی بودند که نمایش به آنها تقدیم شده بود.

نمایش "شیرهاى خان باباسلطنه" به علت استقبال بى‌نظیر مخاطبین تا پایان بهمن ماه در پردیس تئاتر شهرزاد به روى صحنه خواهد رفت.