به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی جشنواره، تفسیر" با حضور شهرام مکری، امیر اثباتی، علیرضا برازنده و بابک کریمی در بخش خارج از صحنه سی و ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر ارائه خواهد کرد.

"هجوم به تفسیر" اجرایی است در قالب لکچر- پرفورمنس که در آن عوامل اجرایی فیلم سینمایی "هجوم" به کارگردانی شهرام مکری درباره پروسه اجرای ایده‌های خود دراین فیلم صحبت خواهند کرد.

سؤال این جاست که آیا پروسه تشریح اثر هنری ما را به شناخت واضح‌تر آن هدایت می‌کند یا مسیر معکوسی طی خواهد شد؟ و آیا ما در این مسیر به مقصد جدیدی هدایت خواهیم شد؟

فیلم "هجوم" در پلانی بدون قطع در زمانی نزدیک به دو ساعت فیلمبرداری شده است. این شبیه همان تجربه‌ایست که اجراگران تئاتر دارند. به این ترتیب فیلم "هجوم" به نوعی تصویربرداری از یک روند تئاتریکال و ارائه آن در مدیوم سینماست. "هجوم به تفسیر" تلاشی است تا این فیلم سینمایی را که خود ریشه‌ای تئاتری دارد، دوباره در تئاتر ولی در شکلی متفاوت و در قالب لکچر- پرفرمنس تجربه کنیم. در واقع "هجوم به تفسیر" مسیر رفت و برگشت ایده‌ای از تئاتر به سینما و بازگشت دوباره به تئاتر است. در واقع اجراگران این پرفورمنس عوامل پشت صحنه فیلم هستند که در روند توضیح دادن ایده‌های سینمایی خود، ناخواسته و ناخودآگاه در دایره اجرا روی صحنه می‌افتند.

در "هجوم به تفسیر" شهرام مکری (نویسنده و کارگردان فیلم هجوم)، امیر اثباتی (مدیر هنری و طراح صحنه و لباس)، علیرضا برازنده (مدیر فیلمبرداری) و بابک کریمی( بازیگر) حضور خواهند داشت.

"هجوم به تفسیر" به طراحی و کارگردانی نسیم احمدپور روز ششم بهمن‌ماه در سئانس‌های 16 و 18 در تالار مشاهیر مجموعه تئاتر شهر اجرا می‌شود.