سرویس نمایش هنرآنلاین، نسیم احمدپور، کارگردان اثر "هجوم به تفسیر" درباره محتوای این اثر به خبرنگار هنرآنلاین گفت: این اثر روایت و داستانی در بر ندارد و بیشتر یک پرفورمنس است که  زیرشاخه هنرهای اجرایی به شمار می‌رود.

او افزود: همان طور که از نام این اثر پیداست، "هجوم به تفسیر" یک سخنرانی است که در قالب اجرا ارائه می‌شود.

او درباره موضوع این اثر توضیح داد و گفت: در این اثر تعدادی از عوامل فیلم سینمایی "هجوم" به کارگردانی شهرام مکری که هم اکنون در بخش هنر و تجربه روی پرده است، حضور خواهند داشت تا درباره پروسه اجرای ایده خود برای مخاطبان صحبت کنند.

کارگردان اثر "هجوم به تفسیر" درباره دلیل انتخاب این موضوع بیان کرد: من یکی از فیلمنامه نویسان "هجوم" هستم، به همین خاطر با خودم فکر کردم که می‌توانم در این پرفورمنس نگاهی متفاوت به این فیلم داشته باشم و با مدیایی دیگر وارد این حوزه شوم.

احمدپور ادامه داد: فیلم هجوم دارای ابعادی است که با تئاتر وجه تشابه دارد زیرا این فیلم یک پلان بلند، بدون توقف است. در واقع درون این اثر بازیگران در مقابل دوربینی بدون توقف داستان را روایت می‌کنند به همین خاطر شهرام مکری، کارگردان این فیلم سعی کرد که از بازیگران تئاتری در این فیلم استفاده کند زیرا تجربه چنین اجراهایی را داشتند.

او اضافه کرد: من از ایده این فیلم که به صورت یک پلان بلند فیلمبرداری شده است استفاده کردم و سعی کردم که این اثر را با ریشه‌های تئاتری و به شکلی دیگر بیان کنم.

این کارگردان بیان کرد: در این پرفورمنس مخاطبان درگیر تعامل و گفت و گو با عوامل فیلم می‌شوند به همین خاطر مباحث تخصصی مطرح می‌شود.

احمدپور درباره عوامل نقش آفرین در این نمایش گفت: در این اثر شهرام مکری، کارگردان به همراه امیر اثباتی، مدیر طراحی فیلم، علیرضا برازنده، مدیر فیلمبرداری و بابک کریمی بازیگر اثر هجوم حضور دارند.

او درباره بخش خارج از صحنه در سی و ششمین جشنواره تئاتر فجر گفت: در این دوره از جشنواره مسئولان بسیار سعی کرده‌اند که متفاوت عمل کنند. در واقع این موضوع توجه مرا به خود جلب کرده و برایم هیجان انگیز است زیرا امکان حضور سلیقه‌ها و افرادی از نسل‌های مختلف را فراهم می‌کند.

این کارگردان تصریح کرد: گستردگی حوزه این دوره از جشنواره تئاتر سبب می‌شود که طیف وسیع‌تری از سلیقه‌ها پوشش داده شود البته باید نسبت به مدیریت این تنوع حساس باشیم اما من به آن خوشبین هستم.

علاقه‌مندان به تماشای این اثر می‌توانند ساعت 16 و 18 شش بهمن ماه شاهد اجرای آن در سالن کنفرانس مجموعه تئاتر شهر باشند.