به گزارش هنرآنلاین، "طلوع  آفتاب ۷:۱۴ دقیقه" نام اثری است که در بخش مسابقه نمایش‌های آف‌استیج سی و ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به عنوان مهمان حضور دارد.

نوشتن متن این نمایش که ساعت شروع اجرایش پنج و ۳۰ دقیقه بامداد و مکان اجرایش در حد فاصل میدان آزادی تا جاده کن‌سولقان است بر عهده جابر رمضانی و پیام سعیدی بوده و طراحی و کارگردانی‌اش را سعید بهنام‌خانیکی بر عهده دارد.   

داستان "طلوع ۷:۱۴ دقیقه" که ایده اولیه‌اش از بهنام‌خانیکی بوده و در یک بازه زمانی طولانی با همکاری جابر رمضانی و پیام سعیدی روی کاغذ آمده در یک اتوبوس می‌گذرد. تماشاگران ساعت پنج و ۳۰ دقیقه بامداد در میدان آزادی سوار اتوبوسی می‌شوند که به سمت جاده کن‌سولقان برده و ساعت هشت صبح به میدان آزادی باز خواهند گشت و نمایش در تمام طول این مدت در حال اجرا خواهد بود.

موضوع این اثر که عطا عمرانی، مرضیه بدرقه، غزاله توده‌زعیم، مهران گل‌محمدی، امیر جنانی، حسام محمودی، زهرا مهرابی، محمد ولی‌زادگان، کمال کلانتر، صادق برقه‌ای، امیر ابراهیم‌زاده و سپهر تهرانچی گروه بازیگرانش را تشکیل می‌دهند و در سه روز دوشنبه، سه‌شنبه و چهارشنبه دوم، سوم و چهارم بهمن اجرا خواهد شد، به یک مراسم اعدام مربوط است و دلیل شروع اجرایش در ساعت ۵:۳۰ دقیقه بامداد نیز انجام مراسم اعدام پیش از طلوع آفتاب است.

دیگر عوامل این نمایش عبارتند از حسن جودکی (مدیر تولید)، فرهاد میرمحمدصادقی (طراح صدا و موسیقی)، احلام سلمانی (طراح لباس)، سالار حسینی‌فر (طراح نور) و امیر ابراهیم‌زاده و آیدا فرخ‌منش (دستیاران کارگردان).   

در حال حاضر تمام بلیت‌های این نمایش که در هر اجرا می‌تواند میزبان ۲۰ تا ۲۵ نفر باشد فروخته شده و تولیدکنندگانش امیدوارند در اجرای عمومی‌شان که در بهار ۹۷ خواهد بود بتوانند میزبان مخاطبان بیشتری باشند.

 

تئاتر فجر از نگاه "چشم شب روشن"

مهرداد رایانی مخصوص مجری کارشناس بخش تئاتر "چشم شب روشن" امشب میزبان محسن حسینی بازیگر، کارگردان و تئوریسین با تجربه تئاتر و آراز بارسقیان داستان‌نویس و مترجم  می شود.

رایانی  با میهمانان این برنامه در خصوص "چالش ها و چشم اندازهای جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر" گفت‌وگو خواهد کرد.

محسن حسینی بازیگر، کارگردان و تئوریسین با تجربه تئاتر سالها در آلمان تحصیل کرده است. او طی دهه‌های گذشته تجربه و دانش خود را در دو زمینه بازیگری و کارگردانی تقسیم کرده است. فرم کاری حسینی در کارگردانی تئاتر مبتنی بر رویا، حرکت و پرفورمنس است. او سال قبل نمایش دیوان غربی – شرقی را روی صحنه اجرا کرد.

آراز بارسقیان داستان‌نویس و مترجم جوانی است که به داستان، سینما و تئاتر علاقه‌مند است. او متولد 1362 است و به مطالعه در خصوص ادبیات داستان پرداخته و آثاری را ترجمه کرده است.از جمله مهم‌ترین آثار او می‌توان به رمان "باسگا"، رمان "یکشنبه"، داستان کوتاه "غریبه"، ترجمه فیلم‌نامه "درخشش ابدی ذهن بی‌آلایش" اثر چارلی کافمن و ترجمه "من همسر خودم هستم" اثر داگ رایت اشاره کرد. همچنین او نمایشنامه "گام زدن بر یخ‌های نازک" را به همراه غلامحسین دولت‌آبادی نوشته است که در سی‌ و‌ یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر جزو نمایشنامه‌های برگزیده مسابقه نمایشنامه‌نویسی است.

مجله شبانگاهی "چشم شب روشن" به تهیه‌کنندگی امیر قمیشی و با اجرای محمد صالح علا کاری از گروه ادب و هنر شبکه چهار سیما است و شنبه تا چهارشنبه ساعت ۲۳ از شبکه چهار سیما پخش می‌شود.

 

حمید ابراهیمی و حدیثه تهرانی به "میر محنا" پیوستند

نمایش "میر محنا" که تهیه کنندگی آن را بنیاد تئاتر روایت فتح به عهده دارد؛  نوشته سیروس کهوری نژاد است و از هفتم بهمن ماه هر شب در تماشاخانه سرو  به روی صحنه می‌رود.

حمید ابراهیمی، جلیل فرجاد، حدیثه تهرانی، آرش ابراهیم‌زاده، تیما پوررحمانی و پانته‌آ کی‌قبادی، داود سلیمانی، رامین مسیبی، حسین ابراهیمی، شکوفه حیدریان، سمیرامیس قلصدی، ملیکا مشعل، محمدرضا پشندیان، محمدرضا موهبتی و خاطره خوش دل به عنوان بازیگر در این پروژه ایفای نقش می‌کنند. 

داستان این نمایش تاریخی درباره شخصیت‌های مهم تاریخ معاصر جنوب کشور و دو شخصیت امام قلی خان و میر محنای بندر ریگی است. میر محنا در حدود 100 سال قبل در جنوب می‌زیست و جزو سردارانی بوده که در بوشهر حضور داشته است و علیه اشغالگران قیام و رشادت‌های زیادی انجام داده است. 

سایرعوامل این نمایش عبارتند از: نویسنده و کارگردان: سیروس کهوری نژاد، تهیه‌‌کننده: بنیاد تئاتر روایت فتح، مشاور کارگردان و سرپرست گروه کارگردانی:حسن رونده، مدیر تولید: حسین دیردار، طراح صحنه: سیروس کهوری‌نژاد، طراح لباس: هدیه السادات رسولی، طراح پوستر: محمدرضا غلامی، دستیار یک کارگردان: مریم ویس مرادی، برنامه ریز: کیارش ایازی، منشی صحنه: عطیه کاظمی قشلاقی، عکاس و تیزر: محمد بستان، ساخت دکور: رضاکرمی‌زاده و مشاور رسانه: مریم رودبارانی.

علاقمندان برای تماشای این نمایش می‌توانند به سایت تیوال یا گیشه تماشاخانه سرو به آدرس خیابان طالقانی، نرسیده به ایستگاه مترو طالقانی مراجعه کنند.