به گزارش هنرآنلاین، نمایش "[اسپینوزا] و [ما] و [دیگران]" به نویسندگی و کارگردانی محمدرضا علی‌اکبری در سی و ششمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر اجرا می‌شود.

نمایش "[اسپینوزا] و [ما] و [دیگران]" در بخش تمرین اجرای جشنواره تئاتر فجر روز یک بهمن ماه در دو سانس ١١:٠٠ و ١٥:٠٠ در سالن آفتاب اجرا خواهد شد.

میلاد افواج، معصومه بیگی، مهرنوش حاجی‌خانی، فرزانه زینتی، محمدرضا علی‌اکبری، طاهره هزاوه به عنوان اجراگران در این اثر حضور دارند.

در این نمایش فرآیند و شیوه تمرین این گروه به همراه بخشی از "[اسپینوزا] و [ما] و [دیگران]" به معرض نمایش درخواهد آمد.

 لازم به ذکر است نمایش "[اسپینوزا] و [ما] و [دیگران]" به کارگردانی محمدرضا علی اکبری در فصل بهار اجرای عمومی خواهد شد.

 

اجرای نمایش "هفت عصر هفتم پاییز" در بخش مسابقه جشنواره تئاتر فجر

نمایش "هفت عصر هفتم پاییز" به نویسندگی و کارگردانی ایوب آقاخانی اول بهمن ماه در بخش مسابقه الف جشنواره تئاتر فجر به روی صحنه خواهد رفت.

این اثر که سومین حلقه از تریلوژی پرتره نگاری‌های ایوب آقاخانی با موضوع جنگ است، به دعوت دبیرخانه جشنواره تئاتر فجر برای اجرا در بخش مسابقه حضور دارد.

در اجراهای عمومی "هفت عصر هفتم پاییز" که آخرین حلقه از سه‌گانه ایوب آقاخانی و با نگاهی به قهرمانان سال‌های جنگ تحمیلى روایت می‌شود، جمع زیادی از هنرمندان عرصه‌های مختلف، نمایندگان مجلس و مدیران هنری به تماشای آن نشسته بودند.

در این نمایش، لیلا بلوکات نقش آفرینی خواهد کرد و محسن بهرامی که در اجراهای عمومی، گویندگی صدای شهید جهان آرا را بر عهده داشت، در اجرای جشنواره‌ای به جای رحیم نوروزی بازی خواهد کرد.

این نمایش در روز اول بهمن در ۲ نوبت ۱۸ و ۲۰:۳۰ در سالن چهارسوی مجموعه تئاتر شهر به صحنه می‌رود.

دیگر عوامل نمایش "هفت عصر هفتم پاییز" عبارتند از: ساناز قراملکی مجری طرح و برنامه ریز؛ امیرحسن دوانی طراح صحنه و نور؛ آنکیدو دارش طراح فضاهای صوتی؛ لادن سید کنعانی طراح لباس؛ ارسلان آقاخانی طراح گرافیک؛ الهام صالحی طراح چهره پردازی؛ هلن بهرامی دستیار کارگردان؛ سجاد سلمانپور مدیر صحنه؛ مهرنوش بیگ زاده منشی صحنه و دستیار تولید؛ علی مست عل پس‌آرایی تصویری؛ عارف عباسی گرافیک زنده، یاسمن طاهری خسروشاهی تبلیغات مجازی؛ ساناز قراملکی عکاس و هانیه خاکپور مسئول روابط عمومی.

 

نمایش "بیگانه خوران" در تماشاخانه شانو  به صحنه می‌رود

این نمایش  که در جشنواره تئاتر فجر امسال حضور دارد به نویسندگی و کارگردانی حامدرحیمی نصر از اول بهمن به مدت سی شب،  به غیر از شنبه ها ساعت 20 هرشب به روی صحنه می‌رود .

لازم به ذکر است که اجرای عکاسان و خبرنگاران نمایش بیگانه خوران، روز یکشنبه اول بهمن ماه در تماشاخانه شانو است.

این نمایش به داستان بازیگر تئاتری می‌پردازد که شکست خورده از بازخورد جامعه و زندگی مشترکش به جبر تنهایی یک موش را به عنوان رفیق و همخانه‌اش پذیرفته است. مرد مجبور به اسباب کشی است و این نمایشنامه راوی آخرین شب همخانگی این دو است. 

 علیرضا مهران و حامد رحیمی نصر در این نمایش به ایفای نقش می‌پردازند. همچنین از دیگرعوامل نمایش "بیگانه خوران" می‌توان به دستیار برنامه ریز : مهسا کبریایی‌زاده، طراح لباس: الهه نیکو اخلاق راد، ساخت انیمیشن: بهنام برنجی، عکاس: امیر خدامی، گرافیک: مهدی رایگانی، مدیر روابط عمومی و مشاور رسانه: هدیه رحمت نژاد و گریم: سارا بلبلی اشاره کرد.

علاقمندان برای دیدن این نمایش که در تماشاخانه شانو به آدرس خیابان وصال بالاتر از طالقانی کوچه فرهنگی (بهنام) اجرا می‌شود، می‌توانند برای خرید بلیت هم اکنون به سایت تیوال مراجعه کنند.