به گزارش هنرآنلاین، نمایش "تو مشغول مردنت بودی" نوشته کامران شهلایی که پیش از این هم در تالار هنر شهر اصفهان به طراحی و کارگردانی مژگان خالقی روی صحنه رفته و با استقبال تماشاگران و منتقدان مواجه شده بود، برای حضور در جشنواره فجر آماده و بار دیگر به صحنه می‌رود. این نمایش داستان دختری که بیست و پنج سال پیش از دنیا رفته، اکنون زندگی مادر خود را دچار دگرگونی و چالش کرده است را روایت می‌کند. او بعد از بیست و پنج سال بازگشته تا سهم خود را از مادر پس بگیرد!

در این نمایش بازیگرانی چون لیلا پرویزی، نوید بانی، فاطمه بختیار و فائزه بختیار ایفای نقش می‌کنند.

دیگر عوامل نمایش عبارتند از: مجری طرح: حسن جودکی، طراح لباس: سمانه داودی پارسا، طراح گریم: ماریا حاجیها، عکاس: خسرو خالقی، امیرحسین مسعودی، دستیار اول کارگردان: لیلا امینی، برنامه ریز: الهه افخمی، مدیر صحنه: حمیدرضا یحیی آبادی، منشی صحنه: نرگس معینی، تمرین نگار: سمیه اشتری، مدیر تبلیغات و روابط عمومی: خسرو خالقی، مشاور رسانه: محمد وفایی، مریم قدسیه، دستار لباس: زینب مقانی، دستیار صحنه: مهسا فهیم پور، دستیار دوم کارگردان: امیرحسین مسعودی، دستیار اجرا: اعظم خالقی و اجرای دکور: سیروس محمدی.

این اثر نمایشی مذکور روز شنبه ۳۰ دی ماه ۹۶ در دو نوبت، ساعت ۱۸ و ۲۰:۳۰ در کمپانی تئاتر آفتاب روی صحنه می‌رود.

 

اجرای "میرمحنا" کار سیروس کهوری‌نژاد در جشنواره تئاتر فجر

سیروس کهوری نژاد بازیگر و کارگردان سینما، تئاتر و تلویزیون از اجرای نمایش "میرمحنا" در جشنواره تئاتر فجر خبر داد و درباره فعالیت‌ جدید تئاتری‌اش عنوان کرد: قرار است نمایش "میر محنا" را برای اجرا در تماشاخانه سرو آماده کنم و این روزها با گروه نمایش در حال تمرین و رساندن خود به اجرا هستیم که ۷ و ۸ بهمن ماه به تهیه‌کنندگی بنیاد تئاتر روایت فتح در جشنواره تئاترفجر روی صحنه میرود.

وی در همین زمینه افزود: متن نمایش را خودم نوشته‌ام و داستان این نمایش تاریخی درباره شخصیت‌های مهم تاریخ معاصر جنوب کشور و دو شخصیت امام قلی خان و میر محنای بندر ریگی است . میر محنا در حدود 100 سال قبل در جنوب می‌زیسته است و جزو سردارانی بوده که در بوشهر حضورداشته است و علیه اشغالگران قیام و رشادت‌های زیادی انجام داده است. امام قلی خان هم در دوره شاه‌عباس زیست می‌کرد و علیه استعمارگران پرتغالی قیام می‌کند و با رشادت نیروهای اشغالگر را از جزیره هرمز بیرون می‌کند .

تا کنون حضور جلیل فرجاد، آرش ابراهیم‌زاده، تیما پوررحمانی و پانته آ کیقبادی به عنوان بازیگر در این پروژه قطعی شده است.

به زودی فهرست بازیگران و عوامل این نمایش اعلام می‌شود.

 قابل به اشاره است کهوری نژاد فارغ‌التحصیل از دانشکده هنرهای زیبای تهران است و نگارش و کارگردانی فیلم کوتاه داستانی دنیای من (سال ۱۳۶۴) در انجمن سینمای جوان بندرعباس از نخستین کارهای هنری جدی‌اش است. سیروس کهوری نژاد از سال 1359 با نمایش متوری به کارگردانی شهره لرستانی در دانشکده هنرهای زیبای تهران کار بازیگری را آغاز کرد. وی در سال ۱۳۶۵ فیلم "بی‌بی" را ساخت. نخستین کار سینمایی کهوری نژاد سال ۱۳۶۷ بازی در آن‌سوی غروب بود. وی در نمایش‌های بابور، شهرزاد، جهاز جادو، عروسی چاه، تاجر ونیزی، الکترا، با دریا، رعنا، باران، رویای خلیج‌فارس، اذان صبح و وهم سرخ، دزدان و چند نمایش دیگر بازی کرده است. او در حوزه نگارش، نمایش‌نامه‌های بادبادک‌ها، داغ پوست، بازنویسی ماه و پلنگ، فیلم‌نامه سینمایی رها و انیمیشن زرد و سرخ را به رشته تحریر درآورده است. اخراجی‌ها، یوسف، ولایت عشق، روز واقعه، بیا با من، سال‌های بی‌قراری، ولایت عشق، زخمی، روزی که زن شدم، دختری به نام تندر، اخراجی‌های 1و 2 و 3، تهران 1500 و سریال‌های دومین انفجار، یک‌لحظه دیرتر، او هیچ گناهی نداشت، اروند، رد پای دوست، ماه مهربان، ولایت عشق، در شهر  خانه آرزوها، زیر بازارچه عمده کارهای بازیگری کهوری نژاد در سینما و تلویزیون هستند. سیروس کهوری‌نژاد، جایزه‌ سوم بازیگری برای نمایش "رعنا" از جشنواره‌ بین‌المللی تئاتر فجر، را در کارنامه دارد.