به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی جشنواره، احمد نسیم خود در این نمایش بازی می‌کند و نمایشنامه نوشته مشترک او و سه بازیگر دیگر، کرم جاسم، عمر ظربور و زینال عبدین است.

سرداب تبادل روحی تفکرات مابین چهار نفر است. آن‌ها هر روز پنهانی در یک سرداب با یکدیگر دیدار می‌کنند تا در مورد تفکرات و احساسات‌شان حرف بزنند. یک رقاص، یک فرد معلول، یک زن ستم‌دیده و یک فرد ناشنوا در مورد وضعیت زندگی خود در عراق صحبت می‌کنند. این اجرا با استفاده از عناصر ملودرام، دیالوگ و مولتی‌مدیا افکار مردم عادی عراق را در درگیری با تجربیات تلخ جنگ منعکس می‌کند و از اشتیاق آن‌ها برای تغییرات مثبت سخن می‌گوید.

هلا مِویس تهیه‌کننده این تئاتر است. او در سال 2010 مدیر پروژه‌های بین‌المللی خانه تئاتر برلین بود و برای نخستین بار به دعوت جشنواره‌ای به بغداد رفت. او پس از دیدن عراق به تولید و کارگردانی تئاتر در این کشور پرداخت، با شعار "عراق، سرمایه فرهنگ جهان عرب". او پروژه‌ای را بین مصر، عراق، فرانسه و آلمان شکل داد که اولین تولید مشترک بین‌المللی‌شان بعد از 7 سال محسوب می‌شد.

نمایش "سرداب" سوم بهمن‌ماه ساعت 16:30 در سالن قشقایی و چهارم بهمن در پلاتو اجرای مجموعه تئاترشهر به صحنه می‌رود.

سی‌وششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر،‌ به دبیری فرهاد مهندس‌پور از 28 دی‌ماه تا 9 بهمن‌ماه برگزار می‌شود. امسال مدیر بخش بین‌الملل آروند دشت‌آرای است.