به گزارش هنرآنلاین، بهرام افشارى بازیگر فیلم‌های تحسین شده "یک کارگر ساده نیازمندیم" و"لانتوری" به نمایش "ماکوندو" به نویسندگى آرش پارساخو و کارگردانى آزاده انصارى پیوست.

این نمایش که براساس داستانی از گابریل گارسیا مارکز نوشته شده، با دراماتورژى نادر برهانى مرند و به تهیه کنندگی مسعود حکم آبادی از ٢١ دى ماه در سالن ٢ تماشاخانه پالیز به روى صحنه مى‌رود.

"ماکوندو" که در سال هشتاد و هفت از طرف انجمن منتقدان خانه تئاتر بهترین نمایش سال شناخته شد، تا کنون در چندین جشنواره بین‌المللی معتبر نیز حضور موفق داشته است.

دیگر عوامل "ماکوندو" عبارتند از: رامین سیاردشتی، فرزین محدث، مینووش رحیمیان، مرضیه ایمان‌خوانی، فرزانه عاقلی و فاطمه عباسی (بازیگران)، فرشاد فزونی(موسیقی)، سعید حسنلو (مشاور صحنه)، فرناز بهزادی و فرزانه عاقلی (طراحان لباس)، فرناز بهزادی (طراحی و نظارت بر ساخت عروسک‌ها) ، سهیلا باجلان (سرپرست کارگاه ساخت عروسک)، مرضیه ایمانخانی، امیر حقیقت‌پور (طراحی و ساخت مجدد عروسک‌ها و آکسسوار)، محمد مساوات (طراح پوستر و بروشور و گرافیست)، لعیا خرامان (طراحی گریم)، محمد قدس (مجری طرح)، هادی شیخ الاسلامی (مدیر تولید)، على زندیه (ساخت تیزر و عکس)، سارا حدادى (مشاور رسانه‌اى و تبلیغات- مکث) و گروه هنرى زابتیک (روابط عمومى و تبلیغات) اشاره کرد. 

 

سومین شماره از دوره جدید فصلنامه "صحنه" منتشر شد

سومین شماره از دور جدید فصلنامه هنرهای نمایشی صحنه با پرونده‌ای با عنوان "اقتصاد و مدیریت فرهنگی در تئاتر" به سردبیری ایوب آقاخانی منتشر شد.

سردبیر در سخن آغازین نوشته است: در این شماره، رنجوری تاریخی تئاتر این ملک یعنی مدیریت فرهنگی و اقتصاد تئاتر را مورد مداقه قرار دادیم و صاحب‌نظران صاحب‌جاهی کنارمان ایستادند تا جان و جنم این شماره هم قابل عرضه و ارائه باشد و بماند برای آنانی که روزگاری خواهند خواست افکار و شرایط حاکم بر نمایشگری در این سرزمین را از زاویه‌ اقتصاد و مدیریت رصد کنند و دریابند آنچه از منظری علمی و عملی درباره‌ این روزها می‌شود دریافت.

از دیگر مطالب پرونده‌ی "اقتصاد و مدیریت فرهنگی در تئاتر" می‌توان به مقاله‌ای با عنوان "اقتصاد تئاتر ایران" به قلم دکتر قطب‌الدین صادقی، گزارش میزگردی با عنوان "قائمیت بر فرد و فقدان سیستم، معضل مدیریت فرهنگی"، گفت‌وگو با مهدی شفیعی پیرامون تحول در تئاتر استان‌ها و نوشتاری از فریدون محرابی با موضوع تئاتر و اقتصاد اشاره کرد.

در بخش تئاتر ایران سومین شماره از دور جدید فصلنامه‌ "صحنه" گزارشی از اختتامیه‌ جشنواره‌ تئاتر مردمی بچه‌های مسجد، گزارش نشست هم‌اندیشی مسئولان واحد نمایش مراکز استانی حوزه هنری، مقاله‌ای از سهیلا تاریوردی‌زاده با عنوان "تئاتر خیابانی، راه نفوذ در فرهنگ‌ها" و نقد دو نمایش به چاپ رسیده است.

همچنین نمایش‌نامه‌ "دن کیشوت" نوشته‌ صحرا رمضانیان و دو مقاله پیرامون آثار و نظریات ژان آنوی و ژان پل سارتر از دیگر مطالب منتشر شده در "صحنه" هستند.

سومین شماره از فصلنامه هنرهای نمایشی "صحنه" ویژه‌ی تابستان 96 به صاحب امتیازی حوزه هنری با قیمت 15 هزار تومان در دسترس علاقمندان قرار دارد.

استقبال بی نظیر مخاطبان تهرانی از نمایش کمدی عاشقانه و فولکلوریک آذربایجانی قیز قاپیسی شاه قاپیسی "

 

اجرای نمایش کمدی اقتصادی "ایستاده، منتظره، پیچیده، نیامده"

نمایش کمدی "ایستاده، منتظره، پیچیده، نیامده" به نویسندگی و کارگردانی کاوه مهدوی و تهیه‌کنندگی حمید نیلی از 20 دی ماه در تماشاخانه مهر حوزه هنری روی صحنه می‌رود.

حمید نیلی، تهیه‌کننده نمایش در رابطه با آن می‌گوید: این نمایش کمدی که به سراغ دغدغه‌های روز مردم رفته است، با نگاهی طنز آمیز به مسئله مصرف‌گرایی در میان مردم میپردازد و از طرف دیگر به مفاسد اقتصادی و مشکلاتی که مردم با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، می‌رود.

وی تصریح کرد: طرح اولیه این نمایش سال گذشته توسط مهدوی نگاشته شد و اکنون نزدیک به دو ماه است پیش تولید این اثر را کلید زده‌ایم تا در دی و بهمن سال جاری در تماشاخانه مهر حوزه هنری میزبان مخاطبان باشیم.

نیلی با اشاره به آثار پیشین موسسه فرهنگی هنری هومان هنر هور، اظهار داشت: توجه به دغدغه و اتفاقات روز از ویژگی‌های آثار نمایشی این موسسه است و در "ایستاده، منتظره، پیچیده، نیامده" مسائلی برپایه زیرشاخه‌های اقتصاد مقاومتی مطرح می‌شود که هم‌ذات‌پنداری مناسبی بین مخاطب و اثر شکل می‌گیرد.

محمد حمزه‌زاده، علیرضا مهران، سیدعلی موسویان، فرامرز قلیچ خانی، حسین پورکریمی، منصور عربی، محسن خدایی، امیر خزایی، علیرضا حیدری و محمدحسین میری بازیگران این نمایش هستند.

دیگر عوامل نمایش عبارتند از مجری طرح امیر کلاته، طراح پوستر سینا افشار و مدیر تولید، سعید براتی هستند.

نمایش "ایستاده، منتظره، پیچیده، نیامده" کاری از موسسه فرهنگی هنری هومان هنر هور از چهارشنبه 20 دی ماه 1396 روی صحنه می‌رود.

 

آشا محرابی با "باغ آبی" در رادیو نمایش 

دوشنبه، هجدهم دی ماه، شنونده نمایش جدید رادیویی "باغ آبی" به کارگردانی آشا محرابی از رادیو نمایش باشید.

"باغ آبی" را مریم تاجیک برای رادیو نوشته و تنظیم کرده و در خلاصه داستان آن آمده است که: خانواده منصوری به مراسم عروسی خواهر همسایه جدیدشان دعوت شدند. در این جشن از دختر آنها خواستگاری می‌شود ولی.....

در "باغ آبی" هنرمندانی چون مهرخ افضلی، رویا فلاحی، فریدون محرابی، بیتا خارستانی، رضا عمرانی، محمد شریفی مقدم، شمسی صادقی، نازنین مهیمنی، مجید حمزه، احمد ایرانیخواه، مهرداد مهماندوست و تعداد دیگری از هنرمندان اداره کل هنرهای نمایشی رادیو  به ایفای نقش می‌پردازند.

این سریال رادیویی به تهیه‌کنندگی ژاله محمدعلی، صدابرداری حیدر صفدری و افکت محمدرضا قبادی‌فر فردا ساعت 11:15  از رادیو نمایش پخش می‌شود.