به گزارش هنرآنلاین، در آستانه برگزاری اختتامیه جایزه‌ ادبیات نمایشی سی‌ و ششمین دوره جشنواره تئاتر فجر، اصغر نوری، مدیر این بخش اعلام کرد روزهای پنج‌شنبه و جمعه، 14 و 15 دی، پنل‌های گفت‌وگوی جایزه ادبیات نمایشی فجر با موضوع "جایگاه متن در تئاتر امروز" برگزار می‌شود. 

نوری در این باره گفت: برای این منظور از دو نمایشنامه‌نویس مطرح و معاصر فرانسوی، انزو کرمن و لوک تاتار دعوت کردیم تا طی دو روز با دو نمایشنامه‌نویس ایرانی، آقایان محمدامیر یاراحمدی و حمید امجد درباره نقش نمایشنامه‌نویس در تولید تئاتر و تجربه‌های خود در همکاری با کارگردان‌ها و گروه‌های اجرایی صحبت کنند. بخش آخر هر دو روز، جلسه پرسش و پاسخ و گفت‌وگوی شرکت‌کنندگان در پنل با این چهار نمایشنامه‌نویس خواهد بود. مسلماً حضور نمایشنامه‌نویسان حرفه‌ای ایران، دانشجویان نمایشنامه‌نویسی و علاقه‌مندان به درام، به برگزاری بهتر این پنل‌ها کمک خواهد کرد.این پنل‌ها با همکاری خانه هنرمندان ایران و انتشارات نیماژ برگزار خواهد شد و طی آن از کتاب‌های سه نمایشنامه‌نویس معاصر فرانسوی، از جمله انزو کرمن، با ترجمه زیبا خادم حقیقت رونمایی خواهد شد. 

اصغر نوری ضمن دعوت از همه اهالی تئاتر و به‌ویژه نمایشنامه‌نویسان و دعوت از اهالی رسانه برای شرکت در این پنل دو روزه، افزود: مراسم اختتامیه جایزه ادبیات نمایشی جشنواره تئاتر فجر روز 16 دی در سالن استاد ناظرزاده تماشاخانه ایرانشهر برگزار خواهد. 

پنل‌های گفت‌وگوی جایزه‌ ادبیات نمایشی فجر، روزهای پنج شنبه و جمعه، 14 و 15 دی ماه، از ساعت 16 الی 19، در سالن استاد امیرخانی خانه هنرمندان برگزار خواهد شد.