سرویس تئاتر هنرآنلاین: نمایش "من موجوی احساساتی هستم، رازهای دختران جوان" نوشته ایو انسلر درام‌نویس آمریکایی با ترجمه شیرین میرزانژاد و به کارگردانی مهرداد خامنه‌ای از 3 دی ماه ساعت 18 در خانه موزه استاد عزت‌اله انتظامی (قیطریه) در حال اجراست. در این اثر نمایشی فرشته حسینی ایفای نقش می‌کند و خامنه‌ای همزمان با اجرای این اثر، نمایش تاریخی "مارکس در سوهو" نوشته هاوارد زین را نیز ساعت 19:30 در همین تالار نمایشی روی صحنه دارد.

مهرداد خامنه‌ای در گفت‌وگو با هنرآنلاین با اشاره به اینگه گروه تئاتر اگزیت از سال 2008 فعالیت خود را در عرصه تئاتر آغاز کرده است، درباره انتخاب نمایشنامه "من موجودی احساساتی هستم" گفت: خانم انسلر نویسنده این نمایشنامه از حامیان جنبش مبارزه با خشونت علیه زنان است که آثار او در آلمان و نروژ روی صحنه رفته است. گروه نمایش اگزیت نیز در سال 2016 نمایش "مونولوگ یک خاطره، یک مونولوگ، یک فریاد و یک نیایش" از این نویسنده را در محدوده مبارزه با خشونت علیه زنان در ایران و چند کشور دیگر اجرا کرد.

وی همچنین در ادامه افزود: نمایشنامه "من موجودی احساساتی هستم" نیز ترجمه جدیدی از خانم میرزانژاد از اعضای گروه تئاتر اگزیت است که امسال تصمیم به اجرای آن گرفتیم. صدای جهانی این اثر جذابیت‌های اجرای آن را در گروه تئاتر ما ایجاد کرد.

این کارگردان تئاتر درباره مضمون و موضوع این اثر نمایشی خاطرنشان کرد: "من موجودی احساساتی هستم" در درجه اول با نگاهی به امید به آینده برای دختران جوان نوشته شده است. همچنین در عین حال که از خشونت در دنیا صحبت می‌کند، نویدبخش دنیایی عاری از خشونت است. 

خامنه‌ای افزود: نمایشنامه دارای 8 مونولوگ از 8 نقطه جهان است که همه را فرشته حسینی بازی می‌کند. هر مونولوگ بنا به شرایط خاص به مسائل و مشکلات یک نقطه از جهان می‌پردازد. به طور مثال کودکان کار در چین یا دخترانی که در ایران خود را به تیغ جراحی می‌سپارند و دیگر معضلات اجتماعی از آمریکا و نیویورک را روایت می‌کند. هر 8 مونولوگ خط داستانی خود را دارد و یک خط مشخص آ‌ن‌ها را بهم متصل می‌کند.

وی درباره شبک و شیوه اجرایی نمایش "من موجودی احساساتی هستم" عنوان کرد: اینسلر سبک نمایشی دارد که در آمریکا به شیوه کنش‌گر معروف است. در این سبک برای بازیگر، اجرا قدغن است و او باید نقش را بخواند. این شیوه کمتر در ایران کار شده است و هدف از آن تئاتر نیست بلکه ارتباط مستقیم با مخاطب به منظور ارسال پیام خود است.

کارگردان نمایش "مترسک" با بیان اینکه شیوه اجرایی نمایش "من موجودی احساساتی هستم" ارتباط مستقیم با مخاطب است، تصریح کرد: در این شیوه سعی می‌شود حداقل صحنه اول به صورت نمایشی نباشد و نکته مهم این است که این سبک نوشتاری است و در تئاتر ما کمتر به آن توجه و در این زمینه کار شده است. تمایل داشتم تا مخاطب ایرانی را با این شیوه و این نمایشنامه‌نویس آشنا کنم.

مهرداد خامنه‌ای معیار انتخاب فرشته حبیبی به عنوان بازیگر این نمایش را هوش و استعداد او دانست و گفت: فرشته حسینی از سال 94 به صورت ثابت با گروه تئاتر اگزیت همکاری دارد و در نمایش‌هایی چون "شازده کوچولو" و "ماهی سیاه کوچولو" بازی داشته است. او هر چند که چندان شناخته شده نیست، اما چندی پیش موفق به دریافت جایره بهترین بازیگر زن برای فیلم سینمایی "رفتن" به کارگردانی نوید محمودی از فستیوال بین‌المللی فیلم مراکش شد.

دیگر عوامل این نمایش عبارتند از: دستیار کارگردان: شیرین میرزانژاد، عکاس: مریم جعفری، طراح گرافیک: شقایق قاسمی، مدیر صحنه:  نسرین احمدی، دستیار صحنه: علی سالکی و نورپرداز: علی وثوقی.

علاقمندان می‌توانند به منظور تهیه بلیت نمایش‌های "من موجوی احساساتی هستم" و "مارکس در سوهو" به سایت تیوال مراجعه کنند.