به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی، در متن این پیام تسلیت آمده است:

"علی رامز" هنرمند پیشکسوتِ تئاتر، از "صحنه  جهان" به "سرای جاودان" سفر کرد. او را که سالیان بسیار با تئاتر زیسته و نقش‌های ماندگاری آفریده بود، به خاطر خواهیم سپرد و با احترام بدرقه می‌کنیم. با تسلیت به خانواده ارجمند تئاتر و بازماندگان محترمش، امیدوارم صحنه تئاتر از تلاش و تجربه سالیانش روشن‌تر بماند. مهدی شفیعی، مدیر کل هنرهای نمایشی.

علی رامز بازیگر پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون عصر روز هفتم دیماه ۹۶ در منزل خود و در سن ۹۰ سالگی دار فانی را وداع گفت.

علی رامز در سال ۱۳۰۶ در تهران متولد شد. او پس از گذراندن دوره دبستان به دبیرستان صنعتی تهران (ایران و آلمان سابق) وارد شد و به واسطه آشنایی با افرادی چون عزت الله انتظامی و زنده یاد هوشنگ بهشتی به تئاتر تهران آن زمان راه پیدا کرد. در سال ۱۳۲۷ دوره کلاس تئاتر زنده یاد عبدالحسین نوشین را گذراند که پس از ۸ ماه به تعطیلی گرائید. پس از فارغ التحصیل شدن در رشته برق در سال ۱۳۲۸ وارد مدرسه پست و تلگراف و تلفن شد و پس از دو سال در سال ۱۳۳۰ وارد خدمت وزارت و از آنجا به شرکت مخابرات ایران منتقل گردید. طی سال‌های خدمت موفق به دریافت دیپلم ششم ریاضی شد و در سال ۱۳۴۷ به دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران راه یافت. در سال ۱۳۵۱ با درجه شاگرد اولی تحصیلات را به پایان رساند و در همان سال موفق به اخذ بورس تحصیلی از کشور بلژیک شد. او در طول مدت اشتغال تنها توانست در دو فیلم سینمایی و چند برنامه تلویزیونی و یک نمایش "ملاقات بانوی سالخورده"، "کار استاد سمندریان" شرکت کند. در سال ۱۳۶۰ به افتخار بازنشستگی نائل آمد و از آن پس به صورت دلخواه به کار خود ادامه داد. رامز در طول فعالیت هنری خود موفق به حضور در چندین فیلم سینمایی، چندین تئاتر صحنه و سریال های متعدد تلویزیونی از جمله: "امیرکبیر"، "وزیر مختار"، "مرغ حق" ، "یکی از این روزها"، "پاییز بلند"، "شمارش معکوس"، "محاکمه"، "عبور از خط سرخ"، "قضیه اوپنهایمر" شده است.

علی رامز در تمامی نمایش‌ها به کارگردانی هادی مرزبان به عنوان بازیگر حضور داشته و بیش از سی سال با گروه تئاتر حرکت همکاری مستمر داشته است.