به گزارش هنرآنلاین به نقل از روزنامه اعتماد، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، روز گذشته با مدیران عامل سه تشکل صنفی تئاتر، موسیقی و سینما دیدار و گفت‌وگو کرده است. جلسه‌ای که مدیرعامل صندوق اعتباری هنر و معاونان سیدعباس صالحی نیز در آن حضور داشتند.

اصغر همت مدیرعامل خانه تئاتر جلسه یاد شده را مثبت ارزیابی کرد و به بیان جزئیاتی از آنچه در جلسه مشترک رد و بدل شد پرداخت. این هنرمند بیان کرد: دولت قبل– یازدهم- در زمینه فعالیت‌های عرصه فرهنگ و هنر مواردی داشت که بخشی از آن‌ها عملیاتی شد و بخشی دیگر همچنان نیاز به پی‌گیری داشت. آقای صالحی در این جلسه خیال همه را راحت کردند که قرار است ادامه دهنده همان مسیر و تفکر باشند. به این معنا که واگذاری‌ امور به صنوف پی‌گیری می‌شود و ما هم امیدواریم "نظام صنفی هنر" که بخشی اصلی تعامل نهادهای غیر دولتی با دولت به شمار می‌روند هرچه زودتر به سرانجام برسد.

همت که چند روز قبل در یکی از برنامه‌های شبکه چهارم سینما با مدیرکل هنرهای نمایشی به گفت‌وگو نشسته بود، درباره نظر مهدی شفیعی پیرامون "فراگیری خانه تئاتر در سطح ملی و نسبت این فراگیری با واگذاری امور به صنف" توضیح داد: اگر نظام صنفی هنر به جریان بیفتد این مسئله هم برطرف می‌شود. به ویژه اگر شاهد تعامل اهالی این سه خانه باشیم این مسائل رنگ می‌بازد. از دهه 70 تا امروز که خانه‌ها تشکیل شد، ایده‌آل‌ها شکل نگرفته و ما حالا به دنبال پیاده شدن مفاد اساسنامه‌ها و قرارهای سابق هستیم.

این هنرمند با تاکید براینکه "همه می‌دانیم مشارکت‌های صنفی هنوز نهادینه نشده است" ادامه داد: حالا که دولت قدم پیش گذاشته پیاده شدن این ایده‌ بیش از هرچیز به همراهی مدیران دولت نیاز دارد. ولی من همچنان همراهی اهالی هر خانه را مقدم و مهمتر می‌دانم.

مدیرعامل خانه تئاتر به بعضی شائبه‌های بوجود آمده بعد از حضور در برنامه تلویزیونی چشم شب روشن نیز اشاره کرد و افزود: در برنامه صحبت‌هایی داشتم که بعضی دوستان حمل بر حذف کردند در حالی‌که اصلا اینطور نیست و قصد ما جذب است. چرا باید این زعم بین اهالی تئاتر وجود داشته باشد که بیشتر از اهالی تئاتر باید همراه دولتمردان باشند. چرا نباید این سوء برداشت را برطرف کنیم و همه زیر یک چتر قرار بگیرند.

همت می‌گوید بعد از حضور در تلویزیون برای جلو‌گیری از افزایش سوء برداشت‌ها تصمیم به سکوت گرفته و خود را به پاسخگویی در مقابل بعضی اظهار نظرها ملزم نکرده است. این هنرمند می‌افزاید: در حالی‌که همه تئاتری هستیم و قرار ما بر دیالوگ است، هنگام دیالوگ نگرانیم سریرمان سقوط نکند. تمام صحبت من این است که باید جامع‌نگر باشیم و منافع فردی را کنار بگذاریم.

مدیرعامل خانه تئاتر در پاسخ به این پرسش که آیا در جلسه روز گذشته با وزیر ارشاد پیرامون اختصاص بودجه و مسائل مالی نیز صحبتی شد یا خیر؟ بیان کرد: صحبت‌های معمول مطرح شد ولی بسیار خوشحالم که خانه تئاتر امسال برای اولین بار در لایحه بودجه ردیف مشخص دارد. گرچه شاید این هم براساس یک شانس اتفاق افتاد که من سال گذشته آقای نوبخت و معاون ایشان آقای معصومی را دیدم و بعد از طرح مسائل ایشان قولی دادند و در لایحه به قول خود وفا کردند.