به گزارش هنرآنلاین، دو نمایش "من موجودی احساساتی هستم" و "مارکس در سوهو" از گروه تئاتر اگزیت شب گذشته سوم دی‌ماه ۹۶ در خانه موزه استاد انتظامی طی مراسمی افتتاح شد. در این افتتاحیه جمعی از رانندگان شرکت واحد اتوبوسرانی تهران، فعالین حقوق زنان، منتقدین و نیز خانواده‌ زنده‌ یاد علی اشرف درویشیان حضور داشتند. در این مراسم مهرداد خامنه‌ای کارگردان و سرپرست گروه تئاتر اگزیت به معرفی نویسندگان این دو نمایش‌ "ایو انسلر" و "هاوارد زین" پرداخت و پس از قرائت پیام برایان جونز بازیگر نقش کارل مارکس به گروه تئاتر اگزیت به مناسبت اجرای این نمایش در تهران، زنگ افتتاح نمایش به دست گلرنگ درویشیان فرزند زنده‌یاد درویشیان به صدا درآمد. 

در پیام برایان جونز آمده است: 

"به گروه تئاتر اگزیت در تهران 

بسیار خوشحالم از اینکه باخبر شدم یک بار دیگر نمایشنامه‌ هاوارد زین، "مارکس در سوهو" را در تهران اجرا می‌کنید. یقین دارم که هاوارد زین از کار شما مفتخر می‌شد، چرا که او حقیقتاً یک انترناسیونالیست و متعهد به مبارزه برای نظم اجتماعی منصفانه‌تر و دموکراتیک‌تری بود- نه فقط در یک کشور، بلکه در سرتاسر جهان..

در "مارکس در سوهو"، زین با شوخ‌طبعی تصور می‌کند که اگر مارکس می‌توانست جهان امروز ما را ببیند، چه می‌گفت. او این نمایشنامه را بیست سال پیش نوشت و متأسفانه هر چه بیشتر با مسائل روز مرتبط می‌شود، نه کمتر. امروز روشن‌تر از همیشه است که نظام بهره‌کشی با نیازهای انسان، دموکراسی و حتی ادامه‌ حیات گونه‌ ما بر روی این سیاره ناسازگار است. 

هنگامی که در ابتدا شروع به تمرین این نمایش کردم، می‌ترسیدم که هیچ‌کس من، یک بازیگر آفریقایی-آمریکایی را به عنوان مارکس نپذیرد. اما اکنون متوجه شده‌ام که بازی نقش مارکس، زنده کردن دوباره‌ مارکس در جسم هر شخصی از هر نژاد، ملیت یا جنسیت به ما کمک می‌کند که به این بیاندیشیم که چگونه اندیشه‌های او هم‌ صدا با همه‌ مردم است. یقین دارم که نسل جدید کارگران، کنش‌گران، دانشجویان و هنرمندان ایرانی بسیار  خوشحال خواهند شد از اینکه نمایشنامه‌ طنزآمیز هاوارد زین درباره‌ تاریخ را به زبان خودشان بشنوند، درباره‌ اندیشه‌ها و زندگی مارکس بیاموزند و درباره‌ احتمالات جدیدی برای آینده‌ مشترک‌مان تأمل کنند.

بازیگران جهان، متحد شوید! 

با همبستگی 

برایان جونز، بازیگر، فعال مدنی و معلم آمریکایی که به مدت دوازده سال نمایش "مارکس در سوهو" اثر هاوارد زین را در سرتاسر آمریکا به اجرا درآورد. وی در زمان حیات هاوارد  زین و با ‌کمک وی این نمایش را به صورت کنشی  مدنی و صدایی رسا در اعتراض به نابرابری و  مبارزه برای عدالت اجتماعی در ایالات متحده آمریکا درآورد.

دو نمایش گروه تئاتر اگزیت به کارگردانی مهرداد خامنه‌ای، "من موجودی احساساتی هستم" اثر ایو انسلر با بازی فرشته حسینی هر شب ساعت ۱۸ و "مارکس در سوهو" اثر هاوارد زین با بازی آویشن بیکایی در نقش کارل مارکس هر شب ساعت ۱۹:۳۰  تا ۲۹ دی‌ماه ۹۶ در خانه‌ موزه استاد انتظامی واقع در بلوار اندرزگو روبروی بلوار کاوه خیابان احمدی هر روز به جز شنبه‌ها بر روی صحنه خواهد بود.