سرویس تئاتر هنرآنلاین: نمایش "مرثیه‌ای برای یک دراکولا" به عنوان نخستین تجربه کارگردانی تئاتر علی رزازیان محسوب می‌شود. این اثر نمایشی که نوشته مشترک علی رزازیان و محدثه قبادی است، از امروز سوم دی‌ماه هر شب ساعت 19:30 با بازی سیامک صفری، امین زندگانی، محمد نادری، ندا مقصودی، شیدا خلیق، محمد بی‌ریا، آدرینا حقیقی و لاوین حقیقی در سالن شماره یک پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه می‌رود.

علی رزازیان در گفت‌وگو با هنرآنلاین درباره ایده نگارش نمایشنامه "مرثیه‌ای برای دراکولا" گفت: ایده نگارش این نمایشنامه، چند سال پیش پس از تماشای فیلم سینمایی "تنها عاشقان زنده می‌مانند" اثری از جیم جارموش در ذهنم شکل گرفت. در این فیلم دراکولا‌ها را موجودات شریفی می‌بینیم. ایده شکل گرفته از این اثر سینمایی را پرورش دادم تا به نمایشنامه حاضر رسیدم.

وی درباره شیوه و سبک اجرایی این اثر نمایشی خاطرنشان کرد: از آنجا که این نمایش کمدی تلخ و ترسناکی است، ما سعی داشتیم در طراحی صحنه، گریم، فضاسازی نمایش و هرچه به غیر بازیگران مرتبط است، فضایی گروتسک داشته باشیم اما در طراحی میزانسن به سمت رئال رفتیم تا تلفیق این دو مخاطب را جذب و درگیر کرده و مماس با جامعه کنونی همذات‌پنداری و درکی را در تماشاگر ایجاد کند.

این نویسنده و کارگردان درباره مبنای انتخاب بازیگران این نمایش عنوان کرد: از آنجا که نمایشنامه "مرثیه‌ای برای دراکولا" دارای بخش‌های فیزیکال است، تصمیم بر آن شد تا بازیگرانی به این نمایش دعوت شوند که این امکان را به ما بدهند تا از خصلت‌های درونی خودشان استفاده کنیم.

رزازیان درباره انتخاب پردیس تئاتر شهرزاد به منظور اجرای این نمایش تصریح کرد: این تالار نمایشی از بدو تاسیس‌اش که حدود 6 ماه می‌گذرد تبدیل به تماشاخانه نمونه‌ای شده که هم تعداد صندلی‌های قابل توجه‌ای دارد و هم اینکه مورد استقبال تماشاگران قرار گرفته است. از این روی تصمیم گرفتیم تا در پردیس تئاتر شهرزاد این نمایش را به صحنه آوریم.

در خلاصه‌ داستان این نمایش آمده است: آدام دراکولای جوان برای فرار از گرسنگی وارد خانه دختر همسایه می‌شود تا خون او را بمکد اما دخترک توجه‌اش را جلب می‌کند فارغ از اینکه...

دیگر عوامل این نمایش عبارتند از: طراح و کارگردان: علی رزازیان، نویسنده: علی رزازیان و محدثه قبادی، دستیار اول کارگردان و برنامه‌ریز: ایرج کریمی، مشاور کارگردان در امور اجرایی: علی شعایی، دستیار دوم و منشی صحنه: باران امیرحسنی، طراح لباس: ندا نصر، طراح نور: داوود خردمند، طراح گریم: آتنا نعمتیان، طراح گرافیک، عکاس: محمد صادق زرجویان، ساخت تیزر: محمدصادق زرجویان و علی غیاثوند، مدیر فرهنگی و مشاور رسانه‌ای: مریم نراقی، طراح صدا: محمد حسین غفاری، مدیر صحنه: مهدی جواهری، ساخت فیلم و کلیپ : امین چادگانی، عکاس پشت صحنه: الهام ناموران، گروه کارگردانی: ایمان حقیقی و ملیکا عبداللهی، دستیار لباس: فرزانه زارع، ساخت دکور: رحمان جعفری، مجریان گریم: شهره شاهی سوندی، هیوا امینزاده، شهرام کاشی، تدارکات: رضا چاوشی، دستیاران صحنه: سپیده دمرچلی، یزدان نظری، صابر کریمی، مدیر تولید: میلاد نصرالهی  و تهیه‌کننده: امیر اصغر حقیقی.

 علاقمندان می‌توانند بلیت نمایش "مرثیه‌ای برای یک دراکولا" را که تا 30 دی‌ماه در ماه در پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه است، از سایت تیوال تهیه کنند.