به گزارش هنرآنلاین، نمایش "رومئو و ژولیت" به کارگردانی هستی حسینی که از تولیدات این مجموعه است، انصراف خود را به صورت کتبی به دبیرخانه تئاتر فجر اعلام کرد.

مصطفا کوشکی مدیر تئاتر مستقل تهران و تهیه کننده نمایش "رومئو و ژولیت" ضمن آرزوی موفقیت برای همه اهالی تئاتر، یکی از دلایل این انصراف را پایان دادن به حواشی پیش آمده از حضور این نمایش و دیگر نمایش‌های تئاتر مستقل در سی و ششمین جشنواره بین المللی جشنواره تئاتر فجر عنوان کرد.

تهیه کننده نمایش "رومئو ژولیت" ضمن انصراف از شرکت در جشنواره آرزوی موفقیت و بهروزی برای دبیر محترم جشنواره و همکاران شان کرد.

نمایش "رومئو و ژولیت" فروردین و اردیبهشت سال جاری اجرای عمومی شده است.

 

داریوش اسدزاده "جوحی و کدخدا" را افتتاح کرد

زنگ افتتاح نمایش" جوحی و کدخدا" به نویسندگی و کارگردانی جواد انصافی، شامگاه یکشنبه 3 دی ماه توسط داریوش اسدزاده بازیگر پیشکسوت سینما و تئاتر نواخته خواهد شد.

نمایش" جوحی و کدخدا" در مراسم افتتاحیه میزبان اصحاب رسانه و جمعی از هنرمندان خواهد بود.

جوادانصافی، امیرپارسی، محمدنصر، فریبامهدیه، احمدآهسته، محمدرضاقربانی، حمیدرئوف، رضامعراجی، محمدرضالوانی، ابوالفضل عشرب، شیرین کاشفی، فروغ یزدان و امیر محمد انصافی در این نمایش به ایفای نقش می‌پردازند.

از دیگر عوامل این نمایش می‌توان به ساسان فرهادپور طراح دکور، مائده محسنی دستیار دکور، سپیده نجاتی طراح پوستر و بروشور، فروغ یزدان طراح صحنه و لباس، مهدی سراج مدیرصحنه، حسن مصطفی پور، احسان سامانی و رامین عبدالهی موسیقی و محمد (مانی) حق جو به عنوان مدیر روابط عمومی و تبلیغات اشاره کرد.

علاققمندان به تماشای این نمایش می‌توانند جهت خرید بلیت به سایت تیوال و یا به صورت حضوری به گیشه تماشاخانه به آدرس خیابان وحدت اسلامی، پایین‌تر از میدان حسن آباد، ضلع جنوبی پارک شهر، خیابان بهشت، تماشاخانه سنگلج مراجعه کنند.

 

تغییر ساعت اجرای نمایش "یک زندگی بهتر"

ساعت اجرای نمایش "یک زندگی بهتر" به کارگردانی شهاب‌الدین حسین‌پور هفته پایانی این اجرا، به دلیل درخواست مخاطبان برای امکان تردد راحت‌تر در فصل زمستان، از اول دی‌ماه از ساعت 20:30 به 19:30 تغییر کرد.

نمایش "یک زندگی بهتر" تازه‌ترین اثر گروه تئاتر "پارکینگ" است که با حضور خسرو شهراز، شمسی صادقی، سامان دارابی، مجید نوروزی و سارا رسول‌زاده اجرا می‌شود.

این نمایش روایت‌گر داستان خانواده‌ای است که قصد دارند از اتفاقات جنگ به نفع خود بهره ببرند.

شایان ذکر است؛ نمایش "یک زندگی بهتر" از سوی هیئت داوران تازه‌های تئاتر ایران سی و سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر در چهار بخش موسیقی، طراحی نور، طراحی صحنه، نمایشنامه نویسی و کارگردانی به عنوان اثر برگزیده معرفی و مورد تجلیل قرار گرفته است.

گفتنی است؛ نمایش "یک زندگی بهتر" به نویسندگی مسعود هاشمی‌نژاد، دراماتورژی محمد امیریاراحمدی و کارگردانی شهاب‌الدین حسین‌پور این روزها در سالن شماره 2 پالیز واقع در خیابان کریمخان، خیابان عضدی (آبان جنوبی)، خیابان سپند، پلاک 69 به صحنه می‌رود.

 

نمایشنامه خوانی "او فقط خسته بود" در بازیگاه

نمایشنامه "او فقط خسته بود"، برای ششمین‌بار به‌ صحنه می‌آید.

این‌ اثر در یک‌سال گذشته در پنج سالن مختلف و در سبک‌های اجرای گوناگون، کار شده است و این‌بار به‌ کارگردانی عارفه عرفانی، با تیمی جوان در سه‌شب از 29 آذرماه تا اول دی‌ماه 1396 در تماشاخانه بازیگاه به‌نشانی میدان ولیعصر، بلوار کشاورز، بعد‌از خیابان فلسطین، خیابان کبکانیان، نبش خیابان مرتضی‌زاده، پلاک ۱۲، طبقه ۴، خوانش می‌شود.

آرزو خرم‌نیا، بهناز عسلی، سالار رضائی، نفیسه گلدوست، آرمین ودیعتی، هدیه حکیمی، خشایار صباغ، ماکان کوچکی، سپهر جاویدیان و مونا نظری، نقش‌خوانان این اثر نمایشی هستند. "او فقط خسته بود"، درباره مهاجرت غیر‌قانونی‌ست؛ انسان‌هایی‌که برای رسیدن به آرزوهای‌شان، مسیر پر‌خطری را بر‌می‌گزینند و دچار اتفاقات ناخوشایندی در غربت می‌شوند. این‌اثر درباره افراد جامعه‌ای‌ست که باهم حرف می‌زنند؛ اما حرف هم را متوجه نمی‌شوند.

عوامل اجرایی کار عبارتند از فرهاد مهرخیرانی؛ نویسنده، عارفه عرفانی؛ کارگردان، حافظ معینی؛ تهیه‌کننده و مشاور کارگردان، ماکان کوچکی؛ دستیار کارگردان، باران بهاری؛ منشی صحنه، گلاله محسنی؛ روابط عمومی (باتشکر از مصطفی رفعت و مجتبی ساختمانگر).

 

سه نمایش به مناسبت شب یلدا از رادیو نمایش پخش می‌شود

همزمان با فرا رسیدن شب یلدا، سه نمایش جدید رادیویی از رادیو نمایش پخش خواهند شد.

نمایش‌های "فصل آخر"، "یلدا"  و "من بخاری را روشن می کنم" عناوین آثاری هستند که سی‌ام آذر ماه، به ترتیب  از رادیو نمایش پخش می‌شوند.

"فصل آخر" نوشته مهدی معبودی، درباره اتفاقاتی است که همزمان با شب یلدا  برای  دو زن سالخورده در آسایشگاه سالمندان رخ می‌دهد.

در این نمایش رادیویی هنرمندانی چون شمسی صادقی، زهره مجابی، مهرداد مهماندوست، سعید سلطانی، مژگان عظیمی و نگین خواجه نصیر به ایفای نقش میپردازند.

همچنین نمایش رادیویی "یلدا" درباره خانواده‌ای است که پس از قهری طولانی در شب یلدا با یکدیگر آشتی می‌کنند و مهرداد مهماندوست، مریم جلینی، زهره مجابی، شهریار حمزیان و احمد گنجی  بازیگران آن هستند .

این دو نمایش رادیویی  به  کارگردانی حمید منوچهری، تهیه کنندگی ژاله محمد علی، صدابرداری علی حاجی نوروزی و افکت نرگس موسی پور، روز پنج‌شنبه به ترتیب ساعت 7:15 و 20:00  به روی آنتن رادیو نمایش می‌روند.

بر اساس این خبر "من بخاری را روشن می کنم" عنوان نمایش دیگری است که در همین روز از رادیو نمایش پخش خواهد شد.

این نمایش رادیویی را علی دنیوی ساروی نوشته و داستان زن و شوهر میانسالی است که طبق سنت و آیین هر ساله، در روستایی شب یلدا را جشن می‌گیرند و در این بین اتفاقاتی برایشان رخ می‌دهد که شنیدنی است.

نازنین مهیمنی، مهدی طهماسبی، مهدی نمینی مقدم و محمد پورحسن بازیگران این نمایش رادیویی هستند و مجید حمزه کارگردانی آن را بر عهده دارد.

"من بخاری را روشن می کنم" به تهیه کنندگی فرشاد آذرنیا، صدابرداری پیروز صدرایی و افکت نرگس موسی‌پور ساعت 18:45 روز پنج شنبه، سی‌ام آذر ماه 96 از رادیو نمایش پخش می‌شود.