به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی‌ نهمین جشنواره تئاتر دانشجویی سوره، رضا مرشد دبیر جشنواره  دانشجویی تئاتر سوره گفت: در این دوره دو هدف پیش روست؛ آموزش از طریق در اختیار گذاشتن دانش و تجربیات اساتید برای دانشجویان و ارتباط میان دانشجویان برای فراهم کردن بستر همکاری میان دانشجویان و‌ گذراندن یک فرآیند آموزشی برای شرکت کنندگان مهم‌ترین انتخاب برگزارکنندگان این جشنواره است. مهلت ارسال آثار به بخش مسابقه صحنه (جایزه استاد رکن‌الدین خسروی)، ۲۲ آبان ماه به پایان رسید و از میان ۱۶۲ اثر، ۷۱ اثر واجد شرکت در مرحله بازبینی حضوری شده‌اند.

المیرا رضایی، دبیر بخش صحنه، در بخشی از مصاحبه خود به خبرنگار جشنواره تئاتر سوره گفته است: امسال بخش مسابقه صحنه رویکردی تجربی را برای خودش انتخاب کرده تا اجراها به سمت شکل گیری بر اساس تجربیات شخصی خود دانشجویان صورت گیرد، نه صرفاً شبیه اجراهای حرفه‌ای و بدنه تئاتر کشور باشد. تصمیم من و آقای مرشد دبیر جشنواره این بود تا شاید به این واسطه جشنواره دانشجویی به خاستگاه خودش که همان دانشجویی بودن است برگردد و به همین منظور از زمان بازبینی تا زمان اجرای جشنواره سه نفر استاد مشاور گروه‌ها را همراهی می‌کنند تا اجراهای دقیق‌تری در جریان جشنواره شاهد باشیم.

تاریخ دقیق بازبینی این بخش طی روزهای آتی در کانال و سایت جشنواره اعلام می‌شود.

مهلت ارسال آثار در بخش نمایشنامه نویسی تا ۳۰ آذر ماه ادامه دارد. به گفته دبیر این بخش محمد نورالدینی هدف از مسابقه نمایشنامه‌نویسی معرفی و شناساندن نویسندگان جوان و حمایت از تألیفات دانشجویی با جایزه  استاد محمد چرمشیر است که در بخش تألیف و اقتباس در سطح کشوری برگزار خواهد شد.

نورالدینی تاکید کرد: ممکن است به علت تقاضای دانشجویان، مهلت ارسال اثر تمدید شود که خبر قطعی آن از طریق کانال تلگرام اعلام می‌شود.

بخش تجربه‌های اجرا به منظور شناسایی و پرورش استعدادهای جدید در کارگردانی یک اثر برای خارج از فضای متعارف اجرای تئاتر و همچنین برای فراهم کردن فضایی برای تجربه یک تمرین حرفه‌ای تئاتر است که این بخش میان دانشجویان دانشگاه‌های تهران برگزار می‌شود. با توجه به رویکرد آموزشی جشنواره در بخش تجربه‌های اجرا بیشترین تمرکز بر روی برگزاری کارگاه‌های آموزشی است که اخبار آن متعاقباً اعلام خواهد شد.

تجربه‌های اجرا شامل دو بخش می‌شود:

۱) تجربه‌های نو: اجرا در مکان های نامتعارف و پرفورمنس آرت که مهلت ارسال آن ۸ آذر ماه به پایان رسید و ۱۴ اثر واجد شرکت در مرحله بازبینی حضوری شده‌اند.

۲) کارگاه تجربه‌های نو: دانشجویان‌ می‌توانند با شرکت در این بخش، در فرآیند تولید یک اجرای کارگاهی قرار بگیرند.

لازم به ذکر است که این بخش از جشنواره به صورت رقابتی برگزار نمی‌شود و مختص بازیگران است. مهلت ثبت نام در این بخش تا ۱۰ دی ماه ادامه دارد.

بخش رپرتوار کلاسی برای ارزش بخشی به اجراهای کلاسی و اهمیت آموزش تئاتر در دانشگاه برگزار می‌شود و آثار این بخش صرفاً از میان کارهای کلاسی دانشگاه سوره انتخاب می‌شود.

علاقمندان برای شرکت در بخش‌هایی که مهلت آن‌ها به پایان نرسیده است می‌توانند با ارائه مدارک برای ثبت نام به دبیرخانه جشنواره در دانشگاه سوره مراجعه کنند.

تاریخ دقیق بازبینی بخش‌های مختلف نیز از طریق کانال تلگرام و سایت جشنواره اعلام‌ می‌شود.