‎‎به گزارش هنرآنلاین، "گتو" نام اولین محصول ورکشاپ- اجرای تئاتر مستقل تهران است که در طی یک دوره آموزشی و کارگاهی شش ماهه توسط تئاتر مستقل تهران و با همکاری سعید بهنام خانیکی، محمد مساوات، علیرضا کی‌منش و شهروز دل افکار تولید شده است. 

‎این اثر که بر مبنای تئاتر تصویری و با همکاری گروه هنرجویان شرکت‌کننده در ورکشاپ آماده شده، قرار است از نیمه دی ماه سال جاری به کارگردانی سعید بهنام و تهیه‌کنندگی تئاتر مستقل تهران اجرا خواهد شد.

‎لازم به ذکر است مجموعه تئاتر مستقل تهران با هدف استعدادیابی نسل جوان علاقمند به تئاتر و تحت آموزش قرار گرفتن آنها، اقدام به برگزاری پروژه‌های از آموزش تا اجرا کرده است که نمایش "گتو" بعد از شش ماه آموزش و تمرین به عنوان خروجی نخستین کارگاه به اجرای عمومی می‌رسد.

‎در همین راستا کوروش نریمانی و رکسانا مهر افزون در حال برگزاری دو کارگاه هستند.

 

کمدی "آوازهای دیوار بی در" در تماشاخانه مهر به صحنه می‌رود

نمایش کمدی- اجتماعی "آوازهای دیوار بی در" به نویسندگی و کارگردانی محمد قاسمی از روز سه‌شنبه 28 آذرماه در تماشاخانه مهر حوزه هنری به صحنه می‌رود.

"آوازهای دیوار بی در" روایت چهار مقتول است که جسدشان به دلایلی گم شده است. پری بارانی، محمد قاسمی، محیا جباری و سعید مقبری در این نمایش ایفای نقش می‌کنند.

دیگر عوامل این نمایش عبارتند از: دستیار کارگردان: رسول رنجبر؛ مدیر صحنه: میثم کرمی؛ آهنگساز: محمدرضا غفوری؛ طراح صحنه: محمد قاسمی؛ طراح لباس: نیره بارانی؛ طراح نور: رضا باغبان؛ روابط عمومی: مسعود همتیان و عکاس: عباس قاسمی.

"آوازهای دیوار بی در" تا 15 دی- ساعت 18:30- با مدت زمان 55 دقیقه در تماشاخانه مهر حوزه هنری میزبان تماشاگران خواهد بود.

علاقمندان جهت رزرو بلیط می‌توانند با شماره 09033411993 تماس بگیرند و یا به سایت تیوال به نشانی www.tiwall.com مراجعه کنند.

تماشاخانه مهر در ساختمان مرکزی حوزه هنری به نشانی خیابان حافظ نبش خیابان سمیه واقع است.

 

گوهر خیراندیش "لطفا یک قاتل بالفطره باشید " را افتتاح می‌کند

نمایش " لطفا یک قاتل بالفطره باشید یا ماجراى اندوه یک استیو مک منمن" که به نویسندگى یاسین حجازى، کارگردانى على اکبر آخوندى و به تهیه کنندگى محمد احسان عبدالهی در تئاتر باران به روى صحنه مى رود، یکشنبه ٢٦ آذر ماه با حضور گوهر خیراندیش و محمد متوسلانى افتتاح مى‌شود. 

در خلاصه ى این اثر چنین آمده است: بازپرسی که به علت عدم توانایی شناسایی قاتل قتل‌های زنجیره‌ای از کار بی کار شده است در جستجوی کار جدید به ساختمانی برای انجام کارهای خدماتی مراجعه می‌کند که در آنجا متوجه می‌شود ساختمان متعلق به قاتل است و قاتل از دنیا رفته است.

بازیگران این اثر عبارتند از علی اکبر آخوندی، مرتضی اسلامی، میلاد جهانگرد، حسین حبیبی، محمد صابر شکری و حامد هاشمی.

از دیگر عوامل مى‌توان به سید وحید میریونسی (مشاور هنرى پروژه)، مرتضى اسلامى (بازیگردان)، سید محمد موسوی (طراح صحنه و نور)، بهار خلیلی فرد (طراح لباس)، حامد زیرکى (چهره پردازی و گریم)، سید علی میرشفیع (عکاس)، سینا امینی (گرافیست)، ملیکا حسینى و سینا امینى (طراحان پوستر)، حسن اردستانی و محمد حسین نجابت (ساخت و اجرای صدا)، سارا حدادى (مشاور رسانه اى -مکث)، فریبا جدیدى (روابط عمومى) و محمدرضا ایمانیان (مدیر تبلیغات - مکث) اشاره کرد.

این نمایش از ٢٦ آذر ماه به کارگردانى على اکبر آخوندى و به تهیه‌کنندگى محمد احسان عبدالهى در تئاتر باران به روى صحنه خواهد رفت و بلیت فروشى آن  سامانه تیوال آغاز شده است .