سرویس تئاتر هنرآنلاین: نمایش "همه چیز در زمان" نوشته دیوید آیوس، ترجمه نازنین میهن و به کارگردانی محمدکیان اسماعیلی از 9 آذر ماه ساعت 21 در تماشاخانه استاد انتظامی خانه هنرمندان روی صحنه است و اجراهای این اثر نمایشی با نقش‌آفرینی ایمان فتاحی، دنیا مستعلمی و مبین دودانگی تا 28 آذر ماه در این تالار نمایشی ادامه خواهد داشت.

محمد کیان اسماعیلی درباره روند شکل‌گیری این نمایش گفت: ما در حال کار با همایون غنی‌زاده در نمایش "می سی سی پی" بودیم که با ایمان فتاحی بازیگر نمایش آشنا شدم و قرار شد نمایشنامه "گودو" که برگفته از اثر ماتئی ویسنی‌یک است را با دو پرسوناژ در سالن انتظامی به روی صحنه آوریم. اما زمانی‌که پیش رفتیم با نویسنده‌ای به نام دیوید آیوس آشنا شدیم که متن‌هایش در ایران ترجمه نشده بود. وقتی در این باره تحقیق کردیم متوجه شدیم که نمایشنامه "همه چیز در زمان" یکی از بهترین آثار این نویسنده است که جایزه تونی را دریافت کرده است. سپس متن را ترجمه کرده و تصمیم به اجرای آن گرفتیم.

وی در ادامه اضافه کرد: در اجرای نمایش به متن اصلی وفادار نبودیم و توضیحات پیشنهاد شده در نمایشنامه را کنار گذاشته و بیس کلی متن را استخراج کردیم و با در نظر گرفتن صحنه‌ای مینی‌مال تصمیم گرفتیم آن را اجرا کنیم. این روند بسیار به ما کمک کرد و باعث شد تا خلاقیت‌ها در اجرای اثر بیشتر شود.

اسماعیلی که با اجرای این اثر نخستین تجربه کارگردانی تئاتر را پشت سر می‌گذارد درباره شیوه و سبک اجرایی نمایش "همه چیز در زمان" خاطرنشان کرد: نمایش را به سبک پاپ آرت روی صحنه آوردیم. این سبک از گرافیک کم کم وارد تئاتر شده است. شیوه پاپ آرت فضایی میان مدرن و پست مدرن است و از سبک‌هایی است که در قرن 20 و 21 رواج پیدا کرده است.

این کارگردان افزود: تصاویر در پاپ آرت به مینیمال‌ترین شکل ممکن نمایش داده می‌شود. به عنوان مثال ساعتی در صحنه است که عقربه‌ای ندارد.

وی همچنین درباره طراحی صحنه نمایش عنوان کرد: در ابتدا در نظر داشتیم تا صحنه‌ها با یکدیگر متفاوت باشد اما طی مشاوره‌هایی با آقای صابر ابر به این نتیجه رسیدیم که از یک فضا در همه قسمت‌ها استفاده کنیم و این شیوه پاپ آرت است. فضای کافه، داستان تروتسکی و فیلادلفیا همه در یک فضا اتفاق می‌افتد و تنها میزانسن‌ها تفاوت دارد و جابجایی المان‌ها و باکس‌ها فرق می‌کند ولی همه در یک اشل ساعت و فضای ایجاد شده اتفاق می‌افتد.

محمدکیان اسماعیلی در پایان درباره استقبال مخاطبان یادآور شد: تاکنون استقبال خوب بوده است و مخاطبین راضی بودند. تماشاگران این نمایش معتقد بودند به عنوان کار اول بسیار خوب پیش رفتیم.

در خلاصه داستان این اثر نمایشی آمده است: "همه چیز در زمان" در ٣ اپیزود با داستان‌های یقین، فیلادلفیا و روش‌های مردن تروتسکی در ژانر درام اجرا می‌شود.

دیگر عوامل نمایش "همه چیز در زمان" عبارتند از: گروه کارگردانی: محیا عباس‌زاده، توحید لواسانی و نیما سکوت، طراح نور و صحنه: محمد کیان اسماعیلی، طراح لباس: نرمین راهبر و  عکاس: مجید سخاوت.

علاقمندان می‌توانندبلیت نمایش "همه چیز در زمان" را از سایت تیوال تهیه کنند.