به گزارش هنرآنلاین، نمایش "لطفا یک قاتل بالفطره باشید یا ماجراى اندوه یک استیو مک منمن" به نویسندگى یاسین حجازى به کارگردانى على اکبر آخوندى و به تهیه کنندگى محمد احسان عبدالهی در تئاتر باران به روى صحنه مى‌رود.

ملیکا حسینى و سینا امینى به صورت مشترک طراحى پوستر این نمایش را بر عهده داشته‌اند. 

در خلاصه این اثر چنین آمده است: بازپرسی که به علت عدم توانایی شناسایی قاتل قتل‌های زنجیره‌ای از کار بیکار شده است در جستجوی کار جدید به ساختمانی برای انجام کارهای خدماتی مراجعه می‌کند که در آنجا متوجه می‌شود ساختمان متعلق به قاتل است و قاتل از دنیا رفته است.

بازیگران این اثر عبارتند از علی اکبر آخوندی، مرتضی اسلامی، میلاد جهانگرد، حسین حبیبی، محمد صابر شکری و حامد هاشمی.

از دیگر عوامل مى‌توان به سید وحید میریونسی (مشاور هنرى پروژه)، مرتضى اسلامى (بازیگردان)، سیدمحمد موسوی (طراح صحنه و نور)، بهار خلیلی‌فرد (طراح لباس)، حامد زیرکى (چهره‌پردازی و گریم)، سید علی میرشفیع (عکاس)، سینا امینی (گرافیست)، حسن اردستانی، محمد حسین نجابت (ساخت و اجرای صدا)، سارا حدادى (مشاور رسانه‌اى- مکث)، فریبا جدیدى (روابط عمومى) و محمدرضا ایمانیان (مدیر تبلیغات - مکث) اشاره کرد.

این نمایش آذر و دی ماه به کارگردانى على اکبر آخوندى و به تهیه کنندگى محمد احسان عبدالهى در تئاتر باران به روى صحنه خواهد رفت و بلیت فروشى آن همزمان با رونمایی پوستر در سامانه تیوال آعاز شد.

 

"هایلایت" تمدید شد

نمایش "هایلایت" به کارگردانی سوسن پرور به دلیل استقبال مخاطبان تمدید شد. این نمایش که قرار بود تا ۲۴ آذرماه در سالن تئاتر باران به روی صحنه باشد، به دلیل استقبال مخاطبان تا اول دی‌ماه تمدید شد.

در این نمایش (به ترتیب حروف الفبا): سوسن پرور، غزاله جزایری، شراره درشتی، منا شمس‌الدینی، سمیه شوقی، مرضیه صدرایی، بیژن قهرمانی، شیما ملکیان، فاطمه هاشمی، صدیقه کیانفر به ایفای نقش می‌پردازند.

سوسن پرور در این نمایش با نگاهی آسیب‌شناسانه و با رویکردی کاملا طنازانه به از بین رفتن مفهوم خانواده می‌پردازد. "هایلایت" روایت زندگی زناشویی چند زن در یک آرایشگاه است و این سوال را مطرح می کند که چرا زندگی‌های متاهلی در حال حاضر چندان موفق نیستند؟ چرا میانه راه عشق فراموش می‌شود، آن‌ها که عاشق هم بودند به هم عادت می کنند و یا اینکه زندگی‌شان شامل روزمرگی می‌شود و گذر زمان باعث می‌شود خوبی‌های یکدیگر را فراموش کنند و فقط ایرادهای یکدیگر را ببینند.

علاقه‌مندان برای تهیه‌ بلیت می‌توانند به سایت تیوال  www.tiwall.com مراجعه کنند.

دیگر عوامل این نمایش عبارتند از: دستیار کارگردان و برنامه‌ریز: شمیس پورشاهرضایی، منشی صحنه: تینا تمدنی، مدیر تولید: سمیه شوقی، طراح صحنه: امیرحسین اکبرزاده و رضا درویش، طراح لباس: آرزو ذوالفقاری، دستیار لباس: تارا پورشاهرضایی، طراح و مجری گریم: نازنین بابایی، آهنگساز: مهران میرمیری، طراح گرافیک، پوستر و بروشور: بابک آب برین، عکاس: کوروش برزی، بابک آب‌برین، مدیر فرهنگی و مشاور رسانه: مریم نراقی.

 

نمایش "بعد از این" از فرانسه تا ایران

 "بعد از این" تولید مشترک  موسسه فرهنگی هنری فانوس هنر پارس و کمپانی نف است که از ۲۶ آذرماه به مدت یک هفته در سالن اصلی تئاتر مولوی ساعت ۸:۳۰ به روی صحنه می‌رود.

 پگاه ابراهیمی، آوا تدین، المیرا آشفته، نیکی ساغری و عارفه صادق محمدی در این نمایش ایفای نقش می‌کنند. 

از دیگر عوامل آن می‌توان به حضور  محیا حامدی (آهنگسازی، پیانو و آواز)، پوریا مولایی (آواز)، محمدصادق قیصری (تار)، آرش دلدار (ابوا)، محمدرضا صادقی (فلوت)، سجاد کیوان شکوه (ویولن)، فرشته باقرپور (ویولا) بی‌نظیر شیبانی (دف)، مصطفی مصطفایی (دمام)، محمدرضا ستاری برنامه‌ریز و دستیار کارگردان،  مجید رامه دستیار دوم کارگردان، کوروش برزی و بهناز دستجردی عکاس، نعیمه شاهرخی، فاطمه شاهرخی و ماشاالله سربالاوند طراحی دوخت و اجرای لباس، رحیم بالایی طراح نور، آناهیتا هوشان طراحی ویدئو، پرناز کریمی طراح پوستر و دکتر سحر صنیعی مدیر روابط عمومی اشاره کرد.

نمایش "بعد از این" که پیش از این در پاریس اجرا شده بود، هم اکنون در 26  آذرماه ساعت ۲۰:۳۰ در سالن اصلی تئاتر مولوی واقع در خیابان انقلاب، خیابان ۱۶ آذر، جنب کلینیک ۱۶ آذر به روی صحنه می‌رود. 

علاقمندان برای خریداری بلیت به سایت تیوال مراجعه کرده و یا با شماره رزرو 88319270 تماس حاصل کنند. 

 

نمایش کمدی "قیز قاپیسی، شاه قاپیسی" به روی صحنه می‌رود

نمایش کمدی موزیکال " قیزقاپیسی، شاه قاپیسی" به نویسندگی و کارگردانی سلیم رحیمی در سینماچاپلین فرهنگسرای بهمن به روی صحنه می رود.

این نمایش دو سری طی روزهای چهارشنبه تا جمعه (22 تا 24 آذر) و (29 آذر تا 1 دی) از ساعت 19 تا 21 و 21 تا 23 اجرا می شود.

در این نمایش که به زبان ترکی اجرا می شود، شهرام پور دنیا، سیامک شاگردی، احمد پروستان، کبری علی نژاد، المیرا طاعتی، شاهین مرادی، ثنا عاشقدل و سلیم رحیمی به ایفای نقش می‌پردازند.

در خلاصه داستان این نمایش آمده است، ثروت نام دختر جوان دم بختی است که خواستگاران فراوانی دارد که پشت در خانه‌اش هستند ولی  او دل در گرو عشق پسر جوانی بنام "جوانشیر" دارد، پدر ثروت مخالف ازدواج دخترش با وی است، مادر بزرگ دختر و پدربزرگ جوانشیر که هر دو مجرد هستند به کمک این دو جوان عاشق می‌آیند و ...

بهرام رجبعلی زاده (آهنگساز)، سمیرا کحالی (طراح گریم)، حامد حیدری (نور و صدا)، اتابک نادری (مجری طرح)، آرمین  رحیمی (مدیر برنامه ریزی)، سینا آریا (دستیار تولید) عباس شاه محمدزاده (مشاور تولید و رسانه) و محمدحسن پورپاک (دستیار صحنه) سایر عوامل این نمایش را تشکیل می‌دهند.

سینما چاپلین فرهنگسرای بهمن در انتهای بزرگراه شهید نواب صفوی، میدان بهمن، خیابان شهید وفائی واقع شده است، شهروندان برای رزرو بلیت و اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره تلفن های 55308343 و ۵۵٠۵٠٣٧٣ تماس بگیرند.

 

"داخائو" دی ماه در شهرزاد به صحنه میرود

سالن شماره سه مجموعه تئاتر شهرزاد از دوم دی ماه ساعت 20:30 میزبان نمایشی با نام "داخائو" است. داخائو داستان سه دوست دانشجو است که در یک خانه مجردی در حاشیه شهر زندگی کرده و شروع به پرده‌برداری از اتفاقات و داستان‌های گذشته خود می‌کنند.

در این نمایش حوادث متفاوتی که ریشه در گذشته آنها دارد به صورت رفتن به گذشته و حرکت به سوی آینده بیان می‌شود و کار را به سمت جریان سیال ذهن هدایت می‌کند.

اجرای ابتدایی با نام "آشوئیتس" سال 80 و 81 در جشنواره دانشجویی فجر به اجرا در آمد و در آن سال موفق‌ترین کار در جشنواره لقب گرفت و جوایز بهترین کارگردانی برای شهرام ابوالقاسمی، بهترین بازیگری برای حمیدرضا هدایتی، دیپلم افتخار بازیگری مرد برای محسن بابایی و جوایزی در بخش موسیقی، طراحی صحنه و لباس را کسب کرد. همچنین به عنوان بهترین اجرا از نگاه منتخب هیئت داوران و بهترین نمایش از نظر تماشاگران انتخاب شد.

شهرام ابوالقاسمی نویسنده "داخائو" در ارتباط با اجرای این نمایش عنوان کرد: بعد از سال‌ها، نمایش ما دوباره به روی صحنه خواهد رفت. در این مدت به علت پاره‌ای از مشکلات که اصلی‌ترین آنها عدم دریافت مجوز بود، موفق به اجرای مجدد آن نشدیم. البته این نمایشنامه در ابتدا "آشوئیتس" نام داشت که با توجه به گذر زمان، تغییراتی در نمایشنامه داشتیم و اکنون نام این نمایش "داخائو" است.

نمایش داخائو به نویسندگی شهرام ابوالقاسمی، تهیه کنندگی سالار رضایی و کارگردانی مشترک حمیدرضا هدایتی و شهرام ابوالقاسمی است و بازیگران این نمایش به ترتیب حمید رضا هدایتی، محسن بابایی، ارشیا زرین و مریم قربانیان هستند.