به گزارش هنرآنلاین، نمایش موزیکال "گوژپشت نتردام" برگرفته از رمان به یاد ماندنی "گوژپشت نتردام" اثر نویسنده مشهور فرانسوی ویکتور هوگو برای اولین بار توسط هنرمندان ایرانی روی صحنه خواهد رفت و در سه جشنواره خارجی و بین المللی حضور خواهد یافت.

این موزیکال به کارگردانی مصطفی غلامی استادسرائی با مشارکت و حمایت اداره کل آژانس بین‌المللی رسانه اجرا می‌شود. تور داخلی نمایش از اواسط دی ماه آغاز خواهد شد و سال آینده برای حضور در دو جشنواره آسیایی و یک جشنواره اروپایی آماده می‌شود.

ماکان حائری مدیرکل آژانس بین‌المللی رسانه در خصوص حمایت از این اثر برای حضور در جشنواره‌های بین‌المللی می‌گوید: تئاتر و نمایش ایران از غنای کافی برای حضور در سطح بین‌الملل برخوردار است و انتخاب خوب کارگردان برای به نمایش درآوردن اثر هنری "گوژپشت نتردام" توجیه کافی برای حمایت را دارد. این نمایش همچنین به غیر از سه جشنواره خارجی به عنوان میهمان در هفتمین جشنواره صلح جهانی به میزبانی کشورمان حضور خواهد داشت.

تئاتر موزیکال "گوژپشت نوتردام" اولین بار در سال ۱۹۹۸ در پاریس روی صحنه رفت و به عنوان اثری که بیشترین مخاطب را در سال اول به خود اختصاص داده در کتاب رکوردهای گینس ثبت شد. این اثر شامل ترانه‌هایی است که سال‌ها در فهرست اول موسیقی جهان قرار داشته و ما امیدواریم اجرای ایرانی آن هم چیزی از اجراهای خارجی کم نداشته باشد.

اثر مذکور که به عنوان یکی از شاهکارهای موسیقی جهان شناخته می شود، تا کنون در هشت زبان محتلف در ۲۰ کشور مختلف بیش از ۴ هزار و ۵۰۰ بار روی صحنه رفته است که این بار هنرمندان ایرانی قصد اجرای آن را دارند.