به گزارش هنرآنلاین، نمایش "ستاره‌ شناس" نوشته دیدیه ون کولارت با ترجمه اصغر نوری و کارگردانی مسعود صالحی از 26 آذر هرشب ساعت ۱۸:۳۰ در تماشاخانه سه نقطه به روی صحنه می‌رود.

ساناز روشنی، پریسا بهپوری، نگین گروسی و منوچهر رمضانی در "ستاره شناس" به عنوان بازیگر نقش آفرینی می‌کنند.

از دیگر عوامل نمایش "ستاره شناس" می‌توان از مشاوران کارگردان: امیدطاهری و میثم عبدی، تهیه‌کننده: آناشید شهیدی، مدیر روابط عمومی: مریم رودبارانی، طراح صحنه: میثم عبدی، طراح نور: علی تابع امام، طراح لباس: آرزو ندرلو، طراح پوستر آتنا صابری، موسیقی: کیوان افتخاریان، عکاس: مهدی رضایی، دستیار کارگردان: آناشید شهیدی، منشی صحنه: نگین گروسی، مدیر تولید: آرمین تقی نژاد و تبلیغات مجازی: شیما بهرمن نام برد.

نمایش "ستاره شناس" در یک مطب روانشناسی می‌گذرد، جایی که با مطب‌های معمول متفاوت است، دو زن در مقابل هم قرار می‌گیرند و در انتظار روانشناس باهم گفت‌وگو می‌کنند، اما بعد از مدتی متوجه می‌شوند ناخواسته وارد پروسه درمانیِ خاصی شده‌اند که روانشناس برای آنها ترتیب داده است تا اینکه خود روانشناس وارد می‌شود.

تماشاخانه سه‌نقطه واقع در میدان ولی عصر، بلوار کشاورز، بعد از خیابان فلسطین، خیابان کبکانیان، نبش کوچه مرتضی زاده، پلاک 10 سالن شکیبایی است.

علاقمندان برای تهیه بلیت می‌توانند به سایت تیوال مراجعه کنند.

 

اجراهای فوق‌العاده در تماشاخانه ایرانشهر

نمایش "پسران تاریخ" به کارگردانی اشکان خیل‌نژاد در روز جمعه 17 آذر ساعت 15 در سالن استاد سمندریان با اجرای فوق‌العاده به صحنه می‌رود، این نمایش ساعت 18 نیز اجرای خود را خواهد داشت.

 همچنین نمایش "تنهایی پرهیاهو" به کارگردانی امیر کاوه آهنین جان نیز در روز شنبه 18 آذر با دو اجرا در ساعت‌های 18 و 20:30 در سالن استاد سمندریان به صحنه می‌رود.

در سالن دکتر ناظرزاده کرمانی هم نمایش "گم‌ و گور" به کارگردانی امیر مهندسیان در روزهای پنجشنبه و جمعه 16 و 17 آذر علاوه بر اجرای ساعت 20:30، در ساعت 22 نیز اجرا می‌شود.

همچنین نمایش "در انتظار آدولف" به کارگردانی علی‌رضا کوشک جلالی روز شنبه 18 آذر ساعت 18:30 در سالن دکتر ناظرزاده کرمانی اجرای فوقالعاده خواهد داشت.

 

تخفیف بلیت "بال پنجم" و "لیما" برای دانشجویان

نمایش‌های "بال پنجم" و "لیما" از اجراهای سالانه بینا رشته‌ای تهران (سابت) به مدیریت هنری حمید پورآذری که اجرای خود را از روز چهارشنبه 15 آذر آغاز کرده‌اند، میزبان دانشجویان علاقه‌مند به تماشای این آثار با تخفیف 35 درصدی در بهای بلیت می‌شود.

دانشجویان متقاضی می‌توانند با در دست داشتن کارت دانشجویی خود و 1 ساعت مانده به زمان اجرای نمایش‌های "بال پنجم" و "لیما" در تئاتر مستقل بلیت‌های خود را به صورت روزفروش و از طریق سامانه مستقر فروش بلیت نمایش در تئاتر مستقل، خریداری کنند.

"لیما" به کارگردانی سمانه زندی‌نژاد، با اجرا و صدای ماکان اشگوری ساعت 19 و "بال پنجم" به کارگردانی احمد سلگی، با اجرا و صدای مهدی ساکی ساعت 21:30 در تئاتر مستقل تا پایان آذر روی صحنه می‌روند.

 

افتتاح "ماهی سیاه کوچولو" توسط مرضیه برومند و ایرج طهماسب

"ماهی سیاه کوچولو" پروژه مشترک ایران و آمریکا با نگاهی به نوشته‌ صمد بهرنگی به قلم مهرنوش علیا و کارگرانی محمد عاقبتی که قرار است از 24 آذر در پردیس تئاتر شهرزاد به مدت یک هفته به روی صحنه برود توسط مرضیه برومند و ایرج طهماسب بازیگر، نویسنده و کارگردانان نام آشنای تلویزیون و سینمای کودک افتتاح می‌شود.

"ماهی سیاه کوچولو" پیش از این در نیویورک و سانفرانسیسکو امریکا به زبان انگلیسی اجرا شده بود. در خلاصه داستان این نمایش آمده است: ماهی سیاه کوچولو با مادرش در برکه‌ای کوچک زندگی می‌کند و رویای دریا در سر دارد.

ناز شادمان، مازیار سیدی، آوا درویشی، پارمیس عقدایی و مانلی قراخان در این نمایش به ایفای نقش می‌پردازند.

نمایش "ماهی سیاه کوچولو" از روز ٢٤ آذر تا ١ دی ماه  ساعت ١٧:١٥ در پردیس تئاتر شهرزاد به روی صحنه می‌رود.

 

صدرالدین شجره با نمایش "سراغی از من" در رادیو نمایش

 نمایش رادیویی "سراغی از من" به کارگردانی صدرالدین شجره چهارشنبه  22 آذر ماه از رادیو نمایش پخش می‌شود. 

داستان نمایش "سراغی از من" درباره احساس چند پدر چشم انتظار برای دیدن فرزندانشان است و نویسندگی آن را علی عباسی برعهده دارد.  

در این نمایش رادیویی هنرمندانی چون مجید حمزه، فریبا متخصص، نگین خواجه نصیر، نازنین مهیمنی، اسماعیل بختیاری، سعیده فرضی، شمسی صادقی، مهرداد عشقیان، مهرداد مهماندوست، محمدیگانه، علی میلانی، شهریار حمزیان، راضیه مومیوند، عباس توفیقی، محمد آقا محمدی، نسرین زارع و تعداد دیگری از بازیگران اداره کل هنرهای نمایشی به ایفای نقش می‌پردازند.

"سراغی از من" به تهیه کنندگی: شهناز دهکردی، صدابرداری: حیدر صفدری و افکت: محمدرضا قبادی‌فر ساعت 11:15 از رادیو نمایش پخش می‌شود.