به گزارش هنرآنلاین، "بهار پانتومیم" (تابلوهایی از زندگی) عنوان نمایشی نوشته و کار "ساسان قجر" است که با تکنیک‌های متنوع میم، دینامیم، هامیم، میم و درام و میم و دینامیک از 26 آذر ساعت 18 به مدت شش شب با نقش آفرینی ساسان قجر و جمعی از دانش‌آموختگان رشته بازیگری دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد یازده تهران به همراه بازیگران گروه نمایشی "بهاران" زنجان در پلاتو اجرای مجموعه تئاترشهر تهران روی صحنه می‌رود. این نمایش در قالب 12 اپیزود کوتاه با اسامی: "شکار"، "آخرین بند"، "خاطره"، "وکالیست"، "نقاش"، "مکعب"، "دیزلر"، "حباب"، "پرواز"، "هملت"، "دینگلی دوبال" و "در کوچه باد می آید"،در مدت زمان 70 دقیقه روی صحنه می‌رود.

ساسان قجر، نویسنده، بازیگر و کارگردان، تئاتر، سینما و تلویزیون، دارای مدرک پانتومیم از مدرسه ژاک لوکوک فرانسه، موسس آموزشگاه آزاد هنرهای نمایشی و مدیرعامل موسسه تئاتر آزاد بهاران استان زنجان، مدرس بازیگری در انیمیشن تدوین صدا و فیزیک حرکت در دانشگاه و سازنده بیش از 20 فیلم کوتاه و نیمه بلند بوده و پانتومیم‌هایش در جشنواره‌های متعدد داخلی و بین‌المللی موفق به دریافت جایزه‌های گوناگونی شده است. وی در چند سال گذشته با کشورهای جمهوری آذربایجان و ترکیه همکاری آکادمیک در حوزه نمایشی میم، دینامیم، هامیم، میم و درام و میم و دینامیک داشته و نمایش‌های گوناگونی را با حضور هنرمندان و دانشجویان رشته مذکور در کشورهای یاد شده به روی صحنه برده است.

 بازیگران (به ترتیب اپیزودها):  مهسامهدی، سپیده سادات اردستانی، غزاله امینی، محمدعلی نجف‌پور،  امیرارسلان خالویی، فرشاد فرهادپور، زهرا اسلام‌پناه ،علی سوهانی، علی فتحی، بهاره قاسمی تحریر، ساسان قجر، محمد احمدی، امیر حسین حیدری، میثم مهدیون، حسام دولت یاری، مهرداد رحیمی، مریم اله‌ورن، نسیم سعیدی، مهرداد قربانی و مریم اله‌ورن هستند. 

عواملی که در اجرای نمایش "بهار پانتومیم" (اپیزودهایی از زندگی) مشارکت داشته‌اند عبارتند از: مشاور کارگردان: مصطفی محمودی، گروه کارگردانی: حمید عزتی و رعنا بهلولی زنجانی، طراح صحنه و لباس: رعنا بهلولی زنجانی، دستیار کارگردان: زهرا اسلام پناه، انتخاب موسیقی و طراحی نور: حمید عزتی کلی، ساخت تیزر: امید گیلک، ساخت وسایل صحنه: امیرحسین حیدری، هماهنگی بازیگران زنجان: الهه نصیری، طراح پوستر و برشور: آزاده انصاری، روابط عمومی: ندا الماسیان طهرانی، امور ارتباطات رسانه‌ای: لاله محمودی و تبلیغات فضای مجازی: نساء نیکو (طراحان هنر ایرانیان).

این نمایش ساعت 18 روز یکشنبه 26 آذرماه با مدت زمان 70 دقیقه و فقط به مدت شش شب تا اول دی‌ماه در پلاتو اجرای مجموعه تئاترشهر تهران روی صحنه می‌رود.

علاقمندان می‌توانند برای خرید بلیت‌های این نمایش به سایت فروش بلیت تیوال مراجعه کرده و یا از طریق شماره تلفن 09386528927 نسبت به رزرو تلفنی بلیت اقدام کنند.

 

 "شرقی غمگین" این بار در شهرزاد روی صحنه خواهد رفت

نمایش "شرقی غمگین" بعد از اجراهای موفق خود در تابستان امسال، بار دیگر در تماشاخانه شهرزاد، از سوم دی ماه سال جاری اجرا خواهد شد.  

تمرین های این نمایش از چند روز گذشته آغاز شده است و تا پایان آذرماه ادامه خواهد داشت، سجاد افشاریان و سید هومن شاهی دو بازیگر اصلی این نمایش هستند.

پیش خرید بلیت‌های این اثر نمایشی از روز گذشته در سایت‌های مرتبط آغاز شده است و علاقه‌مندان به هنرهای نمایشی می توانند با مراجعه به سایت‌های مذکور بلیت های این نمایش را خریداری کنند.

نویسندگی متن این نمایشنامه بر عهده سجاد افشاریان است که در دور جدید اجراها با تغییرات اندکی روی صحنه خواهد رفت.

لیست عوامل اصلی این نمایش عبارت است از: نویسنده: سجاد افشاریان، کارگردان: سعید زارعی، مدیر اجرا: میثم نوروزی، دستیار کارگردان و برنامه‌ریزی: محمود حسینی، مدیران صحنه: میترا یزدی و آیناز موسایی، طراح صحنه: مصطفی مرادیان، طراح صدا و موسیقی: آرش والی، ساخت دکور و طراح نور: مسعود رنجبر شیرازی، طراح و آنونس و ویدئو: علی زندیه، طراح وگرافیک: رضا چاووشی، تبلیغات فضای مجازی: آرین امیرخان، تبلیغات محیطی: وحید خدادادی، عکس:مهدی سادیگی، نوید غفاری، آرمین مقدم و گلدیس نمازیان، روابط عمومی: امیر قالیچی و مشاور رسانه‌ای: سام بهشتی.

 

پخش نمایش جدیدی از آشا محرابی در رادیو نمایش

سه شنبه، 21 آذرماه، شنونده نمایش جدید رادیویی "دره سبز" به کارگردانی آشا محرابی از رادیو نمایش باشید. این نمایش رادیویی را مریم تاجیک نوشته و در خلاصه داستان آن آمده است: مهتاب به همراه کارفرمایش به منطقه بکری می‌روند تا از هتل‌های توریستی منطقه عکس بگیرند، مهتاب آنجا با یکی از آشنایان روبه رو می‌شود و....

در این نمایش رادیویی هنرمندانی چون شمسی صادقی، کرامت رودساز، محمد آقا محمدی، رویا فلاحی، رضا عمرانی، مهرخ افضلی، مرضیه صدرایی، فریبا طاهری، شهریار حمزیان، غلامحسن تسعیری، کرامت رودساز و تعداد دیگری از هنرمندان اداره کل هنرهای نمایشی رادیو  به ایفای نقش پرداخته‌اند.

"دره سبز" به تهیه کنندگی ژاله محمدعلی، صدابرداری رضا طاهری  و افکت نرگس موسی‌پور، سه شنبه، ساعت 13:30 از رادیو نمایش پخش می‌شود.

 

نمایش "مرده شور" در خانه نمایش دا به صحنه می‌رود

نمایش "مرده شور" نوشته مهرداد رایانی مخصوص با کارگردانی سینا نورائی در خانه نمایش دا روی صحنه می‌رود. 

سینا نورایی کارگردان فعال و شناخته شده تئاتر از روز یکشنبه 26 آذر ماه جاری نمایش "مرده شور" نوشته مهرداد رایانی مخصوص را در خانه نمایش دا روی صحنه می‌برد.

این اثر نمایشی که پیش از این و در سه سال گذشته دو نوبت توسط این کارگردان به شیوه  نمایشنامه‌خوانی با بازی ساعد سهیلی، لیلا برخورداری و اشکان هورسان اجرا شده، این بار با طراحی متفاوت و در ساختار اجرایی تئاتری، برای عموم اجرا می‌شود.

در خلاصه داستان این نمایش آمده: صبرا، زنی که برای بچه‌ای مادری می‌کند، جباری که در حق خواهرش ظلم می‌کند و سیامک که...

در نمایش "مرده شور" اشکان هورسان، سینا نورایی و دنا تارفی به عنوان بازیگر نقش‌آفرینی می‌کنند.

سایر عوامل این اثر نمایشی عبارتند از: . هادی فکری؛ طراح گریم، امیرعلی ابراهیمی؛ دستیار کارگردان، رضا جاویدی و سارا ثقفی؛ عکاس.

نمایش "مرده شور" از روز 26 آذرماه تا  8 دی‌ماه، هر روز ساعت 18:30 در خانه نمایش دا به روی صحنه خواهد بود.

علاقمندان به تماشای این نمایش می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و یا تهیه بلیط به سایت تیوال مراجعه کنند.

 

پوستر نمایش "فعلرونمایی شد

نمایش "فعل" به‌نویسندگی و کارگردانی محمد رضایی‌راد از ۲۲ آذر ماه در سالن چهارسو  مجموعه تئاتر شهر به روی صحنه می‌رود. 

تویکزادوریان طراحی پوستر این اثر نمایشی را برعهده داشته است.

در این نمایش که کاری از گروه تئاتر "خانه" است میلاد رحیمی، باران کوثری، به‌آفرید غفاریان، فربد فرهنگ، رزیتا علیزاده، روجا جعفری،فرنوش نیک‌اندیش و مهبان جلالی به ایفای نقش می‌پردازند.

دیگر عوامل این نمایش عبارتند از: دستیار اول کارگردان و برنامه ریز: نرگس فرشی/ گروه کارگردانی: مجتبی جمشیدی، مریم مظفری و نوشین جعفری/ طراح صحنه: ساسان پیروز/ دستیار طراح صحنه: شایلان عشایری/ ساخت واجرای دکور: سید مصطفی طباطبایی/ طراح پرده‌های نقاشی: ایمان افسریان و مهردان دانایی/ طراح لباس: هدا اربابی/ دوخت لباس: زهرا بهرامی/ طراح پوستر: تویک زادوریان/ عکاس: نوشین جعفری/ ساخت تیزر: بهزاد نعلبندی/ مدیران صحنه: آرین حقانی و حسین رضایی/ مدیر پروژه: محسن قرائی و مجری طرح: ساسان پیروز.

علاقمندان به تماشای این نمایش می‌توانند با مراجعه به سایت www.tik8.com برای تهیه بلیت اقدام کنند.

 

"لیما" و "بال پنجم" در تئاتر مستقل تهران

دو نمایش "لیما" به کارگردانی سمانه زندی‌نژاد و "بال پنجم" به کارگردانی احمد سلگی در تئاتر مستقل تهران اجرا می‌شود.

تئاتر مستقل تهران این روزها میزبان پروژه‌ای با عنوان "سالانه بینا رشته ای تهران" است.

نمایش "لیما" که کارگردانی آن را سمانه زندی‌نژاد بر عهده دارد با اجرای ماکان اشگواری و حضور گلرخ نفیسی به عنوان مشاور تجسمی تا ٣٠ آذر ماه ساعت ١٩ به صحنه می‌رود.

این اثر با ظرفیت محدود ٥٠ نفری اجرا می‌شود.

همچنین نمایش "بال پنجم" به کارگردانی احمد سلگی و حضور مهدی ساکی تا ٣٠ آذر ماه ساعت ٢١:٣٠ به صحنه می‌رود.

بهرنگ صمدزادگان مشاور تجسمی این اثر است و صبا پیریایی، آبان حسین‌آبادی و مهدخت مولایی به ایفای نقش می‌پردازند. ابراهیم علوی نیز به عنوان نوازنده این گروه را همراهی می‌کند.

لازم به ذکر است حمید پورآذری مدیری هنری، مارال اشگواری مجری طرح، استودیو مستطیل (مهرداد متجلی و محمد زارعی) ساخت آنونس، مهدخت اکرمی مدیر روابط عمومی و امیر قالیچی تبلیغات مجازی پروژه "سالانه بینا رشته ای تهران" هستند.

علاقمندان جهت تهیه بلیت می‌توانند به سامانه فروش تیکت مراجعه کنند.

 

افتتاح نمایش "آواز قو" در تماشاخانه تتماج

نمایش "آواز قو" به نویسندگی آنتوان چخوف و تهیه کنندگی و کارگردانی حمید اصغری تتماج از ۲۳ آذرماه ۹۶ تا ۱۰ دی ماه به مدت ۱۵ شب در تماشاخانه تتماج به روی صحنه می‌رود.

در این نمایش دونسل را در کنار هم می‌بینم، نسلی که تمام زندگی خود را صرف هنر بازیگری کرده است و نسل جوانی که تازه به این عرصه پای گذاشته است. نیکیتا دختر جوانی است که متوجه می‌شود الگوی هنریش کاملا در این هنر به پوچی رسیده است.

در این نمایش حمید اصغری تتماج به همراه پانیذ امینی و سهیل قاسم خانی ایفای نقش می‌کنند.

مجری طرح این نمایش موسسه فرهنگی هنری هلیا فیلم است، که هجدهمین سالگرد تاسیس خود را هم زمان جشن می‌گیرد.