به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی مجموعه تئاترشهر، نمایش "خط بریل" به نویسندگی و کارگردانی مهدی شیخوند و تهیه کنندگی دریا نظری از روز سه شنبه چهاردهم آذر ماه ساعت 18 در پلاتو اجرا مجموعه تئاتر شهر به صحنه می‌رود.

در این اثر نمایشی که تا جمعه 24 آذر ماه روی صحنه است، دریا نظری، مهدی شیخوند، علی خونساری و فهیمه گردان بازیگر و پرویز پورحسینی، سیامک صفری و لوون هفتوان به عنوان بازیگران ویدئویی حضور دارند.

در توضیح این نمایش آمده است: زنی ساعت 8 شب سوار تاکسی می‌شود. انگار اون سه تا کور بودن و من کاغذ. می‌خواستن با خط بریل رو تنم بنویسن. با خط بریل رو تنم نوشتن...

شایان ذکر است هم اکنون نمایش‌های "آکواریوم" به کارگردانی سیامک احصایی در تالار چهارسو، "عروسی" به کارگردانی مهدی اخوان در تالار قشقایی، "فرق ا.وسط" به کارگردانی رسول کاهانی، "آبجی" به کارگردانی مهدی شاه پیری در تالار سایه و "ما تا ابد در قطب می مانیم" به کارگردانی رحیم نوروزی در کافه تریای تالار چهارسو- سایه میزبان تماشاگران تئاتر هستند.

علاقه‌مندان و تماشاگران می‌توانند برای آگاهی از تازه‌ترین رویدادها و اطلاعات آثار نمایشی مجموعه تئاتر شهر به سایت این مجموعه با آدرس www.teatreshahr.com  مراجعه کنند.

 

اجرای نمایش کودک "رابینسون خرگوشه"در فرهنگسرای نیاوران

نمایش کودک "رابینسون خرگوشه" به کارگردانی عباس قاصدزاده از 15 آذر در سالن گوشه فرهنگسرای نیاوران به روی صحنه می‎رود. 

"رابینسون" خرگوش روزنامه رسان مهربانی است که در پی گم شدن تعدادی از حیوانات جنگل و جستجو برای پیدا کردن دوستان خود، موضوع مهمی را کشف می‌کند.

عوامل این نمایش عبارتند از: عباس قاصدزاده (نویسنده و کارگردان)، زینب اسدی و سعید بهمنی (دستیار کارگردان)، زینب اسدی (طراح صحنه و لباس)، بازیگران: عباس قاصدزاده، حسین خمسه، نیما فاضلی، لیلا میرحسینی، لاله قربانپور و سوگند قاصدزاده، مسعود فکور (موسیقی) و داوود خلج (طراحی پوستر).

گفتنی است نمایش کودک "رابینسون خرگوشه" از 15 آذر تا 23 دی، ساعت 17 در سالن گوشه فرهنگسرای نیاوران به روی صحنه می‎رود.

علاقمندان می‎توانند جهت تهیه بلیت به سایت تیوال و یا گیشه فرهنگسرا مراجعه کنند.

 

"توارد" به مولوى رسید

نمایش "توارد" به نویسندگى على نورانى و همایون حجازى‌نیا و به طراحى و کارگردانى على نورانى و به تهیه کنندگى سارا حدادى از ٢٨ آذر ماه در تالار مولوى به روى صحنه مى‌رود.

این اثر پیشتر در بیستمین جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی ایران کاندیداى بهترین کارگردانى و برنده بهترین پوستر شده است، در خلاصه این اثر چنین آمده است: "توارد" داستان انطباق جهان‌های مجزای زوجی است که علی‌رغم کیلومترها فاصله از هم به واسطه تکنولوژی به امکان یک زندگی مشترک دست پیدا کرده‌اند، امکانی که مرزهای واقعیت و خیال را برای آنها لحظه به لحظه رقیق و رقیق‌تر می‌کند...

فاطیما بهارمست، صالح علوى زاده و جاناتان فلمن (بازیگر دو رگه ایرانى- آلمانى) در این اثر به ایفاى نقش مى‌پردازند .

از دیگر عوامل مى‌توان به پگاه سعیدى (دستیار کارگردان و برنامه‌ریز)، امید اکبرى (مشاور صحنه)، آناهیتا طیبى (طراح لباس)، مریم برادران (طراح گرافیک)، رامین اکبرى (طراح نور)، فاطمه حسنوند (عکاس)، احسان بیگلرى (مشاور تصویر)، امیر قالیچى‌ها (تبلیغات مجازى- تئاتر بازها)، سارا حدادى (مشاور امور رسانه‌اى و تبلیغات- مکث) و فرشید آزادى (مدیر صحنه) اشاره کرد.

بلیت فروشى این اثر متعاقبا از طریق سامانه تیوال اعلام خواهد شد.

 

اجراهای فوق‌العاده در تماشاخانه ایرانشهر

نمایش "پسران تاریخ" به کارگردانی اشکان خیل‌نژاد در روز جمعه 17 آذر ساعت 15 در سالن استاد سمندریان با اجرای فوق‌العاده به صحنه می‌رود، این نمایش ساعت 18 نیز اجرای خود را خواهد داشت.

 همچنین نمایش "تنهایی پرهیاهو" به کارگردانی امیر کاوه آهنین جان نیز در روز شنبه 18 آذر با دو اجرا در ساعت‌های 18 و 20:30 در سالن استاد سمندریان به صحنه می‌رود.

در سالن دکتر ناظرزاده کرمانی هم نمایش "گم‌وگور" به کارگردانی امیر مهندسیان در روزهای پنجشنبه و جمعه 16 و 17 آذر علاوه بر اجرای ساعت 20:30، در ساعت 22 نیز اجرا می‌شود.

همچنین نمایش "در انتظار آدولف" به کارگردانی علی‌رضا کوشک جلالی روز شنبه 18 آذر ساعت 18:30 در سالن دکتر ناظرزاده کرمانی اجرای فوق العاده خواهد داشت.

 

 

مراسم افتتاح نمایشی در تالار مولوی برگزاری شد

مراسم افتتاحیه نمایش "من یه زنم ، صدامو میشنوین؟" عصر روز گذشته، دوشنبه 13 آذرماه با حضور امیرحسین حریری، مدیرمرکز تئاتر مولوی، هنگامه قاضیانی، بازیگر سینما و تئاتر و علی حضرتی تهیه کننده سینما و در تالار مولوی پیش از آغاز نمایش برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، حریری از بحرانی با عنوان بحران ازدیاد کارگردان تئاتر یاد کرد و گفت: یکی از مشکلاتی که امروزه در حوزه تئاتر با آن مواجهیم بحران ازدیاد کارگردان است این درحالیست که برای کارگردان بودن در تئاتر باید مرارت‌های بسیاری کشید و آموزش‌های بسیاری دید. ممکن است این معضل در حال حاضر به چشم نیاید ولی ما باید به فکر آینده این همه کارگردان مختلف باشیم.

وی افزود: کارگردانی به معنای داشتن یک مدرک دانشگاهی صِرف نیست و مجموعه توانمندی‌های یک فرد است که از او یک کارگردان می‌سازد. مرکز تئاتر مولوی قصد دارد در برنامه‌های اجرای خود به بازیگران و کارگردانانی کمک و آنها را شناسایی کند که آینده درخشان دارند.

حریری اضافه کرد: خانم غزالی، کارگردان نمایشی که امشب به خاطر آن دورهم جمع شدیم را از زمان دانشجویی می‌شناسم و از نزدیک شاهد زحمات ایشان در این دوره برای اثر نمایشی جدیدشان بودم.

پس از حریری، هنگامه قاضیانی، بازیگر سینما و تئاتر گفت: مرکزتئاتر مولوی جای قدم‌های افرادی است که برای تئاتر زحمت بسیاری کشیده‌اند.خواهش من از جناب حریری هم این است که به جوانانی که در این راه زحمت می کشند کمک و از آنها حمایت کنند.

وی افزود: درست است تئاترهای خصوصی و با اسپانسر در سالن‌های مختلف زیاد شده است ولی همه ما باید تلاش کنیم که تالار مولوی فعلی را همان تالار مولوی سابق و نام آشنا برای تئاتری‌ها کنیم.

قاضیانی در پایان تاکید کرد: من عمیقا اعتقاد دارم که ما هنرمندان جز مردم کسی را نداریم و اینگونه نیست که ما فقط با نبوغ و استعداد خودمان می‌توانیم پیشرفت کنیم. به همین دلیل هم باید تاحد ممکن فاصله میان هنرمندان و مردم را کم کنیم.

پس از این سخنرانی‌ها، اولین اجرای نمایش "من یه زنم ، صدامو میشنوین؟" روی صحنه رفت.

نویسنده و کارگردان این نمایش کاملیا غزلی، دراماتورژ و مشاور کارگردان، توماج دانش بهزادی و مجری طرح، دستیار اول کارگردان و برنامه‌ریز آن رضا قاضیانی است.

در نمایش نامبرده بازیگرانی چون الناز اسمعیل زادگان، دیبا خاتمی، لاله مرزبان، غزاله مشعشعی، ساناز نجفی، مهسا نعمتی، دریا یاسری و سروش کریمی نژاد ایفای نقش می‌کنند.

" من یه زنم صدامو میشنوین؟" کاری است از گروه تئاتر پراکسیس به تهیه کنندگی توماج دانش بهزادی که از روز دوشنبه 13 آذرماه هرشب ساعت 19 در تالار مولوی روی صحنه می‌رود. علاقه‌مندان برای تهیه بلیط از طریق سایت تیوال می توانند اقدام کنند.