به گزارش هنرآنلاین، نمایش "مرثیه‌ای برای یک دراکولا" به کارگردانی علی رزازیان در پردیس تئاتر شهرزاد به روی صحنه می‌رود. این نمایش نوشته علی رزازیان و محدثه قبادی است و از اول دیماه هر شب ساعت 18 به روی صحنه می‌رود.

در خلاصه‌ داستان این نمایش آمده: آدام دراکولای جوان برای فرار از گرسنگی وارد خانه دختر همسایه می‌شود تا خون او را بمکد اما دخترک توجه‌اش را جلب می‌کند فارغ از اینکه...

علی رزازیان پیش از این فیلم‌های کوتاه و مستند نیمه بلندی از جمله فیلم مستند پرتره محمدعلی کشاورز، طهماسب صلح‌جو، کیانوش عیاری، فریبرز عرب‌نیا و ایرج اعتصام را کارگردانی و تدوین کرده‌ است. او همچنین سال ۹۰ تا ۹۲ سردبیر باشگاه فیلم تهران بوده است.

دیگر عوامل این نمایش عبارتند از: طراح و کارگردان: علی رزازیان، نویسنده: علی رزازیان و محدثه قبادی، دستیار اول کارگردان و برنامه‌ریز: ایرج کریمی، مشاور کارگردان در امور اجرایی: علی شعایی، منشی صحنه: باران امیرحسنی، طراح نور: داود خردمند، طراح لباس: ندا نصر، طراح گریم: آتنا نعمتیان، طراح گرافیک، پوستر و بیلبورد: صادق زرجویان، مدیر فرهنگی و مشاور رسانه‌ای: مریم نراقی، مهندس صدا و افکتور : محمد حسین غفاری، مدیر صحنه: مهدی جواهری، ساخت فیلم و کلیپ: امین چادگانی، عکاس: صادق زرجویان و الهام ناموران، گروه کارگردانی: ایمان حقیقی و ملیکا عبداللهی، دستیار لباس: فرزانه زارع، ساخت دکور: رحمان جعفری، مجریان گریم: شهره شاهی سوندی ،هیوا امین زاده و شهرام کاشی، تدارکات: رضا چاوشی، دستیاران صحنه: سپیده دمرچلی ، محسن برغمدی و منصور محمدی، مدیر تولید: میلاد نصرالهی و تهیه کننده: امیر اصغر حقیقی.

            

 با حضور سیاوش طهمورث "عروسی" در تالار قشقایی آغاز شد 

اجرای نمایش "عروسی" به کارگردانی وحید اخوان یکشنبه شب دوازدهم آذر ماه با حضور سیاوش طهمورث بازیگر پیشکسوت تئاتر و سینمای کشورمان در تالار قشقایی مجموعه تئاتر شهر آغاز شد. اخوان کارگردان نمایش "عروسی" پیش از آغاز اجرای این نمایش ضمن ارائه توضیحاتی از روند فعالیت‌‌های گروه "کلاسیک" در سال‌های اخیر بیان کرد: گروه تئاتر کلاسیک از سال 1393 با هدف اجرای آثار نمایشی به شیوه کلاسیک کار خود را در حوزه تئاتر آغاز کرد. به هر حال بنده از همان سال‌هایی که اجرای آثار نمایشی کلاسیک رواج زیادی در صحنه‌های تئاتر و تلویزیون داشت علاقه‌مند بودم تا بتوانم روزی از این فضا برای اجرای آثار نمایشی بهره‌مند شوم.

وی ادامه داد: در این سال‌ها که با این گروه مشغول به فعالیت هستیم روند کارمان به شکلی بوده که دوست نداشتیم قالب کار تئاتر کلاسیک را بشکنیم. ما سعی کردیم در این چارچوب فضا را به گونه‌ای هدایت کنیم که متون نمایشی کلاسیک بدون هیچ تغییری روی صحنه برای مخاطب اجرا شود. زیرا ما بر این باوریم در زمانه‌ای که دراماتورژی و اقتباس از آثار نمایشی کلاسیک رواج زیادی دارد بهتر است تا آثار کلاسیک را با همان شیوه قبلی روی صحنه ببریم تا بتواند به سهم خود مرجعی برای ارائه یک الگوی واقعی از این جریان باشد.

سیاوش طهمورث نیز پیش از اجرای نمایش ضمن قدردانی از گروه اجرایی نمایش در به صحنه بردن آثار نمایشی کلاسیک تصریح کرد: متاسفانه در روزگار غریبی به سر می‌بریم و به اعتقاد من این دوران سال‌های انفجار و از هم پاشیدگی تئاتر است. اما وقتی گروه می‌آید و در این جریان بسیار بحرانی نمایشی را در قالب تئاتر کلاسیک روی صحنه می‌برد برای من موضوع بسیار ارزشمندی است که امیدوارم از این راهی که انتخاب کردند، خسته نشوند. من امیدوارم این عزیزان تئاتر کلاسیک را رها نکنند،  اگر چه می‌توانیم از طریق همین تئاتر کلاسیک به تئاتر مدرن هم رسید اما معتقدم چنین پشتوانه‌ای باید در حوزه تئاتر وجود داشته باشد.

این بازیگر و کارگردان برجسته تئاتر تاکید کرد: امروز در تئاتر ایران جمعیتی که برای دیدن تئاترهای مختلف به تالارهای مختلف می‌آیند بسیار زیاد است اما من بر این باورم که تئاتر ایران به جای جمعیت، تماشاگر کم دارد. من خاطرم هست روزگاری ما به تماشای تئاتر می‌رفتیم همگی از لباس مهمانی برای دیدن تئاتر استفاده می‌کردیم زیرا تئاتر برای ما احترام ویژه‌ای داشت، اما امروزه ماجرا به گونه‌ای است که همه چیز دچار اشکال است و بسیار خوشحالم که گروه تئاتر کلاسیک می‌تواند با اجرای چنین نمایشی گوشه‌ای از این بحران را پوشش دهد.

نمایش "عروسی" نوشته نیکولای گوگول، کارگردانی وحید اخوان و بازی حبیب دهقان نسب، کاظم هژیرآزاد، محمد ساربان، علیرضا درویش‌نژاد، وحید اخوان، محمدرضا خادمی، هومان سالکی، آسیه عطوفی، سودابه صادقی، الهام ذوالفقاریان و فاطمه پورمحمدی هر روز ساعت 19 در تالار قشقایی مجموعه تئاتر شهر روی صحنه می‌رود.

علاقه‌مندان و تماشاگران می‌توانند برای آگاهی از تازه‌ترین رویدادها و اطلاعات آثار نمایشی مجموعه تئاتر شهر به سایت این مجموعه با آدرس www.teatreshahr.com  و یا کانال تلگرامی تئاترشهر به آدرس https://t.me/teatreshahr  مراجعه کنند.

 

آغاز پیش فروش نمایش "فعل"

ارائۀ بلیت‌های ۴ روز نخست از اجرای نمایش تازۀ محمد رضایی راد در سایت تیکت با شرایط ویژه آغاز شد.

طبق هماهنگی های صورت گرفته با تئاترشهر، خریداران ۳۰۰ بلیت نخست نمایش"فعل" از ۲۰‎٪ تخفیف ویژۀ دوران پیش فروش بهره‌مند خواهند شد.

نمایش "فعل" به نویسندگی و کارگردانی محمد رضایی راد، از ۲۱ آذر با حضور میلاد رحیمی، باران کوثری، به‌آفرید غفاریان، فربد فرهنگ، رزیتا علیزاده، روجا جعفری، فرنوش نیک‌اندیش و مهبان جلالی در سالن چهارسو مجموعۀ تئاترشهر روی صحنه می‌رود و ۳۰ شب اجرا خواهد داشت.

علاقه‌مندان به تماشای این نمایش از هم اکنون می‌توانند با مراجعه به آدرس www.tik8.com   برای تهیۀ بلیت‌های نمایش اقدام کنند.

نمایش "فعل" دهمین نمایش گروه تئاتر خانه به سرپرستی محمد رضایی‌راد است که در سال‌های اخیر آثار موفقی چون "و آنک انسان"، "داستان‌هایی از بارش مهر و مرگ" و "بر اساس دوشس ملفی" را روی صحنه برده‌اند.

از جمله موفقیت‌های این گروه در سال‌های اخیر می‌توان به دریافت مدال افتخار آکادمی سمندریان (۱۳۹۴) و دریافت عنوان بهترین نمایش سال از انجمن منتقدان، نویسندگان و پژوهشگران تئاتر برای نمایش‌های "آنک انسان" (۱۳۹۳) و "بر اساس دوشس ملفی" (۱۳۹۵) اشاره داشت.

دیگر عوامل این نمایش عبارتند از: نویسنده و کارگردان: محمد رضایی راد/ دستیار اول کارگردان و برنامهریز: نرگس فرشی/ گروه کارگردانی: مجتبی جمشیدی، مریم مظفری و نوشین جعفری/ طراح صحنه: ساسان پیروز/ دستیار طراح صحنه: شایلان عشایری/ ساخت واجرای دکور: سید مصطفی طباطبایی/ طراح پرده‌های نقاشی: ایمان افسریان و مهردان دانایی/ طراح لباس: هدا اربابی/ دوخت لباس: زهرا بهرامی/ طراح پوستر: تویک زادوریان/ عکاس: نوشین جعفری/  ساخت تیزر: بهزاد نعلبندی/ مدیران صحنه: آرین حقانی و حسین رضایی/ مدیر پروژه: محسن قرائی و مجری طرح: ساسان پیروز.

 

مهین صدری "نفر دوم" کارگردانی می‌کند

نمایش "نفر دوم" به نویسندگی و کارگردانی مهین صدری از ٢٨ آذر ماه در تماشاخانه ایرانشهر اجرا م‌ شود.

"نفر دوم" عنوان جدیدترین تولید گروه تئاتر مهر است که مهین صدری نویسندگی و کارگردانی آن را بر عهده دارد.

محمدرضا حسین زاده مدیرتولید، شیما میرحمیدی طراح صحنه، غزاله معتمد طراح لباس و مهرداد متجلی طراح پوستر، آنونس و عکاس این پروژه نمایشی هستند. 

"نفر دوم" قرار است از ٢٨ آذر ماه ساعت ١٩ در سالن ناظرزاده اجرای خود را آغاز کند.