به گزارش هنرآنلاین، گروه تئاترعروسکی "آران" اجرای مجدد و تناوبی آثار اپرایی خود را به کارگردانی بهروزغریب‌پور از 12 آذرماه تا 18 اسفند ماه، به روی صحنه خواهد برد. همزمان با اعلام زمان رپرتوار گروه تئاتر عروسکی "آران"، پیش فروش بلیت‌های هر اجرا از روز سه شنبه مورخ 7 آذر ماه بر روی سایت تیوال اعلام شد. 

این گروه به انگیزه توسعه و تعمیق اپرای ملی، تمرکز بر روی ادبیات کلاسیک و شاعران نامدار ایرانی و بهره‌گیری از سنت‌های آوازی و موسیقی ملی، به‌کارگیری هنر نمایش عروسکی و هم‌افزایی این هنر با زبان سینما و تئاتر و ارتقای مقام این هنر تشکیل شده است.

از دیگر اهداف این گروه باید به پدید آوردن گروه مخاطبان و تکرار آثار تحت عنوان "رپرتوار" و زنده نگاه داشتن همه آثار از طریق اجرای تناوبی که هم فرصت دوباره دیدن آن‌ها را میسر سازد و هم برای نسلی که از ابتدا با آثار این گروه آشنا نبوده‌اند فرصت آشنایی با پدیده اپرای عروسکی و اپرای ملی را فراهم سازد، اشاره کرد.

برنامه اپراهای عروسکی گروه "آران" که قرار است از 12 آذر ماه الی 18 اسفندماه در تالار فردوسی روی صحنه برود. به شرح ذیل است:

"اپرای عروسکی مولوی" از 12 آذر ماه  الی 1 دی ماه

"اپرای عروسکی سعدی" از 10 دی ماه الی 22 دی ماه

"اپرای عروسکی خیام" از 1 بهمن ماه الی 13 بهمن ماه

"اپرای عروسکی مکبث" از 23 بهمن ماه الی 4 اسفند ماه

"اپرای عروسکی لیلی و مجنون" از 8 اسفندماه الی 18 اسفند ماه

شایان ذکر است؛ علاقه‌مندان و مخاطبان آثار این گروه برای تهیه بلیت‌های رپرتوارهای عروسکی گروه تئاتری آران به کارگردانی بهروز غریب‌پور که قرار است از 12 آذر ماه الی 18 اسفندماه در تالار فردوسی به روی صحنه برود می‌توانند به سامانه فروش بلیت tiwall.com مراجعه کنند.

 

رونمایی از پوستر نمایش "آخرین بازی" به کارگردانی سهیل ساعی 

نمایش "آخرین بازی" به قلم محمود استاد محمد و کارگردانی سهیل ساعی از چهارشنبه 8 آذرماه در تماشاخانه استاد انتظامی خانه هنرمندان به روی صحنه خواهد رفت.

بازیگرانی که در این نمایش یه ایفای نقش می‌پردازند عبارتند از:  هومن رستگار، سهیل ساعی، محمد اثنی عشری، با صدای: میکائیل شهرستانی، سیامک صفری و بهناز جعغری.

 نمایش "آخرین بازی" از چهارشنبه 8 آذر ماه ساعت 18 هر شب در تماشاخانه استاد انتظامی (خانه هنرمندان) به روی صحنه خواهد بود.

شایان ذکر است که طراحی پوستر این نمایش بر عهده محمد مساوات است.

علاقمندان جهت کسب اطلاعات بیشتر و یا تهیه بلیت می‌توانند به سایت تیوال مراجعه کنند.