سرویس تئاتر هنرآنلاین: مهدی افضلی مدیرعامل موسسه توسعه هنرهای معاصر جمعه شب 3 آذر ماه به تماشای "مجلس نقالی تهمینه" در زورخانه باغ موزه قصر نشست.

 بهاره جهاندوست که سال گذشته نمایش "منیژه" با موضوع داستان "بیژن و منیژه" را در تماشاخانه پایتخت به روی صحنه آورد، هم اکنون از اول آذر ماه مجلس نقالی "تهمینه" را بر اساس طومار مرشد ترابی و "سهراب کشیِ" بهرام بیضایی در باغ موزه قصر اجرا می‌کند.

مجلس نقالی "تهمینه" که روایتی از داستان ناگفته تهمینه در شاهنامه فردوسی است تلفیقی از هنر نمایش، نقالی، موسیقی و ورزش پهلوانی است و نخستین نمایش و موسیقی است که در گود زورخانه اجرا می‌شود.

در خلاصه داستان این اثر نمایشی آمده است: نوشدارو نرسید. سهراب کشته شد. بیرون گود پهلوانی، تهمینه سوگوار است یا رستم؟

بهاره جهاندوست، ویانا پرویزیان، آوا فیاضی، ترنم جاهد و ستاره علیزادگان نقالان این اثر هستند و همچنین محمدرضا معجونی مرشد زورخانه، موسیقی فهیمه عظیمی، ورزشکار نونهال طاها آزادی، دستیار کارگردان زهرا احمدلو، مسئول روابط عمومی و رسانه مهدی خسروی، طراح گرافیک  باران صدیقیان و عکاس: مهدی منادی و پاریس محسنی هستند.

علاقمندان به منظور تهیه بلیت این اثر نمایشی که تا 10 آذر ماه ساعت 18 در زورخانه باغ موزه قصه اجرا می‌شود، به سایت تیوال مراجعه کنند.