سرویس تئاتر هنرآنلاین: پلاتو "پیچ" از سال ۹۳ آغاز به کار کرده است. ابوالفضل باران طلب مدیر این پلاتو در گفت‌وگو با هنرآنلاین در این باره گفت: این پلاتو از زمان تاسیس تا سال ۹۴ که مجوز دریافت کند و به رسمیت شناخته شود به شکل خصوصی فعالیت می‌کرد. این پلاتو در سال ۹۴ با حمایت دکتر رحمت امینی در سمت مدیر موسسه هنرهای نمایشی "تماشاگان" به صورت رسمی آغاز به کار کرد و تحت برند "پیچ"، یکی از اهرم‌های تماشاگان کودک و نوجوان شد.

وی اضافه کرد: رویکرد پلاتو "پیچ" در اصل کمک به تولید تئاتر دانشجویی است و از اردیبهشت ماه سال گذشته که افتتاح شد در تلاش به منظور فراهم کردن امکاناتی مانند پلاتو تمرین، کارگاه ساخت و ساز عروسک و دکور، آتلیه عکاسی و باکس و تیمی برای تولید تیزر برای جشنواره‌های دانشگاهی، دانشجویی، تجربه، عروسکی تهران مبارک و تئاتر کودک و نوجوان همدان بوده است. 

مدیر پلاتو "پیچ" ضمن اشاره به اینکه تلاش بر این بوده تا امکانات برای دانشجویان تقریبا به صورت رایگان فراهم شود، خاطرنشان کرد: در کنار فعالیت‌هایی که برای دانشجویان در نظر گرفته شد، این پلاتو رویکردهای تجاری نیز مانند تولید تئاتر داشته است تا از درآمد آن تسهیلاتی را در اختیار مخاطبان که همان دانشجویان هستند قرار دهد. همچنین این پلاتو برای استفاده گروه‌های حرفه‌ای از فضای این موسسه، حداقل هزینه را قائل می‌شود.

باران طلب در ادامه افزود: نمایش "فرکتال" به کارگردانی سحر یوسف‌زاده و نمایش عروسکی "فوبیای پنکه" به کارگردانی امیرحسین پارسا از جمله آثار دانشجویی بوده‌اند که از سوی این پلاتو تهیه و تولید شده است.

وی با بیان اینکه تبدیل شدن به لابراتوار تولید تئاتر یکی از اهداف این مجموعه در آینده است، عنوان کرد: تاکنون فضایی به منظور تولید کامل یک نمایش عروسکی از پلاتو، کارگاه تا دوربین، نور و تجهیزات وجود نداشته است. ما قصد داریم در این مجموعه یک نمایش را از مرحله آغاز تا اجرا ساپورت و مورد حمایت قرار دهیم تا از درآمد حاصله تسهیلاتی را به دانشجویان دهیم تا بتوانند آثارشان را در شکل حرفه‌ای ارائه کنند.

مدیر پلاتو "پیچ" ضمن اشاره به برگزاری ورک‌شاپ‌هایی در این مجموعه، یادآور شد: این پلاتو رویکردهای آموزشی نیز داشته است و قرار است آن‌ها را به تولید برساند. پیش از این در زمینه نمایش عروسکی کارگاه آموزشی با حضور محمد لقمانیان عروسک‌گردان کاراکتر "فامیل دور" برگزار شد و همچنین اکنون محمد اعلمی در حال برگزاری آموزش ترمیک ساخت عروسک‌های نمایشی و تلویزیونی است که دو ترم آن با ظرفیت کامل برگزار شده است. 

شایان ذکر است پلاتو "پیچ" واقع در خیابان انقلاب، کوچه اسکو، پلاک ۱۰، زنگ ۳ است و علاقمندان می‌توانند به منظور کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۶۶۹۵۷۲۳۹ تماس حاصل کنند.