سرویس تئاتر هنرآنلاین: نمایش "خواب، خوب، خواب" از ۲۱ آبان به نویسندگی و کارگردانی سلیم باشکوه در سالن شماره ۲ تماشاخانه ارغنون به روی صحنه است. باشکوه تاکنون نمایش‌هایی چون "پشت پلک‌های نیمه باز" و  "بیا با هم حرف بزنیم" را روی صحنه آورده است.

وی در گفت و گو با خبرنگار هنرآنلاین در این باره گفت: "خواب خوب خواب" در واقع نذری از جانب من به امام رضا (ع) است که ۲_ ۳ سال پیش به نگارش درآمده است. قرار بود این اثر را ماه صفر در تئاترشهر اجرا کنیم اما به دلیل ترافیک کاری این مجموعه آن را به تماشاخانه ارغنون انتقال دادیم. 

این نویسنده و کارگردان با اشاره به اینکه این نمایشنامه دارای دو پیرنگ و خط داستانی فرعی متفاوت است، خاطر نشان کرد: دو داستان این نمایشنامه به موازات یکدیگر پیش می‌رود. قصه اول آن درباره پسری است که از دختر مورد علاقه‌اش جدا شده و صدای او که در شوک است در فضایی انتزاعی به گوش می‌رسد و قصه دیگر به درگیری‌های بینا متنی دو برادر که یکی ساقی و دیگری مداح است، می‌پردازد. 

باشکوه درباره شیوه و سبک اجرایی نمایش "خواب خوب خواب" با بیان اینکه علاقمند به فضاهای مینی‌مال هستم، عنوان کرد: نمایش در فضایی مینی‌مال و انتزاعی روایت می‌شود. در فضا و مکان نمایش، هر آنچه را که کاربردی ندارد حذف کرده و آنچه در صحنه است، ضرورت دارد. در مجموع نزدیکی به فضاهای بی‌چیز را می‌پسندم. 

وی ضمن اشاره به اینکه از فضای اقتصادی و شکل بیزینسی که اکنون بر تئاتر حاکم شده است به دور است، یادآور شد: در انتخاب بازیگران این نمایش از گروه نمایش "پشت پلک‌های نیمه باز" به اضافه سه بازیگر دیگر استفاده کرده‌ام. معیار انتخاب بازیگر را بها دادن به هنرمندان با استعداد می‌دانم. جو تئاتر کشور ما به سمت و سوی ستاره‌ها می‌رود بنابراین بازیگرانی را انتخاب می‌کنم که فرصت حضور کمتری دارند.

این هنرمند تئاتر افزود: هر چند که امکان دارد چنین عملکردی دارای ریسک و عواقبی در فروش گیشه باشد، اما من معتقد به استفاده از ستاره‌هایی که طی ۶_ ۷ جلسه در تمرینات حضور پیدا می‌کنند و از نام‌شان به منظور فروش در گیشه استفاده می‌شود، نیستم و به نظرم تئاتر باید پروسه تمرین را طی کند. 

سلیم باشکوه در پایان صحبت هایش تصریح کرد: نمایش "خواب خوب خواب" با همکاری ایران و افغانستان به روی صحنه آمده است و دو بازیگر افغان ساکن ایران در این نمایش ایفای نقش می‌کنند‌.

مائده قدیری، کیانوش خان‌محمدی، نرگس هزاره، نیما ذاکر، محمد طایفه و النا آهی بازیگران این اثر نمایشی هستند. 

دیگر عوامل این اثر نمایشی عبارتند از: مجری طرح: سهیل یوسفی، مدیر اجرایی: صابر ناصری، روزبه حسینی: طراح نور، طراح صحنه: مائده عامر، دستیار طراح صحنه: خاطره رسول زاده، طراح لباس: ناهید امانی، طراح پوستر و بروشور: بهناز نیک خواه منفرد، طراح گریم: شاهین فتحی، مجریان گریم: مجتبی پور تقی و مژگان جعفری، دستیاران کارگردان: نازنین بوذری و بهرام نخعی، منشی صحنه: سوگند اقوامی، مدیر صحنه: آسو پاشاپور، عکاس: افرا شهباز زاده، تیزر: کاوه دهقان پور، میثم مکارمی نیا، تبلیغات مجازی: افشین رهگذر و روابط عمومی و مشاور امور رسانه: سمیرامیس محمدی.

نمایش "خواب خوب خواب" ترسیم هابیل و قابیل یکی از مهم‌ترین اساطیر انسانی است که روایت آن در حصار مکان و زمان خاصی متوقف نمانده است. پرداختن به این اسطوره در کنار پیرنگ‌های دیگر که در جریان داستان "خواب خوب خواب" اتفاق می‌افتد نشانی از حضور زنده این اسطوره در زندگی انسان معاصر دارد.

این نمایش تا ۱۰ آذر ماه ساعت ۱۸:۳۰ با مدت زمان یک ساعت به روی صحنه است و علاقه‌مندان می‌توانند بلیت آن را از سایت تیوال تهیه کنند.