به گزارش هنرآنلاین، 24 آبان ماه، نمایش رادیویی "پیر و عاشق" به مناسبت بزرگداشت آیت‌الله علامه سید محمد حسین طباطبایی به روی آنتن رادیو نمایش می‌رود.

"پیر و عاشق" نوشته‌ علی دنیوی ساروی به روزهای آخر زندگی علامه و اعزام نوه ایشان به جبهه می‌پردازد.

این نمایش با بازی مهرداد مهماندوست، مهرخ افضلی، احمد گنجی، مهرداد عشقیان و عبدالعلی کمالی به تازگی در اداره کل هنرهای نمایشی رادیو تولید شده است.

"پیرو عاشق" به تهیه‌کنندگی مهتاب امینی، کارگردانی حمید منوچهری، صدابرداری پیروز صدرایی و افکت محمدرضا قبادی فر، روزچهارشنبه ساعت  7:15 از رادیو نمایش پخش می‌شود.

 

ادای احترام به زلزله‌زدگان کرمانشاه در اجرای  شب گذشته "بوی خواب" 

پس از اجرای دوشنبه شب نمایش "بوی خواب"، سهراب سلیمی کارگردان این نمایش پس از حضور در صحنه از تماشاگران درخواست کرد به احترام کشته‌شدگان و خانواده‌های داغدار در این فاجعه عظیم یک دقیقه سکوت کنند. 

این نمایش که با استقبال تماشاگران و البته هنرمندانی همچون دکتر سعید اسدی، احمد ساعتچیان، عزت الله رمضانی فر، کیوان نخعی و فرانک حیدریان شب گذشته به روی صحنه رفته بود اجرای خود را با احترام به  زلزله زدگان غرب کشور همراه کرد.

نمایش "بوی خواب" به نویسندگی محمد چرمشیر، کارگردانی سهراب سلیمی و با بازی مسعود دلخواه، شهره سلطانی و قاسم زارع هر روز غیر از شنبه‌ها در تالار قشفایی مجموعه تئاتر شهر از ساعت 19:30 به صحنه می‌رود.

ادنا زینلیان و رضا مهدی زاده طراحان لباس و صحنه و رضا حیدری به عنوان طراح نور این نمایش با سهراب سلیمی همکاری می کنند و طراحی و آهنگسازی این نمایش بر عهده ابراهیم اثباتی است 

دیگر عوامل این اثر نمایشی عبارتند از: احسان صاحب الزمانی، حسین بهرام‌پور، میلاد صیاد میری، بلال مهرابی، مهران سلگی بازیگران سایه، حمیده صمدی دستیار کارگردان، جواد روشن مشاور تولید، ابوذر عزیزی عکاس و سازنده تیزر، علیرضا شیوا عکاس، ایوب دهکردی طراح پوستر و بروشور، امیرحسین روحانی مدیر صحنه، فاطمه عطایی منشی صحنه، مریم شریعتی تبلیغات مجازی، پایگاه خبری تحلیلی نمایش خانه امور رسانه و احسان حاجی‌پور به عنوان مشاور رسانه‌ای کارگردان .

علاقه‌مندان برای تهیه بلیت این نمایش می‌توانند به سایت تیوال و یا به صورت حضوری به گیشه مجموعه تئاتر شهر مراجعه کنند.

 

"شوایک، سرباز ساده دل" به بازماندگان زلزله غرب کشور تقدیم شد

اجرای شب گذشته نمایش"شوایک، سرباز ساده دل" به کارگردانی حمیدرضا نعیمی، به بازماندگان زلزله تقدیم شد. 

حمید رضا نعیمی در این باره گفت: نمایش "شوایک" برای تقدیس زندگی نوشته و اجرا شد. خواستیم به یاد بیاریم که زندگی زیباست و زنده بودن ارزش زیادی دارد، خلاف نظر کسانی که مدام به دیگران القا می‌کنند که دنیا ارزشی ندارد، خواستیم بگوییم مرگ وقتی به شکل کشتن به دست هم نوع اتفاق می‌افتد زشت و کریه هست اما وقتی درخواست و اراده‌ خدای و کیهانی اتفاق می‌افتد حتی با وجود دردناک بودنش جزوی از زندگی‌ست. مرگ به خاطر پیری و کهولت، بیماری و قهر طبیعت و... خود از نشانه‌های زندگی هستند تا زندگان بیشتر قدر داشته هایشان را بدانند. 

او ادامه داد: امروز ایران عزیز و مردمان کُرد داغدار قهر طبیعت شده‌اند. چه نازنینانی که کاکل شان به رنگ سرخ درآمده و چه مادران و پدرانی که اکنون رخت سوگ بر تن کرده اند، نمایش ما برای تقدیس انسان‌هایی ست که به زندگی معنا می‌دهند حتی آنها که از بین ما کوچ کرده‌اند. پس تقدیم می‌شود به همه بازماندگان زلزله اخیر در کرمانشاه و یاد رفتگان را گرامی می‌داریم.

همچنین این نمایش روز سه شنبه  ٢٣ آبان به احترام بازماندگان زلزله اجرا نخواهد داشت.

نمایش "شوایک، سرباز ساده دل"  با بازی فرهاد آییش، حامد کمیلی، امیرحسین رستمی، بهناز نازی، مهران رنج‌بر، کتانه افشاری نژاد، کامبیز امینی، یعقوب صباحی، محسن گودرزی، بهار نوحیان، رضا جهانی، محسن سالاری، مرجان فریقی و...، در تالار وحدت به روی صحنه رفته است. 

رضا افشار، سینا کوایی، محمد نژاد، صالح لواسانی، مجتبی بابایی فرد، عطا مقیمی، محمد نیازی، سعید هاشمی، سهیل باباعلی، محمد کمانگیر، سعید رستمی، علی گلشنی، محمد مشتاقی، کیارش دستیاری، پرهام ابراری، ایمان سلگی، فرهاد قدیم خانی و امین بالنگ دیگر بازیگران "شوایک، سرباز ساده دل" هستند.

این نمایش روایتگر مرد سگ چرانی است که به جنگ جهانی اول دعوت می‌شود. او که قبلا به خاطر سفاهت از سربازی معاف شده، تصمیم می‌گیرد از وقوع جنگ جلوگیری کند... .

دیگر عوامل این اثر نمایشی عبارتند از: نویسنده و کارگردان حمید رضا نعیمی، مجری طرح نورالدین حیدری ماهر، طراح صحنه رضا مهدی‌زاده، طراح‌لباس ادنا زینلیان، طراح گریم ماریا حاجیها، طراح نور رضا حیدری، آهنگساز علیرضا عبدالکریمی، عکس و گرافیک محمد صادق زرجویان، عکاس پشت صحنه و دستیار روابط عمومی بهار عشوری، تبلیغات فضای مجازی تهران تئاتر (مرتضی کازرانی) و مشاور رسانه‌ای آیدا اورنگ.

 

"11 نفر" در حضور پسر، به پدر تقدیم شد

نمایش "11 نفر" با نویسندگی محمداحسان مصحفی و حسام کلانتری و با کارگردانی حسام کلانتری دوشنبه؛ 22 آبان‌ماه میزبان یاسر هاشمی؛ فرزند آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی و خانواده او شد و به همین مناسبت این اجرای نمایش به روح آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی تقدیم شد.

"11 نفر" تازه‌ترین نمایش گروه تئاتر "صلح" محسوب می‌شود و از پنج‌شنبه 18 آبان‌ماه خانه‌فرهنگ رایزن روی صحنه رفته است.

زهرا شایان فر و سیاوش قلعه‌وردی گروه بازیگران "11 نفر" را تشکیل می‌دهند و جوانه دلشاد در بخش کلیپ گروه را همراهی می‌کند.

"11 نفر" در بستری تاریخی ماجرای ترور پیامبر را روایت می‌کند اما اثری کاملا مدرن است که تضادها و احساسات انسان را در جهان سیاسی‌اجتماعی عصر حاضر و در سراسر دنیا را نشان می‌دهد.

از دیگر عوامل این نمایش می‌توان به حسام کلانتری: طراح صحنه، زهرا شایان فر: طراح لباس، فاطمه حسین‌خانی: طراح گریم، محمداحسان مصحفی: دستیار کارگردان، سیدمحمدجواد مقیمی: مدیر صحنه و مجری گریم، محبوبه فرج‌الهی: عکاس، طراح پوستر و بروشور: سروناز اخوان، مینا صفار: روابط‌عمومی، فرید علی‌اکبری: تصویر بردار کلیپ ویدئویی، مجید محبوبی‌راد: صدابردار کلیپ و نیما کزازی: تدوین کلیپ اشاره کرد.

"11 نفر" تا 27 آبان‌ماه هرروز ساعت 19 در خانه فرهنگ و هنر رایزن؛ به آدرس نیاوران، پایین‌تر از سه‌راه یاسر روی صحنه می‌رود.