سرویس تئاتر هنرآنلاین: محمد ابراهیمیان نویسنده و کارگردان تئاتر در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین درباره فعالیت‌های خود توضیح داد: معمولا چند کار را با هم انجام می‌دهم. بیش از بیست نمایشنامه دارم که تعدادی از آن‌ها اجرا شده‌اند اما چاپ نشده‌اند. اکنون مشغول بازنویسی آنها به منظور چاپ‌شان هستم. همچنین در حال آماده‌سازی جلد دوم و سوم رمان "کرشمه لیلی" هستم، جلد اول آن در سال 86 منتشر شده است. 

او ضمن اشاره به اینکه نگارش حدود 4- 5 نمایشنامه جدید را در دست دارد، خاطر نشان کرد:  امیدوارم شرایط اجرای آن‌ها فراهم شود. از آنجا که نمایشنامه‌هایی که من می‌نویسم بسیار پر پرسوناژ هستند نیاز به تالارهای بزرگ نمایشی برای اجرا دارند، این بار  سعی کرده‌ام نمایشنامه‌هایی بنویسم که شخصیت‌های کمتری داشته باشند.

این نویسنده و کارگردان تئاتر همچنین افزود: "مردانی که از مه می‌گذرند" و "پنج رخ یک زن" از جمله آثار نمایشی است که مشغول نگارش آن‌ها هستم. "پنج رخ یک زن" درباره ارتباط یک مرد در طول زندگی‌اش با چهره زنانی چون مادر، خواهر، زن، دختر و معشوقه‌اش است. مردان در طول عمرشان ممکن است با این پنج رخ از یک زن برخورد کند و اتفاقاتی رقم بخورد. به این نمایشنامه بسیار علاقمندم و از سال 90 آن را در دست دارم.

محمد ابراهیمیان با بیان اینکه حدود 10- 15 سال است که روی نمایشنامه‌ای با عنوان "کلید" کار می‌کنم، عنوان کرد: این نمایشنامه اثری تاریخی است که به جنگ و دعوا بر سر قدرت می‌پردازد. این اثر مربوط به 50 سال پیش از بعثت تا زمان بعثت پیامبر است و درباره گروهی از قوم بلوچ است که به دلیل گناهی که در مکه مرتکب شده‌اند تبعید شده و آمده‌اند تا سنگ حجرالاسود را بدزدند...

او همچنین خاطر نشان کرد: آذر ماه امسال قصد برگزاری رپرتواری از خوانش 7 نمایشنامه خود را با گروهی از بازیگران طی هفت شب در خانه هنرمندان دارم. در این رپرتوار نمایشنامه‌های "خدا در آلتونا حرف می‌زند"، "دیدار در دمشق"، "بازار عاشقان"، "طوبا در جنگ"، "تراژدی رودکی"، "سه روز ابدی" و "بدورد امپراطور" خوانش خواهد شد.

این هنرمند درباره پرداخت رسانه‌ها به حوزه فرهنگ و هنر متذکر شد: متاسفانه ایجاد ترافیک رونویسی اغلب خبرگزاری‌ها و مطبوعات از یکدیگر بسیار دیده می‌شود. تنها سایتی که با آن اخت هستم هنرآنلاین است چرا که خود تولیدکننده است و مصاحبه‌‌هایش در همه حوزه‌ها هدفمند است. اما متاسفانه مطبوعات و رسانه‌های ما شرایط بسیار بحرانی و بدی را سپری می‌کنند.  

ابراهیمیان ضمن ابراز تاسف نسبت به عملکرد رسانه‌ها متذکر شد: در نمایشنامه "خدا در آلتونا حرف می‌زند" دیالوگی است که می‌گوید؛ روزنامه‌نگاران چاق شده‌اند برای اینکه اینترنت تنبل‌شان کرده است. بیش از سی سال است که روزنامه‌ای نمی‌خوانم چون که به هیچ رسانه‌ای اعتماد ندارم. منظورم از نبود اعتماد این است که همه آنها منابع خبری‌شان سایت‌ها و خبرگزاری‌ها هستند. اکنون صفحه‌ای در اینستاگرام دارم با مخاطبان محدود و معدود که به عنوان شخصیتی فرهنگی گاهی مطالبی را در آن منتشر می‌کنم.

او در پایان گفت: در دوره ما نقد بر تماشاچی و اهل هنر تاثیر داشت اما اکنون کسی خواننده نقدها نیست و آن‌ها نیز بی‌تاثیر شده‌اند.