به گزارش هنرآنلاین، محراب محمدزاده، دبیر اجرایی دومین همایش تئاتر مردمی اربعین، روایت راهیان گفت: همزمان با روز اربعین حسینی در ایران این همایش با حضور 12 نمایش و 60 اجرا در نجف اشرف، مسیر پیادهروی و کربلای معلی طی شش روز به کار خود پایان داد.

وی تصریح کرد: برگزاری این همایش بدون حضور و حمایت همه جانبه کوروش زارعی، مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری امکان پذیر نبود و خوشبختانه با همت دفتر تئاتر مردمی بچه‌های مسجد و دفتر استانی خوزستان توانستیم دومین دوره را طرح‌ریزی و اجرا کنیم.

محمدزاده با اشاره به اعزام 120 هنرمند در شاخه‌های تئاتر، عکاسی و مستندسازی ویژه این همایش اظهار داشت: طبق تجربه اولین دوره تعداد آثار عربی خود را افزایش دادیم که بسیار مورد استقبال موکب‌های عراقی و مخاطبان عرب زبان کشورهای مختلف قرار گرفت.

وی تصریح کرد: طی 60 اجرای گروه‌های نمایشی بیش از 50 هزار مخاطب از کشورهای مختلف مخاطب نمایش‌ها بودند و مخاطبان برخی کشورها خواستار ارائه آثار به زبان‌های دیگری هم بودند که از جمله آن مخاطبان کشورهای آذربایجان و ترکیه بودند. البته میزان مخاطبی که درگیر اجراهای ما شدند در مقابل دریای عظیم مردمی اربعین بسیار ناچیز است.

مدیر دفتر تئاتر مردمی بچه‌های مسجد ادامه داد: محوریت آثار این دوره از همایش ضمن پرداخت به مباحث عاشورایی براساس مفاهیم و مقاتل معتبر، به مباحث اتحاد جهان تشیع با تاکید بر مقاومت اسلامی بود و امید است هر ساله در این مسیر رشد محتوایی مشترک بیشتر و اتفاقات خوبی رقم بخورد.

وی در پایان گفت: پیاده‌روی اربعین حسینی آغازی بر حضور بین‌المللی تئاتر  در مواجه با مخاطبان بیش از 70 کشور دنیا است که مولفه‌های فکری آن‌ها با ما منطبق است و این بار زبان هنر واسطه اتصالی ماست.