به گزارش هنرآنلاین، جلسه هیات مدیره خانه تئاتر همانند دوشنبه‌های قبل روز گذشته ساعت 2 بعد از ظهر تشکیل شد. در جلسه این هفته که با حضور آقایان ایرج راد نایب رئیس هیات مدیره، اصغر همت مدیرعامل خانه تئاتر، حمید مظفری، بهزاد فراهانی، کاظم هژیرآزاد، سهراب سلیمی، حمیدرضا نعیمی، محمدرضا غفاری و مهدی قلعه بازرس خانه تئاتر برگزار شد و حجت‌الاسلام مازنی عضو کمیسیون فرهنگی و رئیس کمیته فرهنگ، هنر و رسانه مجلس شورای اسلامی مهمان این جلسه بود.

در این جلسه، هیات مدیره خانه تئاتر با اظهار اوضاع کنونی جامعه تئاتری و بخصوص خانه تئاتر، حجت‌السلام مازنی را در جریان امور قرار دادند.

در حاشیه این جلسه، حجت‌الاسلام مازنی در گفتگویی با روابط عمومی خانه تئاتر گفت: زیارت اهل فرهنگ و هنر توفیقی است و ما امروز این توفیق را داشتیم که در جمع هیات مدیره خانه تئاتر باشیم، هدف از تشکیل این جلسه آشنایی با نظرات و دیدگاه‌ها و پیشنهادها و احیانا انتقادهایی بود که در مجلس قابل طرح است.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس افزود: دوستان نکته‌هایی را مطرح کردند از جمله اینکه چرا در عنوان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی واژه "هنر" حذف شد. همچنین بحث تامین اجتماعی و بیمه هنرمندان و بخصوص اهالی تئاتر مطرح شد. مواردی که بعضا جنبه مالی داشت، بحث بودجه تئاتر و بودجه معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که نسبت به حوزه‌های دیگر رشد مناسبی نداشته و نیاز به تقویت دارد، موارد دیگری بودند که طرح و بررسی شد.

در ادامه حجت‌الاسلام مازنی توضیح داد: کیفیت تئاتر که این روزها تحت تاثیر گیشه قرار گرفته موجب ضعف هنر تئاتر در کشور می‌شود. به هر حال دغدغه‌ها شنیده شد. بیشتر انتظار دوستان این بود که مسئولین، نمایندگان مجلس و بخصوص اعضای کمیسیون فرهنگی از نظر نگاه به هنر و نگاه به تئاتر تا چه حد نزدیکند به هنرمندان و اهالی تئاتر، مرور و جمع‌بندی شد.

وی افزود: تصمیم بر این شد که جلسه دیگری داشته باشیم و مسائل و مشکلاتی که مطرح شد بنده به اطلاع وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برسانم و جلسه مشترکی با هم داشته باشیم و از نزدیک آقای وزیر و اهالی تئاتر رودرو در جریان این مشکلات و نظرات و دیدگاه‌های اهالی تئاتر قرار گیرند. همچنین کمکی که در حوزه قانون‌گذاری، حوزه نظارتی و حوزه پشتیبانی هست با کمک آقای وزیر انشااله در خدمت دوستان باشیم.