سرویس تئاتر هنرآنلاین: سایت تیوال حدود 5 سال پیش با هدف فروش اینترنتی بلیت نمایش‌ها فعالیت خود را آغاز کرد که در شروع با اعتراض برخی از کارگردانان و فعالان این حوزه روبرو شد. خوشبختانه اکنون پس از این مدت فعالیت، این سامانه دیگر صرفا فروش بلیت را دنبال نمی‌کند و با تلاش و پشتکار مسئولان این سایت، رفته رفته تبدیل به سامانه‌ای جامع و کامل در حوزه خدماتی تئاتر بدل شده است.

محمد عمروآبادی مدیر سایت تیوال در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین درباره مشکلات آغاز به کار این سایت گفت: زمانی که سامانه تیوال کارش را شروع کرد، مسائل و مشکلاتی وجود داشت که البته عجیب هم نبود چون هر ایده تازه‌ای امکان دارد با مخالفت‌هایی روبه‌رو شود و ممکن است هم‌سو شدن با آن نیاز به زمان داشته باشد.

وی همچنین افزود: ما به هنرمندان حق می‌دهیم که اوایل فکر می‌کردند ممکن است تیوال مسیر درستی را انتخاب نکرده باشد. البته تعداد این هنرمندان واقعاً محدود بود و بسیاری دیگر از هنرمندان لطف داشتند و ما را همراهی کردند. به هر حال تیوال مقداری زمان احتیاج داشت تا بتواند ارزش‌های خود را با اندیشه‌ای که دارد، ثابت کند و در عمل نشان دهد. 

مدیر سایت تیوال درباره ایده و رویکردهای اولیه این سایت بیان کرد: تیوال از ابتدا تلاش کرد کارش را بر اساس دانش و مطالعات انجام دهد و ایده‌اش این بود که از طریق تبلیغات بتواند پیوندی میان مخاطب و هنر ایجاد کند. ما حس کردیم اگر مخاطبان یکدیگر را به تماشای تئاتر دعوت کنند، بیش از هر نوع تبلیغ دیگری مؤثر واقع می‌شود. به همین خاطر الگویی که داشتیم را به صورت الکترونیکی و بر اساس علم روز دنیا پیش بردیم که این باعث شد نقش کوچکی در افزایش مخاطب هنر و تئاتر داشته باشیم. 

محمد عمروآبادی به موفقیت تیوال در طول 5 سال فعالیت خود اشاره کرد و اظهار داشت: طی این 5 سال امکانات تازه‌ای را رونمایی کردیم و تلاش کردیم هرگز در دام تکرار و ایست نیفتیم. ما معتقدیم بازار هنر صرفاً بحث فروش نیست و به یک چرخه خدماتی احتیاج دارد. به همین خاطر چرخه‌ای تعریف کردیم که این چرخه از معرفی آثار شروع می‌شود و با پوشش رسانه‌ای، خبری و خرید بلیت، بیان دیدگاه‌ها و ... ادامه پیدا می‌کند. 

وی در ادامه اضافه کرد: در این مدت تلاش‌مان این بود که خدمات گسترده‌تری به مخاطبان ارائه کنیم و برای این مهم پیوندها و قراردادهایی با فعالان حوزه حمل و نقل یا فعالان حوزه ویدئو امضاء کردیم تا بتوانیم برای مخاطب ارزش افزوده داشته باشیم. ضمن آن‌که سعی کردیم از طریق کافه‌ها و رستوران‌ها هم خدمات بیشتری به مخاطبان ارائه کنیم. همه این کارها را در این راستا انجام دادیم که تیوال صرفاً یک سامانه بلیت‌فروشی نباشد. 

محمد عمروآبادی در پایان در خصوص تغییرات ایجاد شده فضای مطبوعات نیز گفت: در سال‌های اخیر حوزه‌ سنتی رسانه به حوزه‌ مدرن‌تر که همان فضای مجازی است، مهاجرت کرده‌ که این به معنای تکمیل رسانه‌ است. به شخصه معتقدم که رسانه‌های مکتوب کارکرد خودشان را از دست نمی‌دهند اما این نیاز وجود دارد که محور مجازی خودشان را تقویت کرده و توسعه دهند تا قرار گرفتن دو محور مکتوب و مجازی در کنار هم اتفاق بزرگتری را رقم زند.