سرویس تئاتر هنرآنلاینناصر آویژه کارگردان و بازیگر تئاتر در خصوص تازه‌ترین فعالیت‌های خود در عرصه نمایش به خبرنگار هنرآنلاین گفت: چندی پیش به عنوان عضو هیئت انتخاب جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان، مشغول دیدن فیلم‌های جشنواره و اعلام آراء بودم اما در حال حاضر استراحت می‌کنم.

این کارگردان تئاتر خبر از تولید نمایش جدیدش داد و اظهار داشت: به زودی نمایشی موزیکال ویژه کودکان و نوجوان تولید می‌کنم که درباره بچه‌های کار است. البته قصدم پرداختن به تلخی‌ ماجرای کودکان کار نیست و می‌خواهم به بحث رویای کودکان بپردازم که باعث می‌شود تلخی روزگار آن‌ها شیرین شود. 

وی افزود: اسم اولیه نمایشم را "بچه‌های خیابان" گذاشته‌ام ولی احتمالاً این اسم تغییر کند این نمایشنامه را همسرم خانم گیتا داوودی نوشته که قصه زیبایی دارد. حدوداً دو سال است که روی آن کار می‌کنم و امیدوارم آن را در ابتدای سال 97 در تالار هنر روی صحنه ببرم.

این کارگردان باسابقه تئاتر کودک و نوجوان گفت: در نظر دارم در اجرای نمایش جدیدم از بچه‌های قومیت‌های مختلف از جمله دوره‌گردهای اهل کشور افعانستان هم استفاده کنم چرا که در این نمایش نگاهی بین‌المللی دارم. ممکن است حتی از بچه‌های کار برای اجرای این نمایش دعوت کنم تا در آن بازی کنند. 

عضو هیئت انتخاب بیست و چهارمین جشنواره کودک و نوجوان در خصوص سطح کیفی آثار ارسالی به این جشنواره بیان کرد: آثار ارسالی بخش نوجوان با پیشرفت مواجه بود ولی در بخش کودک پیشرفتی احساس نکردم. افرادی که در شهرستان‌ها فعالیت می‌کنند، محلی برای تحصیل در رشته تئاتر ندارند و این کار را یا به شکل غریزی و یا تقلیدی انجام می‌دهند. برای مثال اثری به جشنواره ارسال شده بود که در آن از موسیقی محسن چاوشی استفاده شده و عوامل تئاتر سعی نکرده‌ بودند موسیقی اورجینال مختص کودک برای آن طراحی کنند. 

وی ادامه داد: البته فعالان حوزه تئاتر کودک در شهرستان‌ها تقصیری هم ندارند چون در شهرستان‌ها رشته تئاتر آموزش داده نمی‌شود و گروه‌هایی حرفه‌ای هم وجود ندارد که تازه‌کارها بروند از آن‌ها اصول حرفه‌ای کار را یاد بگیرند.

ناصر آویژه در پایان به نقش رسانه‌ها در حوزه فرهنگ و هنر اشاره کرد و گفت: رسانه‌‌ها کمک‌ حال فرهنگ و هنر هستند و به نظرم برخلاف فراگیری شبکه‌های مجازی، هنرمندان هنوز راغب هستند اخبارشان را از فضای رسانه‌های رسمی اطلاع‌رسانی کنند.