سرویس تئاتر هنرآنلاین، نمایش "اژدها اولین حیوان خانگی" به نویسندگی و کارگردانی امیر مشهدی عباس از 5 آبان ماه ساعت 19:30 با بازی مهرداد باقری، حامد زحمتکش، حمیدرضا حسینعلی و آوین بندی و عروسک‌گردانی و صداپیشگی فرزاد سلیمانی، سحر آقاسی و حمیدرضا گودرزی در تالار هنر روی صحنه است.

مشهدی‌‌ عباس در گفت‌وگویی با خبرنگار هنرآنلاین در این باره گفت: نمایش "اژدها، اولین حیوان خانگی" را برای گروه کودک و نوجوان به روی صحنه است و اجرای آن تا 5 آذر ماه ادامه خواهد داشت.  

نویسنده و کارگردان نمایش "اژدها، اولین حیوان خانگی" درباره موضوع و مضمون این اثر بیان کرد:  احساس کردم بچه‌های امروزی به کلاس‌های متفاوتی می‌روند و بحث‌های مختلفی را آموزش می‌بینند ولی هیچ‌وقت محبت کردن به آن‌ها آموزش داده نمی‌شود. بر همین اساس تم این نمایش را درباره محبت کردن در نظر گرفتم. از طرفی نیز به دغدغه بچه‌ها در زمینه نگهداری حیوان خانگی که  یک موضوع اپیدمی شده است، در این اثر پرداخته‌ام.

وی افزود: نمایشنامه "اژدها، اولین حیوان خانگی" را نوشته‌ام ولی طرح و ایده آن متعلق به یکی از شاگردانم به نام مژده ناظمی در کرمان است که سعی کرده‌ام آن را پرورش داده و یک نمایشنامه مختص کودک و نوجوان بنویسم که مناسب کودکان 7 سال به بالا است.

این هنرمند خلاصه داستان این نمایش را اینگونه توضیح داد و گفت: روزی یک جهانگرد وارد روستایی می‌شود و به تنها پسر بچه روستا یک تخم اژدها می‌دهد...

مشهدی عباس در پاسخ به سؤالی درباره توجه رسانه‌ها به حوزه تئاتر کودک واکنش نشان داد و خاطرنشان کرد: اگر رسانه‌ها اعم از تلویزیون، خبرگزاری‌ها، روزنامه‌ها، مجلات و سایت‌ها حمایتی از تئاتر کودک داشتند، اکنون این حوزه به دنبال حمایت دولت نبود.

این کارگردان عرصه تئاتر کودک و نوجوان ادامه داد: رسانه‌ها می‌توانند بزرگترین نعمت برای تئاتر کودک و نوجوان باشند ولی متأسفانه این بخش مهم تئاتر کشور را تحویل نمی‌گیرند. گفته می‌شود که تئاتر هنر اندیشه است و من بر همین اساس معتقدم اگر کودکان را با هنر اندیشه آشنا کنیم، در آینده انسان‌های اندیشمندی خواهیم داشت.

امیر مشهدی عباس در پایان گفت: ما نمی‌توانیم برای نمایش‌مان تیزر پخش کنیم که این معضل خیلی بزرگی است. در حالی‌که تئاتر کودک برگرفته از هنرهای مختلفی است و می‌تواند ذهن بچه‌ها را با موضوعات مختلفی آشنا کند ولی هنوز این موضوع جا نیفتاده که باید از تئاتر کودک حمایت شود. 

عوامل دیگر این نمایش عبارتند از: دستیاران کارگردان: فرزاد سلیمانی و سحر آقاسی، طراحی صحنه: امیر مشهدی عباس، ساخت دکور چوبی: مهرداد باقری، ساخت دکورپارچه‌ای: غزاله مرسوسی و نگار میرفخرایی، آهنگساز: امیرحسین انصافی، شاعر: آزاده فرهنگیان، ساخت عروسک: بهناز مهدیخواه و فاطمه عباسی، طراحی پوستر و بروشور: بردیا علمی، طراحی لباس: مونا کیانی‌فر، دوخت لباس: بیتا مشهدی عباس، طراحی نور: علی اشرف سماعی، طراحی گریم: حسین تبریزی و روابط عمومی و تبلیغات گروه: ریحانه مطهری.

علاقمندان می‌توانند بلیت این نمایش را از سایت تیوال تهیه کنند.