سرویس تئاتر هنرآنلاین: مریم کاظمی کارگردان تئاتر و دبیر بیست و چهارمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان مهمان غرفه هنرآنلاین در بیست و سومین دوره نمایشگاه مطبوعات شد.

کاظمی در گفت‌وگویی با خبرنگار هنرآنلاین درباره تازه‌ترین فعالیت‌های خود در عرصه تئاتر گفت: طی چند ماه اخیر درگیر تدارکات جشنواره تئاتر کودک و نوجوان که در همدان برگزار می‌شود، بوده‌ام و در حال حاضر هم مهمترین فعالیتی که دارم همین است.

دبیر جشنواره تئاتر کودک و نوجوان در مورد این جشنواره بیان کرد: حدود یک ماه به شروع جشنواره مانده و تقریباً همه آثار جشنواره انتخاب و اعلام شده است. در حال حاضر مشغول آماده‌سازی کارهای اجرایی جشنواره هستیم.

کاظمی افزود: هیچ حرکت تازه‌ای در جشنواره کودک و نوجوان امسال اتفاق نمی‌افتد و رویکرد جشنواره این است که تلاش کنیم هیچ کاستی به وجود نیاید و آدم‌ها از کار کردن در حوزه کودک و نوجوان دلزده نشوند.

دبیر جشنواره تئاتر کودک و نوجوان ادامه داد: ما دبیران موقت این جشنواره هستیم و به نظرم این توقع که دبیر موقت تغییراتی کلان در چارچوب جشنواره ایجاد کند، اشتباه است. دبیر زمانی می‌تواند این کار را انجام دهد که دوره دبیری‌اش حداقل 5 سال طول بکشد تا بتواند برنامه‌ریزی بلندمدت‌تری را اجرایی کند.

این کارگردان و بازیگر تئاتر انتظارش از رسانه‌ها را نیز این‌گونه عنوان کرد: من در حوزه تئاتر کار می‌کنم و کارم به طور مستقیم به مخاطب مربوط می‌شود و اولین انتظاری که از رسانه دارم اطلاع‌رسانی صحیح و بدون قضاوت است.

وی ادامه داد: کسی که اخبار تخصصی هنر را جمع می‌کند، نباید دیکته‌نویس خبرهای مدیران و دبیران باشد، بلکه می‌بایست ذیل خبری که منتشر می‌شود را کشف کند و در مورد آن سؤال و چالش ایجاد نماید. این کشف به سادگی صورت نمی‌گیرد و کسی که به دنبال این کشف است باید از بدنه و رویدادهای حوزه خودش اطلاع کافی داشته باشد.

مریم کاظمی در پایان گفت: همه کسانی که در حوزه رسانه فعالیت می‌کنند، در ابتدا به چیز دیگری علاقه‌مند بودند و بعد وارد این حوزه شدند. ما باید تخصصی کار کنیم و دست‌های هم را بگیریم تا بتوانیم تکمیل‌کننده همدیگر باشیم.