سرویس تئاتر هنرآنلاین، حمیدرضا نعیمی بازیگر، نمایشنامه‌نویس و کارگردان تئاتر که این روزها نمایش "شوایک، سرباز ساده دل" را در تالار وحدت روی صحنه دارد، مهمان غرفه هنرآنلاین در نمایشگاه مطبوعات شد.

نعیمی طی گفت‌وگویی به خبرنگار هنرآنلاین گفت: اعتقاد دارم که خود اصحاب رسانه تأثیر رسانه را می‌دانند اما کسانی که نیاز دارند از قدرت و تأثیرات رسانه آگاه شوند، اطلاعات چندان دقیقی از این موضوع ندارند و خیلی وقت‌ها اطلاعات‌شان قدیمی، نا کارآمد و حتی ابتدایی است.

کارگردان تئاتر "شوایک، سرباز ساده دل" افزود: رسانه‌ها می‌توانند نقش خیلی مهمتری از کارهایی که در شرف انجامش هستند را انجام بدهند و از حالا می‌توانند مخاطبان را برای رویدادی که قرار است چند ماه بعد اتفاق بفتد، داغ و تازه نگه دارند. چندی پیش شنیدم که در اسفند ماه قرار است برخی از آثار گران‌بهای موزه لوور در تهران به نمایش گذاشته شود و اخیراً به عینه دیدم که جوان‌ها به خاطر پوشش رسانه‌ای این خبر چقدر منتظر برگزاری آن نمایشگاه هستند.

حمیدرضا نعیمی در ادامه یک‌بار دیگر تأکید کرد: رسانه‌ها و اصحاب رسانه خودشان می‌دانند که چه نقشی دارند و این ما هستیم که اطلاعات‌مان از رسانه کم است. امیدوارم طی صحبت‌های و نشست‌هایی که صورت می‌گیرد، قدرت رسانه بیش از قبل برای ما تشریح شود تا بیشتر متوجه شویم که دنیای پیش رو با دنیای رسانه گره خواهد خورد.   

نعیمی به پرسشی در مورد این‌که رسانه‌ها چقدر توانسته‌اند انتظارات اهالی تئاتر را برآورده کنند، پاسخ داد: به جرأت می‌گویم که تا این لحظه رسانه‌ها به غیر از صدا و سیما که یک جریان کاملاً پیچیده، عجیب و متفاوت است و اساساً برای تبلیغ فعالیت‌های فرهنگی هیچ برنامه‌ و سیاستی ندارد و می‌خواهد خاموش عمل کند، خبرگزاری‌ها، سایت‌ها و مطبوعات یار کمکی اصحاب فرهنگ، هنر و ادب این مملکت بوده‌اند و وسعت دید مخاطبان فرهنگ، ادب و هنر را گسترش داده‌اند.

این نمایشنامه‌نویس و کارگردان تئاتر اضافه کرد: اگر از چند شیطنت سیاسی اطراف رسانه بگذریم، به نظرم رسانه‌ها در این سال‌ها کارنامه قابل قبولی داشته‌اند و وظیفه‌شان را به درستی انجام داده‌اند اما کارهای بزرگتری در پیش است و امیدوارم موفق‌تر از قبل عمل کنند.

حمیدرضا نعیمی در پایان ابراز امیدواری کرد که در سال آینده اقتباسی از نمایشنامه "ریچارد سوم" ویلیام شکسپیر را  روی صحنه ببرد و در هفته جاری هم به تمامی کسانی که از نمایشگاه مطبوعات دیدن می‌کنند، خوش بگذرد.