سرویس تئاتر هنرآنلاین: سید محمدعلی ابطحی در حاشیه نمایشگاه مطبوعات به خبرگزاری هنرآنلاین گفت: مزه سیاسی از نمایشگاه مطبوعات و به طور کلی از کشور گرفته شده است. رسانه‌های سیاسی حضور کمتری در جشنواره مطبوعات دارند. البته خیلی خوب است که نقش رسانه‌های فرهنگی در نمایشگاه مطبوعات زیادتر شده ولی مخاطبان حوزه فرهنگ و هنر مخاطبان خاصی هستند و اگر مطبوعات سیاسی نقش ویژه‌تری در نمایشگاه داشتند، فضای نمایشگاه پر شورتر می‌شد.

 وی در تشریح وضعیت فعلی رسانه اظهار داشت: اکنون دوره گذار از کاغذ به دیجیتال است و هنوز تکلیف رسانه‌ها مشخص نیست. دوره دیجیتال در رسانه‌ را نمی‌شود انکار کرد اما افراد دلشان نمی‌آید از دوره روزنامه‌ و مجله کاغذی فرار کنند. مطالعه کتاب‌های کاغذی بسیار لذت‌بخش‌ است اما این شکل از مطالعه کم کم تبدیل به نوستالژی می‌شود. در حوزه رسانه نیز انگشت روی کلیدهای دیجیتال، حس قلم به دست گرفتن و نوشتن را ندارد.

بیوک میرزایی نیز در این‌باره گفت: رسانه‌ها نقش مهمی در هنر کشور دارند اما اکنون وضعیت رسانه‌ها هم خیلی خوب نیست و رسانه‌هایی وجود دارند که اهلیت بقیه را از بین می‌برند. با این حال همیشه به آن‌ها احترام گذاشته‌ام و برای اهالی رسانه نیز احترام بسیاری قائل هستم.

میرزایی درباره دوران مدیریت سید محمدعلی ابطحی در رادیو بیان کرد: همیشه از حاج‌آقا ابطحی به نیکی یاد می‌کنم. زمانی که در رادیو شناخته شدم، او مدیر رادیو بود و هوای همه را داشت و به حق و حقوق همه رسیدگی می‌کرد اما در رادیو حق و حقوق هنرمندها همیشه پایمال می‌شود.

بیوک میرزایی به دوران پر تلاطم فعالیت‌ خود در حوزه هنر اشاره کرد و در این‌باره توضیح داد: من حرفه هنر را از 15- 16 سالگی با تئاتر که مادر هنر است شروع کردم و بعد به مرور وارد حوزه‌های مختلف تلویزیون، رادیو، سینما، دوبله، نریشن، نوار قصه و... شدم. بازنشسته رادیو هستم ولی بازیگری بازنشستگی ندارد. البته اگر بازنشستگی داشت هم همچنان کار می‌کردم چون بازیگر وقتی سلامت است که کار کند. بازیگر اگر کار نکند، دچار افسردگی و بیماری می‌شود. شکر خدا هنوز هم بلد هستم کار کنم و به کارم ادامه می‌دهم.

وی افزود: آنقدری که زندگی‌ام را وقف هنر کرده‌ام، برای خانواده‌ام وقت نگذاشته‌ام. مردم هم این را می‌فهمند و به من احترام می‌گذارند که برایم باعث افتخار است. این نعمت بزرگی است که هر کسی نمی‌تواند از آن بهره‌مند باشد. به همین خاطر شکرگزار خداوند هستم.

بازیگر سینما و تلویزیون در خصوص حسن مهمانی نیز گفت: حسن مهمانی یکی از بهترین بازیگرهای تئاتر بود اما اکنون کار نمی‌کند. او از نسلی آمده که در مرامش نیست به فیلمسازها بگوید مرا سر کار ببرید. جوان‌های الان خودشان را به فیلمسازها معرفی می‌کنند اما نسل من و آقای مهمانی اینطور نبوده و نیستیم و اعتقاد داریم که باید به دنبال ما بیایند، نه آن‌که ما به دنبال فیلمسازها برویم.