سرویس تئاتر هنرآنلاین، خیرالله‌ تقیانی‌پور که این روزها نمایش "کلنل" را در سالن اصلی تئاتر شهر روی صحنه دارد، درباره تم و ایده این نمایش گفت: تم نمایش "کلنل" جهل است و پیرو نمایش‌های قبلی‌ام که جهل مردم زمانه را دستاویز یک درام قرار داده بودم، در این نمایش هم به همین موضوع پرداخته‌ام.

کارگردان نمایش "کلنل" در خصوص انتخاب بازیگران نمایش بیان کرد: وقتی 50 درصد از متن نمایشنامه "کلنل" شکل گرفت، شروع به انتخاب‌ بازیگر کردم و الحمدلله 90 درصد بازیگرهای اصلی که مد نظرم بود، پیشنهادم را پذیرفتند و به گروه پیوستند.

این کارگردان ضمن تأکید بر توانایی بازیگرهای نمایش "کلنل" در اجرای نقش‌های ایرانی، در خصوص انتخاب شهرام حقیقت‌دوست برای ایفای نقش "عزیزالله" توضیح داد: شهرام حقیقت‌دوست پیش از این در نمایش‌های ایرانی موفق ظاهر شده بود و در ضمن نقشی را در "کلنل" بر عهده دارد که نقش یک آدم جاه‌طلب است و این بازیگر قبلاً نشان داده بود که به خوبی از پس ایفای چنین نقش‌هایی بر می‌آید.

خیرالله تقیانی‌پور در مورد استقبال خوب مخاطبان از نمایش "کلنل" اظهار داشت: استاد حمید سمندریان می‌گوید که یکی از دلایل ماندگاری تعزیه این است که خاستگاه مردمی دارد. به نظرم نمایش ایرانی هم، چنین شرایطی دارد و به همین خاطر همیشه مورد استقبال قرار گرفته است.

کارگردان‌ نمایش‌های "تعبیر یک رویا" و "بوقلمون" در خصوص فعالیت‌های آتی خود گفت: دو نمایشنامه "زورآبادی‌ها" و "مورچه‌ها" را آماده دارم که باید ببینم چه اتفاقی برای آن‌ها می‌افتد. به احتمال فراوان امسال نمایش دیگری را روی صحنه نمی‌برم و حداقل یکی از این دو نمایش در سال آینده اجرا خواهد شد.

وی در خصوص پیشنهادهای تلویزیونی نیز بیان کرد: از طرف تلویزیون هم پیشنهاد دارم که در دست بررسی است و هنوز هیچی قطعی نشده است.

همچنین خیرالله تقیانی‌پور به نقش رسانه در هنر اشاره کرد و اظهار داشت: رسانه دست راست هنر است و هر هنری برای عرضه شدن به مخاطب، نیاز به رسانه دارد. اگر رسانه را از هنر بگیرید، باید فقط برای دل خودتان کار کنید و مخاطبی نخواهید داشت.