سرویس تئاتر هنرآنلاین، نمایش "آن سه نفر" از جمله آثار همایش "عاشورا تا اربعین" به نویسندگی محمود فرهنگ و کارگردانی شهاب راحله از 7 آبان ماه در پلاتو اجرای مجموعه تئاترشهر با بازی عباس بابایی و بهروز میرلو روی صحنه خواهد آمد.

راحله نویسنده، کارگردان و بازیگر تئاتر در گفت‌وگو با هنرآنلاین درباره روند شکل‌گیری نمایش "این سه نفر" گفت: از آنجا که نمایشنامه‌های آقای فرهنگ فضایی ایمانی و ایمان‌گرا دارد و بر پایه شاخصه مذهب است، ما نیز به تبع آن برای اجرا در همایش "از عاشورا تا اربعین" نیازمند متنی در این حال و هوا بودیم. بنابراین از مجموعه نمایشنامه‌های محمود فرهنگ با عنوان "آن سه نفر" این متن را انتخاب و تصمیم به اجرای آن گرفتم.  

وی شیوه و سبک اجرای این اثر نمایشی را سورئالیستی و مذهبی عنوان کرد و اظهار داشت: این نمایش نگاهی به حرکت انسان به سوی نور و تکامل دارد که در میان این مسیر حواشی چون فرزند، همسر، شغل، ثروت و در مجموع وسوسه‌های شیطانی مانع رسیدن انسان به نور می‌شود.

این کارگردان تئاتر همچنین در ادامه گفت: نمایش "آن سه نفر" شیوه اجرایی مدرنی دارد. این اثر فاقد دکور است اما آکسسوار دارد. طراحی نور این نمایش به آثار سورئال نزدیک است که این امر شاید در واقعیت باورنکردنی باشد اما زمانی که این پازل در کنار هم قرار گیرد، قابل باور خواهد بود. موسیقی نمایش نیز صد در صد غیر ایرانی است. در صورتی‌که مخاطب سبک اجرایی این اثر را سورئال برداشت کند، احساس می‌کنم مطلب ادا شده است.

راحله خلاصه داستان این نمایش را اینگونه شرح داد و گفت: شخصی تصمیم به یک مسافرت طولانی می‌گیرد و برای این سفر مرکب، وسیله و اسباب و اثاثیه مهیا است، اما در این میان شیطان از هر حیله‌ای برای نرسیدن او به نور و مرادش بهره می‌گیرد.

وی در پایان صحبت‌هایش متذکر شد: از آنجا که نمایش "آن سه نفر" تعدادی دیالوگ خاص بیشتر ندارد و بر پایه تک‌گویی و گزیده‌گویی با تکیه بر فرم و حرکات بدن است، در نظر داریم که آن را در خارج از کشور نیز اجرا کنیم و به این منظور با سفارت‌هایی وارد مذاکره و رایزنی شده‌ایم.

نمایش "ما سه نفر" تا 17 آبان ماه در پلاتو اجرای مجموعه تئاترشهر روی صحنه است و علاقمندان می‌توانند بلیت این نمایش را از سایت تیوال تهیه کنند.