سرویس تئاتر هنرآنلاین: نمایش "اون دیگه اینجا زندگی نمیکنه" به نویسندگی و کارگردانی پیام عزیزی از 30 مهرماه ساعت 19:45 در تماشاخانه سنگلج با بازی نازآفرین کاظمی، رسول صوری، محمد چرختاب، شیرین صفایی، میثم رازفر، هادی اسکندری، حسام اشتری، بنیامین صیادی‌نیا، الهه نادری، ندا حسینی و محمد فراهانی روی صحنه آمده است.

پیام عزیزی در گفت‌وگو با هنرآنلاین درباره ایده نگارش این اثر گفت: این نمایشنامه براساس مسائل درون اجتماع و اتفاقاتی که از اطراف شنیده بودم شکل گرفته است. مشکلات زنان مستقلی که سعی می‌کنند در تهران مسکن و امنیتی داشته باشند اما با مسائل و مصائبی روبرو می‌شوند، انگیزه و ایده نوشتن این نمایشنامه را ایجاد کرد.

وی ضمن اشاره به اینکه نمایشنامه در سال 89 نوشته شده است، خاطرنشان کرد: در آن سال تصمیم به اجرای این اثر داشتم که متاسفانه توقیف و امکان اجرای آن فراهم نشد. امسال علی رغم تلاشی که برای اجرای آن داشتم با مشکلات تصویب و مجوز روبرو بودم اما با پیگیری و اصلاحات متن، مجوز آن صادر شد.

این کارگردان و نویسنده تئاتر، داستان نمایشنامه "اون دیگه اینجا زندگی نمیکنه" را اینگونه شرح داد: قصه این اثر درباره سحر زنی مستقل و مطلقه است که از شهرستان به تهران آمده و سعی دارد بدون نگاه‌های منفی آدم‌ها زندگی کند اما این شرایط برایش فراهم نمی‌شود و به دنبال ایجاد شرایط امن، مدام مجبور به تعویض خانه‌اش است.

عزیزی با بیان اینکه این نمایش اجرایی رئالیستی دارد، اظهار داشت: تمهیداتی در اجرا و طراحی صحنه در نظر گرفته شده است که نمایش صرفا رئالیستی نباشد. جنس بازی‌ها، اجرا و طراحی صحنه ترکیبی از رئالیست و مینیمال است.

وی درباره معیار انتخاب بازیگران نمایش تصریح کرد: انتخاب بازیگران بر اساس شخصیت‌های نمایشنامه ارنج شده است. حضور چهره‌های سینمایی در تئاتر یک دغدغه برای کارگردانان شده است. اما از آنجا که این نمایش قصه خوبی دارد، احساس کردیم برای دیده شدن نیاز به حضور چهره‌ها نداریم. چهره‌های سینمایی در فروش گیشه کمک‌کننده هستند اما هدف گروه ما اجرای تئاتر است.

کارگردان نمایش "بیچاره مکبث" درباره اجرای "اون دیگه اینجا زندگی نمیکنه" در تماشاخانه سنگلج اظهار داشت: سنگلج از تالارهای نمایشی است که امکان اجرا در آن به نسبت راحت‌تر است. از آنجا که در ایران سالن‌های تخصصی تئاتر کم است، تصمیم گرفتم این نمایش را در تالار سنگلج اجرا کنم که دغدغه هماهنگی و زمان‌ انتظار به منظور نوبت اجرا در آن با مشکلات کمتری مواجه است.

دیگر عوامل نمایش "اون دیگه اینجا زندگی نمیکنه" عبارتند از: نازآفرین کاظمی، رسول صوری، محمد چرختاب، شیرین صفایی، میثم رازفر، هادی اسکندری، حسام اشتری، بنیامین صیادی‌نیا، الهه نادری، ندا حسینی و محمد فراهانی.