سرویس تئاتر هنرآنلاین، "سیاوش در آتش" عنوان نمایشی نوشته مهدی میرباقری است که مجید علم‌بیگی آن را در پردیس تئاتر تهران و در سالن داوود رشیدی از 21 مهرماه ساعت 19:30 با بازی محمد چاپاریان، احمد داودی، مریم رادپور، بهمن روزبهانی، مریم عسگری، مجید علم بیگی و حسن قدیمی روی صحنه آورده است.

علم‌بیگی در گفت‌وگو با هنرآنلاین درباره موضوع و مضمون نمایش "سیاوش در آتش" گفت: نویسنده، این اثر نمایشی را از داستان معروف سیاوش در شاهنامه حکیم فردوسی اقتباس کرده است و قصه آن از این قرار است که؛ پس از اینکه سیاوش در ایران به دنیا می‌آید پدرش کیکاووس برای تربیت و آموزش مهارت‌های جنگی، او را به رستم سپرد تا به وی فنون نظامی بیاموزد. چون سیاوش پس از سال‌ها از زابلستان به ایران بازگشت سودابه نامادری‌اش با دیدن او شیفته‌اش شد. چنان‌که او را به شبستان خویش دعوت کرد اما سیاوش دعوت او را نپذیرفت و همین باعث شد تا سودابه در تدارک دسیسه‌ای علیه سیاوش باشد...

وی درباره شیوه و سبک اجرایی این نمایش یادآور شد: این اثر برگرفته از سبک و شیوه تئاتر ایرانی است و من این سبک را صرفا تعزیه، شبیه‌خوانی، نقالی و ... نمی‌دانم. در این اثر که بر اساس شاهنامه است از انواع مختلف نمایش‌های آئینی سنتی ایرانی استفاده شده است اما هیچ‌کدام خالص نیستند. به عنوان مثال در "سیاوش در آتش" کمی از همسرایی و بخشی از نقالی استفاده شده است.

این کارگردان تئاتر ضمن اشاره به اینکه موسیقی نمایش تلفیقی از موسیقی زنده و ضبط شده است، درباره طراحی صحنه آن عنوان کرد: طراحی صحنه این نمایش نیز کامل ایرانی است و توسط وحید لاری انجام شده است. با تعاملی که با او داشتم صحنه را گرد در نظر گرفتیم و در پس زمینه از نقاشی قهوه‌خانه‌ای استفاده شده است اما در طراحی بیشتر از المان‌ها بهره برده‌ایم.

علم بیگی با بیان اینکه این اثر نمایشی پیش از این برای هجدهمین جشنواره نمایش‌های آئینی سنتی آماده اجرا شده بود، یادآور شد: متاسفانه جشنواره این اثر نمایشی را که اثری کاملا ایرانی بود را به دلایلی کنار گذاشته و این برایم جای تعجب دارد. پس از آن تصمیم بر آن شد که آن را در پردیس تئاتر خاوران که آثار نمایشی را مورد حمایت قرار می‌دهد، روی صحنه آورم.

وی در پایان صحبت‌هایش گفت: پردیس تئاتر تهران هر چند که تماشاخانه‌ای نوپاست اما خوشبختانه رو به گسترش است و دارای 6- 7 سالن خوب است و تقریبا نوبت اجرا در آن معنا ندارد. مضاف براینکه با اندکی بودجه از آثار نمایشی حمایت می‌کند.

گروه فرم این اثر نمایشی آرزو احمدیان، طهور ازهدی، علیرضا اسدالهی، محمدحسین آذرگون، فرشید جوادی، محسن شاهب، صدف کشوری، زینب السادات میری و علی وارسته جونوشی هستند.

دیگر عوامل نمایش "سیاوش در آتش" عبارتند از: طراح حرکت: داود اسدالهی، طراح صحنه و لباس : وحید لاری، آهنگساز: رامین شاهین‌کار، طراح نور : پدرام رضوانی، آواز : حامد زهیری، نوازنده : علی اسدی ، دستیار کارگردان : حسن قدیمی، منشی صحنه : مریم بهزادفر و مدیر تولید : محمد جواد یعقوب‌زاده.

این نمایش تا 23 آبان ماه با مدت زمان یک ساعت و ده دقیقه به روی صحنه است و علاقمندان می‌توانند بلیت آن را از سایت تیوال تهیه کنند.