به گزارش هنرآنلاین، کتاب‌فروشی نشرچشمه کورورش، مراسم یادبود محمود استادمحمد را همزمان با زادروز او و با همکاری بنیاد استادمحمد برگزار می‌کند. در این مراسم یادبود، نخستین کتاب از مجموعه نمایش‌نامه‌های محمود استادمحمد رونمایی خواهد شد.

با هدف رونق بخشی به کسب ‌و کار فرهنگی و پاسداشت یاد و خاطره هنرمندان معاصر کشورمان، همزمان با زادروز زنده‌یاد محمود استادمحمد، میزبان علاقه‌مندان به تئاتر ایران و محمود استادمحمد خواهد بود.

در این مراسم یادبود که با همکاری بنیاد استادمحمد برگزار می‌شود، برخی از چهره‌های تئاتر ایران درباره او و آثارش سخن خواهند گفت و قطعاتی از آثار او خوانش خواهد شد. درج نمادین امضای استادمحمد، بر صفحه نخست کتاب، برای دوستداران فرهنگ و هنر ایران از دیگر برنامه‌های این جشن یادبود خواهد بود.

قرار است مجموعه آثار محمود استادمحمد تا پایان سال جاری و در ۷ جلد توسط نشر چشمه منتشر شود. نخستین کتاب از مجموعه آثار این نویسنده، کارگردان و بازیگر شهیر تئاتر ایران شامل دو نمایشنامه "آسیدکاظم" و "تیغ و ترنا" است. کتاب "آسیدکاظم و تیغ و ترنا" در ۱۳۰ صفحه و به قیمت ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان توسط نشر چشمه به چاپ رسیده است. به زودی دومین جلد از آثار استادمحمد شامل دو نمایشنامه "آخرین بازی" و "کافه مک‌آدم" نیز از سوی این ناشر روانه بازار کتاب خواهد شد.

این نشست روز چهارشنبه ۳ آبان ماه از ساعت ۱۸ تا ۲۰ در کتاب‌فروشی نشرچشمه کورش واقع در بزرگراه ستاری شمال، نبش خیابان پیامبر مرکزی، مجمع تجاری کورش، طبقه‌ی ۵، واحد ۴، برگزار می‌شود.