به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط‌عمومی اداره کل هنرهای نمایشی، سالن‌های تئاتر در هفته پایانی مهر و هفته اول آبان میزبان شش نمایش جدید با موضوع عاشورایی و دفاع مقدس می‌شوند.

نمایش "سومین تیر" نوشته و کارگردانی سید مصطفی هاشمی تبار از 3 آبان در پردیس تئاتر اجرای خود را آغاز خواهد کرد. این نمایش ویژه ایام محرم و صفر تولید شده است.

نمایش "خاتون" نوشته و کارگردانی حسین عالم‌بخش نیز که از 23 مهر ماه اجرای خود را در تالار اندیشه حوزه هنری آغاز کرده است به مناسبت ایام سوگواری ماه‌های محرم و صفر روی صحنه است. اجرای این نمایش تا نیمه آبان ماه ادامه دارد.

نمایش "راهمرد" نوشته حامد هوشیاری نیز که از 25 مهر اجرای خود را در پلاتو اجرای مجموعه تئاترشهر آغاز کرده با مضمون آیینی– مذهبی و عاشورایی تولید شده و تا 12 آبان ماه در این سالن روی صحنه است.

نمایش "پایین گذر سقاخانه نوشته زنده یاد اکبر رادی با کارگردانی حامد آقایی دیگر نمایشی است که از 24 مهر ماه در سالن استاد کشاورز پردیس تئاتر تهران و به مناسبت محرم و صفر روی صحنه رفته است. این نمایش نیز تا 23 آبان ماه به اجرای خود ادامه می‌دهد.

"مجنون" عنوان نمایشی به قلم سمیه نجفی است که امید یارندی آن را برای اجرا در سالن استاد نصیریان پردیس تئاتر تهران کارگردانی کرده است. این نمایش که از 23 مهر ماه اجرای خود را آغاز کرده تا 9 آبان به اجرای خود ادامه خواهد داد.

نمایش "نذار این خواب تعبیر بشه" نوشته و کارگردانی مهدی نصیری نیز که موضوع آن در حوزه تئاتر دفاع مقدس است از 25 مهر ماه اجرای خود را در تالار سایه مجموعه تئاتر شهر آغاز کرده است. این نمایش تا 19 آبان ماه روی صحنه خواهد بود.

بنا به اعلام شورای ارزشیابی و نظارت اداره کل هنرهای نمایشی در هفته گذشته 17 نمایش پس از بازبینی موفق به اخذ مجوز اجرا شده‌اند که سه نمایش در حوزه تئاتر کودک و نوجوان شامل "پیک نیک در میدان جنگ" به کارگردانی مریم رادپور برای اجرا در سالن استاد محمد پردیس تئاتر تهران، "لچک گلی" به کارگردانی مرتضی مقدم برای اجرا در آمفی تئاتر فدک فرهنگسرای گلستان و "شاپرک خورشید"  به کارگردانی علی برجی برای اجرا در سالن مشایخی پردیس تئاتر تهران، در حوزه اجرای پرفورمنس نمایش "شهربازی" به کارگردانی بامداد افشار برای اجرا در تماشاخانه پالیز و 5 اجرای نمایشنامه خوانی در سالن‌های مجموعه تئاتر پایتخت، تئاتر گندم، تماشاخانه سه نقطه، تئاتر باران و خانه نمایش از آن جمله‌اند.

در حوزه تئاتر حرفه‌ای نیز علاوه بر نمایش‌های ویژه ایام محرم، صفر و دفاع مقدس، نمایش های "تقدیر" و "زنده باد زندان قصر" در تئاتر گندم و باغ موزه قصر آغاز کرده‌اند.