به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی مجموعه تئاتر شهر، نمایش های به صحنه رفته در تالارهای مختلف مجموعه تئاتر شهر روز یکشنبه 23 مهر ماه به مناسبت فرا رسیدن سالروز شهادت امام زین العابدین (ع) به صحنه نمی روند.

هم اکنون نمایش های "کلنل" به کارگردانی خیرالله تقیانی پور در تالار اصلی، "هفت عصر هفتم پاییز" به کارگردانی ایوب آقاخانی در تالار چهارسو و "چه کسی سهراب را کشت؟" به کارگردانی شهرام کرمی در تالار قشقایی  روی صحنه هستند.

 

هنرمندان خواسته‌های خود را به گوش نمایندگان مجلس برسانند

نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی چهارشنبه 19 مهر ماه با حضور در مجموعه تئاتر شهر از نمایش " هفت عصر هفتم پاییز" دیدن کرد.

 مسعود پزشکیان نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی چهارشنبه شب نوزدهم مهر ماه با حضور در تالار چهارسو مجموعه تئاتر شهر از نمایش "هفت عصر هفتم پاییز" به نویسندگی و کارگردانی ایوب آقاخانی دیدن کرد.

پزشکیان پس از پایان اجرا ضمن قدردانی از عوامل نمایش گفت: موضوع انتخاب شده در نمایش "هفت عصر هفتم پاییز" نه فقط روایتی از زندگی شهید محمد جهان آرا بود، بلکه به بخشی از تاریخ معاصر ایران می‌پرداخت و از آنجا که تاریخ دفاع مقدس با فرهنگ انقلابی، شهادت و ایثار عجین است، طرح و بیان آن در تئاتر هم ارزشمند است و هم رابطه اثرگذارتری با مخاطب برقرار می‌کند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: همچنین در این اثر به خانواده باقی ماندگان از جنگ تحمیلی اشاره درست و بجایی داشت؛ زیرا این افراد با مسائل و مشکلاتی درگیر هستند که به نگاه ویژه‌ای از سوی مسئولان نیاز دارند و به نظر من پرداختن به چنین مساله‌ای نقطه قوت دیگر نمایش "هفت عصر هفتم پاییز" بود.

photo_2017-10-12_07-55-38

وی با بیان اینکه "روایت غیرکلیشه‌ای نمایش "هفت عصر هفتم پاییز" باعث خواهد شد که مخاطب با آن بهتر ارتباط برقرار کند"، ادامه داد: از فعالیت و حساسیت هنرمندانی همچون ایوب آقاخانی که چراغ تئاتر دفاع مقدس را روشن نگه می‌دارند، تشکر می‌کنم زیرا اثرگذاری هنر بر مخاطب بر کسی پوشیده نیست و چه بهتر که این اثرگذاری در باب انتقال مفاهیم مرتبط با دفاع مقدس باشد.

پزشکیان همچنین با اشاره به درخواست ایوب آقاخانی در پایان اجرای نمایش "هفت عصر هفتم پاییز" مبنی بر پیگیری مسائل و دغدغه‌های اهالی تئاتر در پارلمان، گفت: ما به عنوان نمایندگان مجلس باید از مجموعه نیازها و گرفتاری‌های هنرمندان اطلاع پیدا کنیم تا بتوان در یک فضای کارشناسی تصمیم‌گیری کرد که چه کارهایی می‌توان برای آنها انجام داد.

وی بیان کرد: باید در جلسه‌ای، سخنان، گرفتاری‌ها، گره‌ها و دغدغه‌های هنرمندان تئاتر را شنید تا از سوی مجلس پیگیری پخته‌تری در این باب به عمل آید و مطلع شویم چه کمکی می‌توانیم برای هنر تئاتر انجام دهیم.

پزشکیان از هنرمندان خواست مسائل خود را به نمایندگان منتقل کنند و افزود: انتظار اینکه نماینده در خلاء بتواند کاری صورت دهد، دور از واقعیت است. هنرمندان باید با سیاستمداران ارتباط داشته باشد تا بتوانند نیازها و خواسته‌های خود را به آنها منتقل کنند زیرا با شعار و در خلاء نمی‌شود راه حلی برای مشکلات پیدا کرد.

نایب رئیس مجلس تاکید کرد: هنرمندان به عنوان کارشناسان و متخصصان حوزه کاری و فعالیت خود باید با دستگاه‌های سیاستگذار ارتباط قوی‌تری داشته باشند زیرا اگر به هم نزدیک شویم می‌توانیم به یکدیگر کمک کنیم.

بر اساس این گزارش ایوب آقاخانی همچنین در پایان اجرا از حضور عباس توفیقی، رحمت امینی، علی لهراسبی تشکر کرد.

نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی  قبل از تماشای نمایش با پیمان شریعتی مدیر مجموعه تئاتر شهر نیز دیدار و در جریان فعالیت های این مجموعه قرار گرفت. 

نمایش " هفت عصر هفتم پاییز" به نویسندگی و کارگردانی ایوب آقاخانی و بازی رحیم نوروزی و لیلا بلوکات هر روز ساعت 19:45 در تالار چهارسو مجموعه تئاتر شهر به صحنه می رود. 

 

دو اجرایی شدن "تور عروسی مامان" در آخرین اجرا

تاریخ پایان اجرای دو اثر نمایشی به صحنه رفته در تالار سایه و پلاتو اجرا مجموعه تئاتر شهر در حالی مشخص شد که نمایش " تور عروسی مامان" در آخرین روز اجرا طی دو نوبت به صحنه می رود.

دو اثر نمایشی به صحنه رفته در تالار سایه و پلاتو اجرا مجموعه تئاتر شهر روز جمعه 21 مهر ماه به اجرای خود پایان می دهند.

نمایش "شب شرقی" به نویسندگی و کارگردانی ناصح کامگاری که از روز 20 شهریور اجرای خود را در تالار سایه آغاز کرده روز جمعه 21 مهر ماه از این تالار خداحافظی خواهد کرد.

نمایش "تور عروسی مامان" به نویسندگی و کارگردانی مریم منصوری نیز که از 12 مهر در پلاتو اجرا روی صحنه رفته ، روز جمعه 21 مهر ماه به اجرای خود پایان می دهد. این نمایش در روز آخر اجرا طی دو نوبت ساعت های 18 و 19:30 به صحنه می رود.