به گزارش هنرآنلاین، مراسم رونمایی از کتاب نمایشنامه "چه کسی سهراب را کشت؟" به نویسندگی شهرام کرمی که این روزها در تالار قشقایی تئاترشهر روی صحنه است، ساعت 18 روز دوشنبه 17 مهر ماه با حضور اصحاب رسانه و تعدادی از هنرمندان در تالار مشاهیر مجموعه تئاترشهر برگزار می‌شود.

نمایش "چه کسی سهراب را کشت؟" به نویسندگی و کارگردانی شهرام کرمی هر روز غیر از شنبه ها ساعت 19 با بازی  بهرام شاه‌محمدلو، رویا افشار، فرید قبادی، سروش طاهری، حسین پورکریمی، آبان حسین‌ آبادی در تالار قشقایی مجموعه تئاترشهر به صحنه می‌رود.

 

زنگ افتتاح نمایش "پنجره در پنجره" نواخته شد

 زنگ افتتاح نمایش "پنجره در پنجره" به نویسندگی حمیدشریف‌زاده و کارگردانی حسین ترک‌جوش شامگاه 12 مهرماه با حضور الهام صفوی‌زاده گوینده رادیو و تلویزیون و اصحاب رسانه توسط زهره حمیدی بازیگر سینما و تلویزیون نواخته شد.

در این اثر نمایشی سعید نقی‌لو، مجتبی رنجبر، محمدکنگرانی، علی شهشائی، مرجان بهرامی، سعیده جمشیدی، علی یعقوبی و بهرام نارویی به عنوان بازیگر حضور دارند.

از دیگر عوامل این نمایش می‌توان به تهیه‌کننده امیراردلان ترک‌جوش، مشاور کارگردان علی‌اکبر طرخان، دستیار کارگردان پریسا امینی، برنامه‌ریز محمد حق‌جو، طراح گریم لیلی حبیبی، طراح نور کیوان شعبانی، طراح لباس مرجان شمس، ویدئو آرت سپهر جهانگیری، موسیقی  مجید دزقی و محمد(مانی) حق‌جو به عنوان مدیر روابط‌عمومی و تبلیغات اشاره کرد.

علاقه‌مندان به تماشای این نمایش می‌توانند جهت خرید بلیط به سایت تیوال و یا بصورت حضوری به گیشه تماشاخانه به آدرس قیطریه_ بلوار اندرزگو_ روبروی بلوار کاوه_کوچه احمدی- پلاک ۲۸ مراجعه کنند.

 

"مده آ" در راه مقدونیه و صربستان

نمایش "مده آ" به قلم و کارگردانی مهدی شیخوند در جشنواره‌های  بین‌المللی کشورهای مقدونیه و صربستان روی صحنه می‌رود.

این نمایش که پیش‌تر در جشنواره‌های تئاتر فجر و Chelovek روسیه اجراشده، 25 مهر در جشنواره تئاتر اسکوپی کشور مقدونیه و 27 مهر در جشنواره AAB صربستان روی صحنه خواهد رفت.

در این نمایش مهدی شیخوند تراژدی اوریپید را بازخوانی و به ‌روز تفسیر کرده است، درواقع "مده آ" درام تنهایی زنانه‌ای است که در چهارده تابلو روایت می‌شود و به جایگاه زنان در جوامع امروز جهان می‌پردازد.

این نمایش در جشنواره‌های بین‌المللی MITF نیویورک، Befestival بیرمنگهام انگلستان،  IAPAR هندوستان، CUT ایتالیا،Kestenburg  بوسنی و ...  نیز حضور داشته است.

کلارا کورونا، دریا نظری، علی خونساری، ویدا قراگوزلو، آزیتا ابریشمی موحد، سارا عبدالهی، مریم هاشم‌پور و المیرا صفرنژاد بازیگران این نمایش هستند و از دیگر عوامل آن می‌توان به گریم  آزیتا ابریشمی موحد، مدیر صحنه  سارا عبدالهی، نور نیلوفر رادمنش و مسئول امور بین‌الملل دریا نظری اشاره کرد.