سرویس تئاتر هنرآنلاین: آرش دادگر کارگردان نمایش‌هایی چون "آژاکس"، "مکبث" و "کالون و قیام کاستلیون" است که "هملت" آخرین اثر نمایشی او فروردین و اردیبهشت ماه سال جاری در مجموعه تئاترشهر روی صحنه رفت. دادگر در گفت‌وگو با هنرآنلاین درباره فعالیت‌های خود گفت: در حال حاضر قصد اجرای نمایشی را ندارم و اکنون در تدارک کارگاه کارگردانی نمایش، در تالار محراب هستم. این دوره شامل 12 جلسه سه ساعته است و با عنوان کارگردانی به شیوه سرآشپر برگزار خواهد شد.

وی درخصوص نام این کارگاه توضیح داد: کارگردانی برای من همچون آشپری می‌ماند چرا که در آشپزی ذائقه‌ها، بوها، طعم‌ها، تزئین‌ها، چیدمان‌ها، شکل‌ها و رنگ‌ها به اندازه همه فرهنگ‌ها متنوع است، در صورتی‌که متریال یکسان است. به تعداد فرهنگ‌ها اغذیه‌های مختلف وجود دارد در حالی‌که در تمامی غذاهای طبخ شده در سراسر دنیا از متریال یکسانی چون حبوبات، گوشت، غلات و ... استفاده می‌شود.

این کارگردان تئاتر در ادامه صحبت‌هایش خاطرنشان کرد: این مسئله که هر آشپزی چگونه غذا را آماده کند تا کسی که بارها از همان غذا خورده است، دوباره آن را بخورد اما نه به صرف سیر شدن از آن لذت ببرد، بسیار مهم است. ریشه تئاتر و کارگردانی برای من همچون آشپزی است که خوراک مخاطب است. این کارگردان است که باید اثر را به گونه‌ای به تماشاگر عرضه کند تا برای او به یادماندنی باشد.

یادآور می‌شود مجموعه تئاتر محراب با همکاری انجمن هنرهای نمایشی استان تهران، کارگاه کارگردانی تئاتر به شیوه سرآشپز را با شهریه اقساط توسط آرش دادگر برگزار می‌کند. این کارگاه‌ها ویژه عموم علاقمندان به این رشته است و امروز جمعه 13 مهرماه آخرین مهلت ثبت نام است. 

علاقمندان می‌توانند برای اطلاعات بیشتر و رزرو با شماره 09358877686 تماس حاصل کنند.