به گزارش هنرآنلاین، پیش فروش بلیت‌های نمایش "کوکوی کبوتران حرم" جدیدترین اثر گروه تئاتر "شیوه" به نویسندگی علیرضا نادری و کارگردانی افسانه ماهیان با رویکردی اجتماعی، از روز چهارشنبه 5 مهر ساعت 12 ظهر برروی سایت تیوال آغاز می‌شود. 

بن مایه نمایش "کوکوی کبوتران حرم" ازجمله "این نمایش در ستایش گوش است که هوش ببخشد" الهام می‌گیرد، جمله‌ای که علیرضا نادری نویسنده نمایشنامه برآن تأکید دارد و این بار افسانه ماهیان به عنوان کارگردان با تدابیری هوشمندانه برماهیت این جمله که باید ۱۲ شخصیت زن درون نمایشنامه خوب شنیده شوند تا رازهایی بر ما پدیدار شوند را به روی صحنه می‌برد.  

افسانه ماهیان پیش از این کارگردانی آثاری چون "هم هوایی"، "سه جلسه تراپی" و "از زیرزمین تا پشت بام" را برعهده داشته است.

در این نمایش که 12 پرسوناژ زن دارد به ترتیب نقش مرضیه بدرقه، بهناز جعفری، ناهید مسلمی، مسیح کاظمی، عاطفه رضوی، فروغ قجابگلی، مرضیه وفامهر، یلدا عباسی، فرزانه سهیلی، گیتی قاسمی، شقایق دهقان و شیدا خلیق به ایفای نقش می‌پردازند.

از عوامل این نمایش می‌توان به منوچهر شجاع (طراح صحنه، لباس و نور)، امیر اسمی (طراح گرافیک)، بامداد افشار (موسیقی)، تورج ثمینی پور (تهیه کننده)، زمان وفاجویی(دستیار اول کارگردان و برنامه ریز)،‌ روژان کردنژاد (دستیار دوم کارگردان و منشی صحنه)، نونا نیسی و اشکان جذابیان (مدیران صحنه) و البرز تیمورزاده (عکس و ویدئو) اشاره کرد.

"کوکوی کبوتران حرم" از 13 مهر در پردیس تئاتر شهرزاد واقع در خیابان حافظ، نوفل لوشاتو، پلاک 74 هر شب ساعت 19  به روی صحنه می‌رود.

 

رضا دادویی "به مناسبت ورود اشکان" را به صحنه می‌آورد

رضا دادویی کارگردان تئاتر و سینما نمایشنامه "به مناسبت ورود اشکان" نوشته پوریا کاکاوند را به روی صحنه می‌آورد.

این نمایشنامه که تاکنون در جشنواره فجر و چند جشنواره دیگر کاندید و مورد تقدیر قرار گرفته و جوایزی را از آن خود کرده در زمره آثار ایرانی مورد توجه در این سال‌ها بوده است. 

کارگردان فیلم تحسین شده "تعبیر خواب" با بازی شهاب حسینی که جوایز بسیار داخلی و خارجی را از آن خود کرده و در آخرین کار خود نمایش "مصاحبه" نوشته محمد رحمانیان را به روی صحنه برده بود، "به مناسبت ورود اشکان" را کارگردانی خواهد کرد.

تاکنون حضور بازیگرانی چون نیما رئیسی، الهه حسینی، ویدا جوان، خسرو شهراز، آرزو افشار، شمسی صادقی، امین میری و آزاده نوبهار در اینن نمایش قطعی شده است و تمرینات گروه از یک ماه قبل در حال انجام است. 

رضا دادویی در تابستان گذشته به عنوان مشاور پروژه در نمایش "اعتراف" به کارگردانی شهاب حسینی حضور داشت که با بیش از هفتاد اجرا و تعداد انبوه مخاطبان رکورددار بوده و جزو پربیننده‌ترین تئاترها در دهه‌های اخیر محسوب می‌شود.