سرویس استان‌های هنرآنلاین: حامد  زارعان نویسنده و کارگردان نمایش "گوش‌های پرحرف" که در دوازدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان حضور دارد، به هنرآنلاین گفت: جشنواره تئاتر خیابانی مریوان به عنوان یکی از شناخته شده‌ترین جشنواره‌های تخصصی در حوزه تئاتر خیابانی در ایران و حتی می‌توان گفت در جهان است و ما هم موفق شدیم با نمایشی با موضوع قضاوت کردن در این جشنواره شرکت کنیم و در سه نوبت هم اجرا داشتیم که خوشبختانه این اجراها با استقبال خوبی هم  از سوی مخاطبان مواجه شدند.

او در توضیح مضمون نمایش "گوش‌های پرحرف" خاطرنشان کرد: این نمایش با موضوع و محوریت قضاوت کردن در 5 اپیزود شکل گرفته بود.

زارعان با اشاره به ویژگی اصلی تئاترهای خیابانی تاکید کرد: در مورد تئاترهای محیطی و خیابانی باید به این موضوع توجه داشته باشیم که نمایش برای عموم مردم است و نه برای یک قشر خاص، در نتیجه موضوع نمایش هم باید به روز باشد؛ به این معنی که دغدغه عموم مردم را در بر بگیرد و فکر می‌کنم موضوع قضاوت کردن یکی از موضوع‌هایی است که کم‌تر در نمایش‌های خیابانی به آن پرداخته شده است.

این هنرمند در توضیح نمایش "گوش‌های" پرحرف ادامه داد: این نمایش در 5 اپیزود خانواده، محل کار، تدفین، پزشک و مسافرت شکل گرفت که هر کدام از این اپیزودها در حدود 5 دقیقه به موضوع قضاوت پرداختند.

زارعان با تاکید بر اینکه تئاتر خیابانی باید کوتاه باشد تا مردم را درگیر خود کند، افزود: به همین دلیل بهتر است که مخاطب در نمایش‌های خیابانی بیشتر تصویر ببیند تا کلام.

او گفت: گروه نمایش ما برای این کار به مدت صد روز تمرین داشت و از دل این تمرینات صد اپیزود مختلف شکل گرفت و از میان آنها حدود 5 اپیزود انتخاب شد که با توجه به مسائل و زندگی روزمره عامه مردم این موضوع‌ها را انتخاب کردیم.

جمشید عسگری، سعید رحیمی، حامد زارعان و محمد اسلامی بازیگرانی هستند که در نمایش "گوش‌های پرحرف" حضور داشته‌اند.